بخشی از متن:
تا زمانیکه فاصله تولید کننده و مصرف کننده کوتاه بود ، تولید کننده از نیازها ، خواسته ها ، سـلایق ، آداب و رسوم مصرف کننده مطلع بود و به وجــود بـازاریابی و مدیریت بازار نیـــازی احساس نمی شـد
اما در شرایط اقتصادی که بسیاری از شرکت های بزرگ مرزهای ملی را برای فعــالیت های تجاری خـود کوچک یافته اند ، جهانی فکر می کنند ، جهـانی تولید می کنند ، و در سطح جهانی محصولات خود را توزیع می نمایند ،
فعالیت های بازاریابی زیــادی باید انجـام شـود تا کالا از تولید کننده به مصـرف کننده برسد .