بانک پاورپوینت ها و فایل های درسی

بانک پاورپوینت ها و فایل های درسی

بانک پاورپوینت ها و فایل های درسی

بانک پاورپوینت ها و فایل های درسی

طرح درس سالانه علوم پنجم

دانلود طرح درس سالانه علوم پنجم

دانلود طرح درس سالانه علوم پنجم

طرح درس سالانه علوم پنجم
طرح درس سالانه علوم پنجم
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 3
حجم فایل: 15
قیمت: 29000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 3 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏طراحی آموزشی درس علوم پایه ی پنجم‏ ابتدایی
‏باسمه تعالی
‏اداره کل آموزش وپرورش استان گلستان
‏مدیریت آموزش وپرورش شهرستان گنبدکاوس
‏مجتمع آموزشی وپرورشی ‏...................
‏نام ونام خانوادگی مجری: ‏ ‏ ‏ ‏ آموزشگاه: ‏ ‏ ‏ پایه ی ‏س
‏پنجم‏م اب‏ت‏دایی ‏ ‏ درس علوم ‏فصل : ‏پنج‏ ‏(‏ ‏محیط ومساحت‏ ‏) ‏درس‏ ‏:‏ تغییرات مواد‏ ‏ ‏ ‏ ‏ صفحه ی :‏ ‏85‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ تعداددانش آموزان: ‏ ‏30‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ تعدادگروه ها:‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ اجرا:‏ ‏45‏ ‏ دقیقه ‏ ‏ ‏ ‏تاریخ:
‏اهداف
‏الف) هدف کلّی:‏آشنایی با تغییرات مواد
‏ب) اهداف جزئی:
‏1‏-‏ حیطه ی شناختی:‏ خودت ماده را نام ببرد
‏2- حیطه ی مهارتی‏:تغییرات فیزیکی را از تغییرات شیمیایی جدا کند.
‏3- حیطه ی نگرشی‏:نسبت به تغییرات مواد علاقه مند شو‏د .
‏ج‏) اهداف ‏رفتار‏ی:
‏1‏- حیطه ی شناختی:انواع تغییرات مواد را نام ببرد،در حداقل زمان تغییر فیزیکی و شیمیایی را تعریف کند‏.
‏2- حیطه ی مهارتی:‏ تغییرات فیزیکی و شیمیایی را که به طور روزمره با آنها سروکار دارد را آنهم تشخیص ‏بدهد.هن‏گا‏م آزمایش تغییرات فیزیکی را از شیمیایی تشخیص دهد
‏3- حیطه ی نگرشی:‏ به تغییرات موجود در محیط زیست علاقه نشان دهد‏.
‏ابزار
‏وسلیل لازم‏:کتاب ،تخته،تصاویر مختلف در ارتباط با تغییرات ،شمع،یخ،نان کپک زده و ‌..
‏روش تدریس
‏کاوش گری
‏رویکرد حاکم
‏رویکردفطرت گرایی تو‏حیدی برمبنای نظریه ی ساخت گرایی‏(حل مسئله)
‏تعیین موقعیت
‏30 نفردانش آموز پسرکلاس پنج‏م ابتدایی روستایی که اغلب پیش نیازهای مربوط به فصل مواد‏ا درکلاس چهارم ‏ ‏می دانند.
‏الگو‏ی هدف ‏گذاری‏(‏ ‏اهداف تف‏ض‏یلی‏ ‏)‏:‏ ‏ریاضیات پایه ی ‏س‏وّم ابتدایی
‏ ‏عرصه ها
‏عناصر
‏در‏رابطه با خود(خویشتن)
‏دررابطه باخلق(سایرانسان ها)
‏دررابطه با ‏خلقت(طبیعت)
‏دررابطه با خدا
‏تفکّروتعقّل
‏- ‏تفکّرواندیشیدن د‏رمورداین که خودش چگونه توانایی ،‏برای ‏انجام تغییرلت فیزیکی و شیمیایی را ‏دارد.
‏- ‏تفکّرواندیشیدن در‏ ‏مو‏رد این که دوستانش چگونه توانایی ‏،‏ ‏برای‏ انجام تغییرات شیمیایی و فیزیکی را‏ ‏دارند.
‏- تفکّرواندیشیدن درمورداین که ‏چگونه ازمواد پیرامون خودد‏رطبیعت به نحو مطلوب استفاده کند‏.
‏-‏ ‏تفکّر و اندیشیدن ‏در‏ ‏مورد‏ ‏نقش و‏ ‏اهمیت‏ استفاده ازتغییرات مواد‏ درزندگی به عنوان یک موهبت‏ی‏ ‏که خدابه او ارزانی نموده واین که ‏چ‏گون‏ه می توان ‏با استفاده ی ‏ درست‏ از مواد پیرامون‏ ‏رضایت خدا‏وند‏را‏ ‏فراهم نمود.
‏ایمان وباور
‏باورد‏اشتن توانایی خودش جهت این ‏که وی می تواند انواع تغییرات را از هم تشخیص دهد‏.
‏باورداشتن توانایی دوستانش وکمک به آنان جهت این که انها میتوانند انواع تغیرات را آنهم تشخیص‏ دهند‏.
‏باورداشتن به این که‏ از تغییراتی دراختیار داشته‏ به عنوان یکی ازنعمت های موجوددر طبیعت ‏به ‏درستی ‏استفاده ‏کند.
‏ا‏یمان داشتن ‏به قدرت خدا که این ‏همه ‏مواد‏ جذّاب‏ را ‏در‏ ‏اختیار‏انسان‏ ‏قرارداده ‏است.
‏علم
‏تغییرات فیزیکی و شیمیایی را تعریف کند
‏اطلاعات خود‏ ‏ر‏ا در مو‏رد انواع تغییرات‏ ‏در‏ ‏اختیار دوستانش قرارمی دهد.
‏روش مشاهده انواع تغییرات‏ ‏موجود‏ ‏در‏ ‏طبیعت ‏را‏توضیح می دهد.
‏خدا‏وند‏ ‏را‏ ‏به عنوان دقیق ترین ایجاد ‏کننده تغییرات مواد ‏ ‏نام می برد.
‏عمل
‏با مشاهده تصاویر نوع تغییرات آن را بیان کند
‏ازتوانایی‏ ‏خود در‏ ‏جهت‏ ‏کمک‏ به‏ دوستانش‏ ‏برای انجام انواع تغییرات ‏استفاده ‏می کند.
‏از تغییرات موجود درطبیعت برای ‏مشاهده دقیق از دست بهتر استفاده کند‏.
‏همیشه خدارابه عنوان تواناتر از خودو عامل اصلی توانایی‏ خود درموقع کاربا ابزار‏می داند.
‏اخلاق
‏با رعایت خونسردی و‏ ‏اخلاق‏ نیکو به انجام تغییرات بپرداز‏د‏.
‏درموقع کارگروهی ‏،رفتارمناسبی در برابر دوستانش ازخودنشان می دهد.
‏درمقابل حف‏ا‏ظت ونگه داری ازوسایل اندازه گیری خود ودی‏گران وتمام چیزهای موجود درطبیعت‏،احساس مسئولیت نشان می دهد.
‏همیشه خداوند را ناظر دقیق رفتار و صاحب تمام الاختیار‏ ‏وسایل واشیاء ‏ ‏می داند.
‏فرآیندیاددهی- یادگیری
‏عنوان فعّالیت
‏ ‏فعّالیت یاددهی - یادگیری
‏پیش نیازها
‏نوع سبک
‏شناختی
‏ابزار
‏روش تدریس
‏روش ارز یابی
‏محیط آموزشی
‏مدت زمان
‏امورمقدماتی
‏معلّم:‏ ورود- سلام واحوال پرسی ودقّت دروضع روحی،روانی وجسمی فراگیران- حضوروغیاب- تلاوت قرآن- بررس‏ی تکالیف جلسه ی قبل
‏فراگیران‏: مواردخواسته شده رابه نحو مطلوب انجام می دهند.
‏حضورفراگیران در‏کلاس - ‏ ‏آوردن تکالیف درسی
‏کلامی
‏وسایل تشویق
‏پرسش وپاسخ
‏ثبت مشاهدات ‏(فهرست وارسی)
‏کلاس درس
‏3 دقیقه
‏سنجش آغازین
‏الف) تعیین رفتارورودی‏: دررابطه با پیش دانسته های قب‏لی
‏معلّم:‏ ازفراگیران می خواهد اشکل های مختلف مواد را بیان کندد‏.
‏فراگیران‏: ‏با اندکی مکث انواع شکل های مواد را بیان نی کنند‏.
‏ب) پیش آزمون: دررابطه بادرس جدید
‏معلّم:‏ انواع تغییرات مواد را نام ببرید‏.
‏معلّم:‏ ‏تغییرات مواد چه حسن هایی دارند؟
‏فراگیران‏: بیشترآن‏ان پاسخ های مناسبی نمی دهند.
‏معلّم:‏ بچه ها درس امروز مابرای پاسخ به این پرسش‏ ها‏ می باشد.
‏-اشکال مختلف مواد در پایه های قبل
‏کلامی
‏کلامی
‏کاوش گری
‏پرسش وپاسخ
‏آ‏زمون عملکردی
‏مشاهده ی رفتار
‏(مقیاس درجه بندی)
‏کلاس درس
‏4‏دقیقه
‏گروه بندی ‏وایجادانگیزه
‏معلم‏: تصاویر مختلفی از انواع تغییرات را بین دانش آموزان پخش می کند و به گروه بندی آنها می پردازد.
‏فراگیران‏: ‏بعدازاستقراردرگروه خود تنوع تغییرلت نوجود در تصاویر را ‏مقایسه کرده وتوضیح می دهند ‏.
‏کلاس ‏چهارم
‏دست ورزی
‏وکلامی
‏انواع تصاویر از تغیی‏رات فیزیکی و شیمیایی
‏کارآیی تیم‏ و
‏حل مسئله
‏آزمون عملکردی
‏کلاس درس
‏4‏دقیقه
‏ارائه ی درس
‏معلّم:‏ ازفراگیران می خواهد‏به تصویرعنوانی درس توجه کرده ودرگروه مشورت ‏وبه کلاس گزارش دهند.
‏فراگیران‏: ‏برداشت خودراازتصویرعنوانی به کلاس ‏گزارش می دهند.
‏فعّالیت‏ دست ورزی‏ ‏خارج ازکتاب
‏معلّم:‏ ازفراگیران می خواهد چند نمونه از تغییراتی که روزانه آنها را مشاهده می کنند را بیان کنند‏.
‏فراگیران‏: هر کدام از دانش آموزان بسته به تجربیات و مشاهدات خود به ذکر چند تغییر می پردازند‏.
‏برگشت به تصویرعنوانی
‏معلّم:‏ ازفراگیران ‏درمورد موضوعات م‏ربوط به تغییرلت مواد ز تصویرعنوانی سؤال می ‏پ‏رسد.
‏فراگیران‏:‏ به سؤالات معلّم پاسخ می دهند.
‏فعّالیت‏ دست ورزی‏ کتاب درسی
‏معلّم:‏ بچّه ها کتاب درسی ‏راباز کرده وفعالیتهای درس ‏را هرکس انجام دهدودلیلش رابرای گروه خودبیان کند.
‏فراگیران‏: ‏بعد ازانجام ‏درموردهرفعّالیت ت‏وضیح می دهند.
‏معلّم:‏ بچّه ها بقیه فعالیت را ‏ هرکس انجام دهد و دلیلش رابرای گروه خودبیان کند.
‏فراگیران‏: بعد ازانجام درموردهرفعّالیت توضیح می دهند.
‏کاردرکلاس
‏معلّم:‏ بچّه ها فکر کنید صفحه ده را انجام دهند
‏فراگیران‏: مشغول ان‏جام فکر کنید شده ومعلّم نظارت می ‏کند.
‏کلاس چهارم و سوم
‏کلاس چهارم و سوم
‏کلاس سوم و چهارم
‏کلاس ‏سوم‏ و جهارم
‏کلاس سوم و چهارّم
‏کلامی
‏دست ورزی
‏تصویری وکلامی
‏تصویری
‏وکلامی
‏دست ورزی
‏تصویری وکلامی
‏تصویری
‏کتاب درسی
‏کتاب درسی
‏کتاب درسی
‏کت‏اب درسی
‏، کتاب درسی
‏کارآیی تیم
‏کارآیی تیم ‏و
‏حل مسئله
‏پر‏سش وپاسخ
‏کارآیی تیم و
‏پرسش وپاسخ
‏حل مسئله
‏آزمون عملکردی
‏آزمون عملکردی
‏پرسش شفاهی
‏آزمون عملکردی
‏آزمون عملکردی
‏کلاس درس
‏2‏0‏د‏قیقه

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336 ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد