بخشی از متن:
فرمت مقاله :doc و قابل ویرایش
64 صفحه
بیوگرافی 8
مقدمه. 9
حیطه کاری و وظایف دبیران تاریخ.. 10
انتظارات آموزشی.. 10
انتظارات اخلاقی تربیتی.. 11
انتظارات اجرایی انظباطی.. 12
تجربیات اینجانب در تدریس درس تاریخ و تبیین آنها : 13
تجربه 1 ـ استفاده از فعالیت های مکمل وفوق برنامه و گردش های علمی: 13
تجربه 2 : سخت گیر بودن یا شاداب و با نشاط بودن.. 13
تجربه 3 و تبیین آن : 14
استفاده از روش های نوین تدریس تاریخ و تبیین آن : 14
تجربه 4 : 15
بررسی نقاط ضعف دانش آموزان در درس تاریخ و تبیین آن : 15
تجربه 5 : 15
نزدیکی به دانش آموزان در تدریس : 15
تبیین تجربه مشارکت دادن دانش آموزان در تدریس درس تاریخ : 16
برخی از اثرات و مزیت های مشارکت دادن شاگردان در تدریس.... 16
40 نکته در باب افزایش انگیزه دانش آموزان به درس تاریخ حاصل تجربیات اینجانب... 18
رویکردهای جدید به آموزش و انتقال مفاهیم تاریخی حاصل تجربیات... 23
آموزش تاریخ در مدارس، زمینهساز تبدیل دانشآموز به شهروند مطلوب و آگاه. 24
تحلیل از جایگاه درس تاریخ در برنامهی درسی ملی به گفته یکی از مسئولین.. 28
مطالعه تطبیقی روش تدریس ـ سخن رانی با روش ایفای نقش در تدریس تاریخ.. 34
اهداف تحقیق... 34
روش تحقیق... 35
تدریس تاریخ و اهمیت آن.. 36
ب) روش تدریس ایفای نقش و کاربرد آن در تدریس تاریخ.. 46
شبیه سازی یا وانمود سازی.. 50
قیاس شخصی.. 52
قیاس مستقیم.. 55
راهکارهای پیشنهادی حاصل تجربیات برای بهتر شدن تدریس تاریخ : 61
الف: تغییر نگرش به درس تاریخ از سوی مسئولان آموزش و پرورش.... 61
ب : استفاده از ابزار و فنون مؤثر در یاد گیری.. 61
پ : دبیران تاریخ.. 62
نتیجه گیری.. 63
منابع : 65