بخشی از متن:
پاورپوینت درس روش های مرمت ابنیه - بخش دوم
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید: 129 اسلایددرس "روش های مرمت ابنیه" یکی از دروس مهم در زمینه معماری، مهندسی عمران، و حفاظت از ابنیه های موجود و ارث های معماری است. در این فایل به مهندسین و دانشجویان آموزش کاربردی داده می شود که چگونه ساختمان های موجود و تاریخی و معماری را حفظ و مرّمت و بازسازی کنند. با اصول و روش های مرمت ساختمان ها از قبیل شناخت مواد ساختمانی، روش های تست و اندازه گیری، استفاده از تکنیک های مدرن با تصاویر آشنا می شوند و بتوانند مهارت های تئوری و عملی برای حفظ و بازسازی ساختمان های موجود و تاریخی را یاد بگیرند
بخشی از متن:
پاورپوینت درس روش های مرمت ابنیه - بخش اول
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید: 130 اسلایددرس "روش های مرمت ابنیه" یکی از دروس مهم در زمینه معماری، مهندسی عمران، و حفاظت از ابنیه های موجود و ارث های معماری است. در این فایل به مهندسین و دانشجویان آموزش کاربردی داده می شود که چگونه ساختمان های موجود و تاریخی و معماری را حفظ و مرّمت و بازسازی کنند. با اصول و روش های مرمت ساختمان ها از قبیل شناخت مواد ساختمانی، روش های تست و اندازه گیری، استفاده از تکنیک های مدرن با تصاویر آشنا می شوند و بتوانند مهارت های تئوری و عملی برای حفظ و بازسازی ساختمان های موجود و تاریخی را یاد بگیرند.
بخشی از متن:
طرح درس و روش تدریس علوم چهارم، درس 9 : بدن ما (1)
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 9 صفحه
قسمتی از متن Word (..docx) :
بعد از طی مراحل مقدماتی، دانش آموزان را گروه بندی کرده و از آن ها می خواهیم موجودات زنده و غیرزنده را در کلاس مشخص کنند و در جدول رسم شده بنویسند.
سپس تصویر آجر چیده شده را به بچه ها نشان می دهیم و در مورد آن صحبت می کنیم و بعد پوست پیاز را زیر میکروسکوپ قرار داده و با طرز کار میکروسکوپ آن ها را آشنا می کنیم و بچه ها سلول پوست پیاز را مشاهده کرده و آن را می کشند.
در ادامه سلول را معرفی می کنیم و تخم مرغ را در ظرف شیشه ای می ریزیم و هر قسمت را به بچه ها نشان می دهیم و سه بخش سلول را آموزش می دهیم. تصویر انواع سلول ها را بر روی تابلو رسم کرده و در مورد شباهت سلول ها و تفاوت آن صحبت می کنیم.
اهداف درس:
✅ اطلاعات جمع آوری شده را به کلاس ارائه دهند.
✅ تفاوت بین موجود زنده و غیر زنده را بیان کنند.
✅ سلول ها را باهم مقایسه کند و تفاوت ها و شباهت ها را بنویسند.
✅ مراحل رشد و تقسیم سلول ها ر ا بیان کرده و رسم کنند.
بخشی از متن:
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان چهارم، درس9 : کودک شجاع
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 8 صفحه
قسمتی از متن Word (..docx) :
در درس کودک شجاع تلاش شده در حد امکان دانش آموزان با ابعادی از شخصیت تابناک امام جواد(ع) در زمینه شجاعت و مبارزه با ظلم، آشنا شده و ضمن احساس علاقه و ادای احترام به ایشان برای الگوگرفتن از زندگی و اخلاق و رفتارشان تلاش نمایند.
برای شروع می توانید با تلفیق درس ادبیات از دانش آموزان بخواهید که یک قصه زیبا درباره یک کودک شجاع بنویسند و یا داستان، شعر و خاطره ای مناسب در این زمینه بیان کنند.
همچنین می توانید با نصب چند تصویر از شخصیت هایی که بچه ها آنها را می شناسند و رفتارهایی شجاعانه از خود بروز می دهند از دانش آموزان بخواهید رفتارهایی که نشانه شجاعت اند را بیان کنند.
اهداف درس:
✅ آشنایی با امام جواد(ع) به عنوان امام نهم شیعیان
✅ احساس علاقه به امام جواد(ع) و اعمال و رفتار ایشان
✅ تلاش برای الگوگرفتن از زندگی و اخلاق و رفتار امام جواد(ع)
✅ توانایی تفکر در پیام قرآنی و درک ارتباط آن با موضوع درس
بخشی از متن:
طرح درس و روش تدریس اجتماعی نهم، درس5 : پراکندگی زیست بوم های جهان
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 6 صفحه
قسمتی از متن Word (..docx) :
فعالیت و تصاویر شروع درس می تواند شروع خوبی برای آماده کردن دانش آموزان باشد. البته شما ممکن است فیلمی کوتاه از دو زیست بوم نمایش دهید و از دانش آموزان بخواهید تفاوت گیاهان و جانورانی که در دو فیلم مشاهده کردند را بیان کنند.
دانش آموزان با دیدن تصاویر 1 و 2 به کاکتوس و خرس قطبی اشاره می کنند. کاکتوس گیاهی است که در برابر خشکی و کم آبی مقاومت دارد و با توجه به نیاز کم به آب عمدتاً در مناطق خشک و گرم می روید.
اجازه بدهید دانش آموزان درباره گیاهان و جانوران هر منطقه حدس بزنند. نکته مهم در آماده سازی رسیدن به مفهوم سازگاری و انطباق گیاهان و جانوران مختلف با مناطق خاص و به عبارت دیگر زیست بوم یا بیوم به عنوان یک ناحیه وسیع و مشخص جغرافیایی است که به سبب نوع ویژه گیاهان و جانوران از نواحی دیگر متمایز می شود.
اهداف درس:
✅ با تعریف زیست بوم آشنا شود.
✅ پراکندگی زیست بوم های جهان را بداند.
✅ با عواملی که باعث تنوع زیست بوم ها می شود آشنا شود.
✅ با انواع زیست بوم ها آشنا شود و ویژگی هر یک از زیست بوم ها را بداند.