بانک پاورپوینت ها و فایل های درسی

بانک پاورپوینت ها و فایل های درسی

بانک پاورپوینت ها و فایل های درسی

بانک پاورپوینت ها و فایل های درسی

طرح درس روزانه فارسی اول ابتدایی

دانلود طرح درس روزانه فارسی اول ابتدایی

دانلود طرح درس روزانه فارسی اول ابتدایی

طرح درس روزانه فارسی اول ابتدایی
طرح درس روزانه فارسی اول ابتدایی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 4
حجم فایل: 19
قیمت: 29000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 4 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏باسمه تعالی
‏اداره کل آموزش وپرورش استان گلستان
‏مدیریت آموزش وپرورش شهرستان گنبدکاوس
‏مجتمع آموزشی وپرورشی ‏...................
‏نام ونام خانوادگی مجری: ‏ ‏مجید وزیری ‏–‏علی میرزا شرفی‏ ‏ آموزشگاه:‏بزرگمهر‏ ‏ ‏ پایه‏:اول‏ ‏ ‏درس‏ :فارسی‏ ‏فصل : ‏2‏ ‏درس‏ ‏:‏1‏ ‏ ‏ ‏ ‏ صفحه ی :‏27‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ تعداددانش آموزان: ‏ ‏33‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ تعدادگروه ها:‏8‏ ‏ ‏ ‏ ‏مدت زمان اجرا:‏ ‏45‏ ‏ دقیقه ‏ ‏ تاریخ:‏1‏2/3/1396
‏اهداف
‏الف) هدف کلّی:‏ ‏آشنایی دانش آموزان با صدای حرف ‏(آ –ا)‏ ‏(بـ – ب)
‏ب) اهداف جزئی:
‏1‏-‏ حیطه ی شناختی: ‏ -دانش آموز با صدای ‏(آ –ا)‏ ‏(بـ – ب)‏آشنا شود.‏محل قرار گرفتن ان درکلمه.
‏2- حیطه ی مهارتی:‏بتواند نشانه‏(آ –ا)‏ ‏(بـ – ب)‏رادر کلمات نشان دهد.دور انها خط بکشد.
‏3- حیطه ی نگرشی:‏.‏به انجام کار گروه‏ی ضمن کمک به دوستانش،علاقه نشان ‏دهد.‏ با مدرسه و کارکنان ‏ان همکاری کند.‏ حروف را در کلمه رنگ امیزی کند
‏ج) اهداف رفت‏اری:
‏1‏- حیطه ی شناختی:‏شناخت‏ ‏کلماتی که صدای اول آن ‏(آ –ا)‏ ‏(بـ – ب)‏ باشد‏-‏ کلماتی که در وسط صدای ‏(آ –ا‏)‏ ‏(بـ – ب)‏داشته باشند- کلماتی که در آخر صدای ‏(آ –ا)‏ ‏(بـ – ب)‏ داشته باشند‏.
‏2- حیطه ی مهارتی‏:‏بتواند حروف کوچک وبزرگ را تشخیص دهد،بنویسدوجاگذاری کند.‏ در نظافت مدرسه و کلاس کوشا باشد.‏املای درست انها را بنویسد.‏  
‏3- حیطه ی نگرشی:‏ درفرآیند تدریس ‏به‏ حرکات لب وادای کلمات دقت کند.‏ کلمات ناقص را با یکی از شکل صدای ‏(آ –ا)‏ ‏(بـ – ب)‏کامل کند‏.
‏ابزار
‏کتاب-گچ-تخته-کپی تصاویر کتاب-لوحه حروف-‏ ‏کارت ّهای تصوَیری- بادام ـ خمیر بازی‏.رنگ ابی
‏روش تدریس
‏پزسش و پاسخ ـ تصویرخَواًنی ـ فعال گروهیی ـ مجسم ـ ًنیمه مجسم
‏رویکرد حاکم
‏تعیین موقعیت
‏3‏3‏ نفردانش آموز پسرکلاس ‏اول‏ ابتدایی که اغلب پیش نیازهای مربوط به ‏بخش2‏ را در‏اوایل کتاب خوانده اندو‏ می دانند.
‏الگو‏ی هدف ‏گذاری‏(‏ ‏اهداف تف‏ض‏یلی‏ ‏)‏:‏ ‏فارسی ‏پایه ی ‏اول ‏ابتدایی
‏ ‏عرصه ها
‏عناصر
‏دررابطه با خود(خویشتن)
‏دررابطه باخلق(سایرانسان ها)
‏دررابطه با ‏خلقت(طبیعت)
‏دررابطه با خدا
‏تفکّروتعقّل
‏- ‏تفکّرواندیشیدن د‏رمورداین که‏ اب چگونه به وجود می اید‏.‏باران چطور تشکیل می شود.
‏- ‏تفکّرواندیشیدن در‏ ‏مو‏رد این که دوستانش چگونه توانایی ‏بهره برداری ومصرف اب رادارند.
‏- تفکّرواندیشیدن درمورداین که ‏چگونه ازمحیط پیرامون خودد‏رطبیعت به نحو مطلوب استفاده کند‏.
‏-‏ ‏تفکّر و اندیشیدن ‏در‏ ‏مورد‏ ‏نقش و‏ ‏اهمیت‏ استفاده از‏اب وباران‏ درزندگی به عنوان یک موهبت‏ی‏ ‏که خدابه او ارزانی نموده واین که ‏چ‏گونه می توان ‏با استفاده ی ‏ درست‏ ازمحیط پیرامون‏ ‏رضایت خدا‏وند‏را‏ ‏فراهم نمود.
‏ایمان وباور
‏باورد‏اشتن توانایی خودش جهت این که ‏می تواند اب مورد نیاز خود را‏از باران ‏تامین کند.
‏باورداشتن توانایی دوستانش وکمک به آنان جهت این که با ‏همکاری هم مسایل مربوط به اب را حل کنند.
‏باورداشتن به این که‏ ازمحیط های دراختیار داشته‏ به درستی وبه اندازه بهره ببریم.
‏ا‏یمان داشتن ‏به قدرت خدا که این ‏همه ‏اب وباران در اختیار ما قرار داده است.
‏علم
‏باور به این که می توانداب ها وباران ها راباکمک علم خود به کنترل در بیاورد.
‏اطلاعات خود‏ ‏ر‏ا جهت ‏توزیع مصرف وصرفه جویی اب برایکمک به دوستان بروز کند.
‏بهره برداری عادلانه از محیط طوری که نظم طبیعت به هم نخورد.
‏خدا‏وند‏ ‏را‏ ‏به عنوان ‏افریننده ی علم در نظر بگیرد وایمان داشته باشد.
‏عمل
‏با کمک ابزارهای نوین وجدید اب سالم وتصفیه شده را به مردم برساند.
‏ازتوانایی‏ ‏خود در‏ ‏جهت‏ کمک به دوستانش ‏در رساندن وتوزیع اب بهره ببردوبادوستانش مشورت کند.
‏ازوسایل موجود درطبیعت برای ‏خدمت رسانی به مردم استفاده کند.با تاکید بر حفظ طبیعت.
‏همیشه خدارابه عنوان ‏یاری رسان به خود درانجام کارها می داند.
‏اخلاق
‏با رعایت خونسردی و‏ ‏اخلاق‏ مناسب‏ ‏و‏رفتار خوب دیگران را ازخودراضی نگه می دارد.
‏درموقع کارگروهی ‏،رفتارمناسبی در برابر دوستانش ازخودنشان می دهد.
‏درمقابل حف‏ا‏ظت ونگه داری ازوسایل‏ خود ودی‏گران وتمام چیزهای موجود درطبیعت‏،احساس مسئولیت نشان می دهد.
‏همیشه خداوند را ناظر دقیق رفتار و ‏اعمال خود می بیندو اخلاق را در همه شرایط حفظ می کند.
‏فرآیندیاددهی- یادگیری
‏عنوان فعّالیت
‏ ‏فعّالیت یاددهی - یادگیری
‏پیش نیازها
‏نوع سبک
‏شناختی
‏ابزار
‏روش تدریس
‏روش ارز یابی
‏محیط آموزشی
‏مدت زمان
‏امورمقدماتی
‏معلّم:‏ ورود- سلام واحوال پرسی ودقّت دروضع روحی،روانی وجسمی فراگیران-‏فضای فیزیکی کلاس-‏ حضوروغیاب- تلاوت قرآن- بررسی تکالیف جلسه ی قبل
‏فراگیران‏: مواردخواسته شده رابه نحو مطلوب انجام می دهند.
‏حضورفراگیران در‏کلاس - ‏ ‏آوردن تکالیف درسی
‏کلامی
‏وسایل تشویق
‏پرسش وپاسخ
‏ثبت مشاهدات ‏(فهرست وارسی)
‏کلاس درس
‏3 دقیقه
‏سنجش آغازین
‏الف) تعیین رفتارورودی‏: دررابطه با پیش دانسته های قبلی
‏معلّم:‏ ازفراگیران می خواهد‏نشانه ها را در کلمات رنگ امیزی کنند.
‏فراگیران‏: ‏با مدادرنگی نشانه ها را رنگ می زنند.
‏معلّم:‏ ‏ازفراگیران می ‏خواهد‏روش کارخود را‏با دوستانشان مقایسه ‏کرده ‏وتوضیح دهند.
‏فراگیران‏: ‏روش کارخود‏ رابا دو‏ستانشان مقایسه ‏کرده‏ ‏و‏ ‏توضیح می دهند.
‏ب) پیش آزمون: دررابطه بادرس جدید
‏معلّم:‏ ‏به ‏نشانه های رنگ شده چه می گویند‏؟
‏معلّم:‏ چرا ‏بعضی نشانه ی کلمه رارنگ می ‏ کنیم؟
‏فراگیران‏: بیشترآنان پاسخ های مناسبی نمی دهند.
‏معلّم:‏ بچه ها درس امروز مابرای پاسخ به این پرسش‏ ها‏ می باشد.
‏- کار با ‏مدادرنگی در پیش دبستانی
‏- کار با مدادرنگی در پیش دبستانی
‏حل مسئله و‏درس یک ‏کلاس دوّم
‏دست ورزی
‏دست ورزی
‏وکلامی
‏کلامی
‏کتاب مدادرنگی
‏مجسم وغیر مجسم
‏مجسم وغیر مجسم
‏پرسش وپاسخ توضیحی
‏مشاهده و وارسی
‏مشاهده ی رفتار
‏رنگ امیزی
‏مشاهده ی رفتار
‏رنگ امیزی
‏کلاس درس
‏4‏دقیقه
‏گروه بندی وایجادانگیزه
‏معلّم:‏ فراگیران‏رابه گروه های مختلف‏ گروه بندی می کندوازآنان می خواهد‏نشانه های ‏ خودرا ‏از نظر شکل نوشتاری وکوچک وبزرگ بودن نشانه ها‏ ‏با هم مقایسه کرده وحدس ‏بزنند‏که کدام‏ ‏درست تر وبهتر نوشته شده است‏ ‏ونتایج رابرای دوستانشان توضیح دهند.
‏فراگیران‏: ‏بعدازاستقراردرگروه خود‏نشانه ها را با هم مقایسه کرده نتایج را گزارش دادند.
‏پیش دبستانی
‏دست ورزی
‏وکلامی
‏نشانه های جدا گانه
‏کارآیی تیم‏ و
‏توضیحی
‏مشاهده وشفاهی
‏کلاس درس
‏4‏دقیقه
‏ارائه ی درس
‏معلّم:‏ ازفراگیران می خواهد‏به تصویرعنوانی ‏درس‏ توجه کرده ودرگروه مشورت ‏وبه کلاس گزارش دهند.
‏فراگیران‏: ‏برداشت خودراازتصویرعنوانی به کلاس ‏گزارش می دهند.
‏فعّالیت دست ورزی‏ خارج ازکتاب
‏معلّم:‏ ازفراگیران می خواهددوتا‏برای هر نشانه سه کلمه پیدا دور حروف خط بکشند‏وپس از مشورت درگروه ‏به کلاس گزارش دهند.
‏فراگیران‏: ‏برای هر نشانه سه کلمه پیدا کردند‏وپس ازمشورت و‏مقایسه ‏به کلاس ‏گزارش می دهند.
‏برگشت به تصویرعنوانی
‏معلّم:‏ ازفراگیران ‏درمورد موضوعات مربوط به ‏اب وباران‏ از تصویرعنوانی سؤال می ‏پ‏رسد.
‏فراگیران‏:‏ به سؤالات معلّم پاسخ می دهند.
‏فعّالیت‏ دست ورزی‏ کتاب درسی
‏معلّم:‏ بچّه ها کتاب درسی صفحه ی ‏29‏ راباز کرده وفعالیت‏ ببین وبگو وبه دوستانت بگو‏ را هرکس انجام دهدودلیلش رابرای گروه خودبیان کند.
‏فراگیران‏: ‏بعد ازانجام ‏درموردهرفعّالیت توضیح می دهند.
‏معلّم:‏ بچّه ها صفحه ی ‏29‏ فعالیت ‏و‏بگردو پیدا کن وبازی‏ را هرکس انجام دهد و دلیلش رابرای گروه خودبیان کند.
‏فراگیران‏: بعد ازانجام درموردهرفعّالیت توضیح می دهند.
‏کاردرکلاس
‏معلّم:‏ بچّه ها‏خلاصه کتاب داستانی را که جلسه ی قبل خوانده اند را بنویسند‏.
‏فراگیران‏: مشغول انجام کاردرکلاس شده ومعلّم نظارت می کند.
‏معلّم:‏ بچّه ها ‏نکات اخلاقی داستان خود را بنویسید ودسته بندی کنید.
‏فراگیران‏: مشغول انجام کاردرکلاس شده ومعلّم نظارت می کند.
‏کلاس اول نیم سال اول
‏کلاس اول و‏ نیم سال اول
‏کلاس اول و نیم سال اول
‏کلاس اول و نیم سال اول
‏کلاس اول و نیم سال اول
‏کلامی
‏دست ورزی
‏تصویری وکلامی
‏تصویری
‏وکلامی
‏دست ورزی
‏تصویری وکلامی
‏تصویری
‏وکلامی
‏کتاب درسی
‏کتاب درسی مداد
‏کتاب درسی
‏مداد ، ،کتاب درسی
‏کاغذ
‏مداد ،کتاب درسی،کاغذ
‏کارآیی تیم
‏کارآیی تیم ‏و
‏حل مسئله
‏پرسش وپاسخ
‏کارآیی تیم و
‏پرسش وپاسخ
‏حل مسئله
‏آزمون عملکردی
‏آزمون عملکردی
‏پرسش شفاهی
‏آزمون عملکردی
‏آزمون عملکردی
‏کلاس درس
‏2‏0‏دقیقه
‏عنوان فعّالیت
‏ فعّالیت یاددهی - یادگیری
‏پیش نیازها
‏نوع سبک
‏شناختی
‏ابزار
‏روش تدریس
‏روش ارز یابی
‏محیط آموزشی
‏مدت زمان
‏جمع بندی ونتیجه گیری
‏معلّم:‏ بچّه ها هرچه ازدرس امروز یادگرفته ایدراابتدابرای دوستانتان تعریف کنید وسپس دردفترفعّالیت خودبنویسیدتابرای کلاس بخوانید.
‏فراگیران‏: طبق نظر معلّم فعّالیت را انجام می دهند.
‏کلاس اول و‏نیم سال اول
‏کلامی
‏کتاب درسی،‏مداد‏،دفتر
‏پرسش وپاسخ
‏مشاهده ی رفتار
‏و وارسی
‏کلاس درس
‏4دقیقه

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336 ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد