بانک پاورپوینت ها و فایل های درسی

بانک پاورپوینت ها و فایل های درسی

بانک پاورپوینت ها و فایل های درسی

بانک پاورپوینت ها و فایل های درسی

طرح درس روزانه ادبیات فارسی 2 رشته تجربی

دانلود طرح درس روزانه ادبیات فارسی 2 رشته تجربی

دانلود طرح درس روزانه ادبیات فارسی 2 رشته تجربی

طرح درس روزانه ادبیات فارسی 2 رشته تجربی
طرح درس روزانه ادبیات فارسی 2 رشته تجربی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 4
حجم فایل: 16
قیمت: 29000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 4 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏طرح درس روزانه ادبیات فارسی 2
‏به نام خدا
 (‏طرح‏ ‏ ‏درس‏ ‏روزانه‏ ‏ : ‏درس‏ ‏ادبیات‏ ‏فارسی‏ 2‏                    ‏ ‏نام‏ ‏درس‏ : ‏رستم‏ ‏واشکبوس‏ ‏ (‏درس‏ 2
   ‏کلاس : دوم تجربی‏                  ‏ ‏صفحات‏ ‏کتاب‏ : 7 ‏تا‏ 12‏            ‏ ‏تاریخ‏ ‏تدریس‏ : ‏هفته‏ ‏ی‏ ‏دوم‏ ‏مهر‏ ‏ماه
   ‏مدت‏ ‏ ‏جلسه‏ :‏ ‏ 90 ‏دقیقه‏             ‏ ‏تعداد‏ ‏دانش‏ ‏آموزان‏ : 16 ‏نفر‏         ‏ ‏نام‏ ‏دبیر‏ :‏ ‏ ‏ف‏ ‏–‏ ‏جوادی
‏اهداف کلی :
‏ ‏1 -‏ ‏ ‏آشنایی‏ ‏با‏ ‏گونه‏ ‏ها‏ ‏و‏ ‏نمونه‏ ‏های‏ ‏ادبی‏ات حماسی .
‏ ‏2 ‏–‏ ‏آشنایی‏ ‏با‏ ‏فردوسی‏ ‏به‏ ‏عنوان‏ ‏شاعری‏ ‏حماسی‏ .
‏هدف ها
‏اهداف جزئی :
‏ ‏1- ‏آشنایی‏ ‏با‏ ‏شخصیت‏ ‏های‏ ‏داستان‏ ‏ ( ‏رستم‏ ‏واشکبوس‏ )
‏ ‏2- ‏آشنایی‏ ‏با‏ ‏حماسه‏ ‏ی‏ ‏طبیعی‏.
‏ ‏3- ‏آشنایی‏ ‏با‏ ‏سبک‏ ‏خراسانی‏ ‏و‏ ‏ویژگی‏ ‏های‏ ‏ادبی‏ ‏شاهنامه‏ .
‏ ‏4- ‏آشنایی‏ ‏با‏ ‏آرایه‏ ‏ی‏ ‏واج‏ ‏آرایی‏ ‏به‏ ‏عنوان‏ ‏یکی‏ ‏از‏ ‏آرایه‏ ‏های‏ ‏مهم‏ ‏در‏ ‏اشعار‏ ‏حماسی‏ .
‏اهداف رفتاری :
‏ ‏در‏ ‏پایان‏ ‏جلسه‏ ‏انتظار‏ ‏می‏ ‏رود‏ ‏دانش‏ ‏آموزان‏ ‏بتوانند‏ :
‏ ‏1- ‏حماسه‏ ‏را‏ ‏تعریف‏ ‏کنند‏ .
‏ ‏2- ‏انواع‏ ‏حماسه‏ ‏را‏ ‏نام‏ ‏ببرند‏ .
‏ ‏3- ‏معنی‏ ‏ومفهوم‏ ‏اشعار‏ ‏فردوسی‏ ‏را‏ ‏بیان‏ ‏کنند‏ .
‏ ‏4- ‏ش‏خصیت فردوسی را بشناسند و به فرهنگ اصیل ایرانی علاقه مند گردند .
‏ ‏5- ‏ویژگی‏ ‏های‏ ‏ادبی‏ ‏وسبکی‏ ‏شاهنامه‏ ‏را‏ ‏تشخیص‏ ‏دهند‏ .
‏ ‏6- ‏آرایه‏ ‏واج‏ ‏آرایی‏ ‏را‏ ‏در‏ ‏نمونه‏ ‏های‏ ‏مختلف‏ ‏ ‏بیابند‏ .
‏ ‏7- ‏خلاصه‏ ‏داستان‏ ‏را‏ ‏بازگو‏ ‏کنند‏ .
‏شیوه تدریس :‏ ‏ ‏استفاده‏ ‏از‏ ‏وسایل‏ ‏سمعی‏ ‏بصری‏ ‏ - ‏نمایشی‏ ‏ - ‏ک‏ار گروهی ‏–‏ ‏سخنرانی
 ‏وسایل کمک آموزشی : کتاب درسی ‏–‏ ‏شاهنامه‏ ‏ی‏ ‏فردوسی‏ -‏ ‏ ‏تابلو‏ ‏وماژیک‏ ‏–‏ ‏تصاویر‏ ‏متناسب‏ ‏با‏ ‏درس‏ ‏–‏ ‏ضبط‏ ‏صوت‏ ‏و‏ ‏ ‏نوار‏ ‏نقالی
5
‏دقیقه
‏آغازی : شروع کلاس با نام خدا وسلام واحوال پرسی ، نوشتن متنی زیبا روی تابلو ،حضور وغیاب‏ ‏ ‏بررسی‏ ‏وضعیت‏ ‏فیزکی‏ ‏کلاس‏ ‏وجوّ‏ ‏عاطفی‏ ‏فراگیران‏ .
‏فعالیتهای پیش از شروع تدریس
 
 
 
 
 
‏ 
‏ 
‏20
‏دقیقه
‏ 
‏ ‏ارزشیابی‏ ‏تشخیصی‏ ( ‏طرح‏ ‏پرسش‏ ‏هایی‏ ‏از‏ ‏درس‏ ‏گذشته‏ ) :
‏ ‏الف‏ : ‏از‏ ‏دانش‏ ‏آموزان‏ ‏می‏ ‏خواهیم‏ ‏اشکالات‏ ‏احتمالی‏ ‏خود‏ ‏را‏ ‏در‏ ‏مورد‏ ‏درس‏ ‏گذشته‏ ‏مطرح‏ ‏کنند‏ .
‏ ‏ب‏ : ‏با‏ ‏طرح‏ ‏سوالاتی‏ ‏از‏ ‏این‏ ‏نمونه‏ ‏میزان‏ ‏یادگیری‏ ‏دانش‏ ‏آموزان‏ ‏از‏ ‏درس‏ ‏قبل‏ ‏سنجیده‏ ‏می‏ ‏شود‏ :
‏ ‏1- ‏خواجه‏ ‏عبدا‏...... ‏انصاری‏ ‏کیست‏ ‏وآثارش‏ ‏چیست‏ ‏؟
‏ ‏2- ‏ویژگی‏ ‏آثار‏ ‏خواجه‏ ‏عبدا‏.... ‏را‏ ‏در‏ ‏متن‏ ‏درس‏ ‏نشان‏ ‏دهید‏ .
‏ ‏3- ‏شهریار‏ ‏را‏ ‏معرفی‏ ‏کنید‏ .
‏ ‏4- ‏ویژگی‏ ‏غزل‏ ‏«‏ ‏علی‏ ‏ای‏ ‏همای‏ ‏رحمت‏ ‏»‏ ‏را‏ ‏بگویید‏ .
‏ ‏5- ‏چندبیت‏ ‏وچند‏ ‏جمله‏ ‏ی‏ ‏مشخص‏ ‏شده‏ ‏از‏ ‏درس‏ ‏را‏ ‏معنی‏ ‏کنید‏ .
‏ ‏6- ‏آرایه‏ ‏ی‏ ‏تلمیح‏ ‏را‏ ‏با‏ ‏ارائه‏ ‏مثال‏ ‏هایی‏ ‏از‏ ‏درس‏ ‏توضیح‏ ‏دهید‏ .
‏ ‏7- ‏آرایه‏ ‏های‏ ‏ابیات‏ ‏تعیین‏ ‏شده‏ ‏از‏ ‏درس‏ ‏را‏ ‏مشخص‏ ‏نمایید‏ . ( ‏متناسب‏ ‏با‏ ‏آموخته‏ ‏های‏ ‏قبلی‏ )
‏ ‏8- ‏معنی‏ ‏چن‏د واژه ی مشخص شده را بگویید .
 
10
‏دقیقه
‏ ‏1- ‏نصب‏ ‏تصاویر‏ ‏روی‏ ‏تابلو‏ .
‏ ‏2- ‏آماده‏ ‏نمودن‏ ‏ضبط‏ ‏صوت‏ .
‏ایجاد انگیزه
‏ ‏3- ‏بررسی‏ ‏وضعیت‏ ‏بازیگران‏ ‏نمایش‏ .
‏ ‏4- ‏معرفی‏ ‏شخصیت‏ ‏های‏ ‏داستان‏ .‏ 
 
 
5
5
10
5
10
 
10
 
‏با توجه به شیوه ی تدریس ، مراحل زیر به ترتیب انجام خواهد شد :
‏ ‏1- ‏گوش‏ ‏دادن‏ ‏به‏ ‏متن‏ ‏درس‏ ‏از‏ ‏طریق‏ ‏نقّالی‏ ‏به‏ ‏کمک‏ ‏ضبط‏ ‏صوت‏ .
‏ ‏2- ‏روخوانی‏ ‏متن‏ ‏درس‏ ‏توسط‏ ‏معلّم‏ .
‏ ‏3- ‏ایفای‏ ‏نقش‏ ‏به‏ ‏وسیله‏ ‏دانش‏ ‏آموزان‏ .
‏ ‏4- ‏کار‏ ‏گروهی‏ ‏برای‏ ‏یافتن‏ ‏لغات‏ ‏دشوار‏ ‏وتعیین‏ ‏آرایه‏ ‏های‏ ‏درس‏ .
‏ ‏5-‏تعیین‏ چند بیت برای برای بیان معنی با هم فکری دانش آموزان وایجاد فرصت تفکر ومشورت به‏  ‏ ‏گروه‏ ‏های‏ ‏از‏ ‏پیش‏ ‏تعیین‏ ‏شده‏ ‏وتبادل‏ ‏نظر‏ ‏در‏ ‏این‏ ‏زمینه‏ .
‏6- جمع بندی مطالب ، بیان ریزه کاری های دزس ، بیان آرایه ها ی شعر وتوجه به آرایه ی جدید وتدریس آن‏ ‏ (‏ ‏ ‏واج‏ ‏آرایی‏ ‏،‏ ‏مبحث‏ ‏مطرح‏ ‏ش‏ده در « بیاموزیم » ) ، معنی ابیات .
‏ارائه ی درس جدید
 
 
5
‏دقیقه
‏در این مرحله با طرح سوالاتی از درس جدید ، از دانش آموزان انتظار می رود که :
‏ ‏1- ‏حماسه‏ ‏ی‏ ‏طبیعی‏ ‏را‏ ‏بشناسند‏ .
‏ ‏2- ‏معنی‏ ‏لغات‏ ‏وابیات‏ ‏را‏ ‏بدانند‏ .
‏ ‏3- ‏آرایه‏ ‏ی‏ ‏واج‏ ‏آرایی‏ ‏را‏ ‏تشخیص‏ ‏دهند‏ .
‏ ‏4- ‏سبک‏ ‏خراسانی‏ ‏را‏ ‏توضیح‏ ‏دهند‏ .
‏5- ویژگی های سبک خراسانی را نشان دهند .
‏ارزشیابی تکوینی
 
5
‏دقیقه
‏تعیین تکلیف برای دانش آموزان برای جلسه ی آینده :
‏ ‏1- ‏حل‏ ‏خودآزمایی‏ ‏در‏ ‏دفتر‏ .
‏ ‏2- ‏آمادگی‏ ‏برای‏ ‏پاسخ‏ ‏گویی‏ ‏به‏ ‏سوالات‏ ‏درس‏ ‏تدریس‏ ‏شده‏ .
‏ ‏3- ‏مشخص‏ ‏نمودن‏ ‏گروه‏ ‏نمایش‏ ‏ ‏و‏ ‏تقسیم‏ ‏نقش‏ ‏ها‏ .
‏ارزشیابی پایانی

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336 ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد