بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 11 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
2
درس: علوم پایه : پنجم دبستان سال تحصیلی
فعالیت های تکلمیلی
روش ارزش یابی پیش نهادی
وسایل کمک آموزشی
هدف کلی هر جلسه
موضوع و عنوان درس
درس
جلسه
هفته
ماه
پرسیدن، آزمون عملکردی
استفاده از کتاب درسی
آماده کردن ذهن دانش آموزان برای فراگیری مطالب جدید و همچنین مرور مطالب آموخته شده
یادآوری مطالب سال
گذشته
مرور مطالب علوم
سال چهارم
اول
هفته
اول
ماه مهر
انجام آزمایش و فعالیت کتاب در خانه و ارایه گزارش به کلاس
مشاهده و انجام آزمایش
کتاب درسی ، فرفره،
زمان سنج
بررسی تاثیر ویژگیهای فرفره در زمان فرود آمدن و رسیدن آن به زمین ،یادگیری نحوه ساختن فرفره
عوامل موثر در فرود آمدن فرفره همچنین آشنایی با نحوه ساختن فرفره
صفحات یک تا سه
دوم
انجام آزمایش صفحات چهار و پنج و ارایه گزارش به
کلاس
مشاهده و انجام آزمایش
فرفره با پهنای بال متفاوت و زمان سنج
بررسی تاثیرپهنای فرفره در زمان فرود آمدن آن
آزمایش تغییر پهنای فرفره
صفحات چهار و پنج
سوم
انجام آزمایش صفحه شش و ارایه گزارش به کلاس
مشاهده و انجام آزمایش
فرفره با اندازه بالهای متفاوت و زمان سنج
بررسی تاثیر طول بال فرفره در زمان فرود آمدن آنها بر روی زمین
آزمایش فرفره با اندازه بالهای متفاوت
صفحه شش
چهارم
هفته
دوم
پرسیدن ویا آزمون عملکردی
ارزشیابی از میزان یادگیری دانش آموزان و میزان موفقیت آنها در فراگیری مطلب
مرور فصل اول و ارزشیابی
پنجم
انجام مشاهدات بیشتر برای دیدن تغییرات مواد در محیط و بیان مشاهدات
پرسیدن
کتاب درسی ، استفاده از مواد در دسترس برای نشان دادن تغییر
مشاهده تغییرات مواد در زندگی روزمره و بیان چند نمونه از این تغییرات
تغییرات مواد
صفحات هفت و هشت
ششم
انجام فعالیت های دیگری که در آنها تغییر فیزیکی صورت می گیرد .
مشاهده
مواد و وسایل لازم برای ساختن بادبادک
آموزش نحوه ساختن بادبادک و آشنایی با تغییرات فیزیکی
ساختن بادبادک و آشنایی با تغییر فیزیکی
صفحه نه
هفتم
هفته
2
سوم
انجام آزمایش صفحه ده
پرسیدن و یا آزمون عملکردی
کتاب درسی
آشنایی با معنا و مفهوم تغیر شیمی
تغییر شیمیایی
صفحه ده
هشتم
مشاهده چند نمونه دیگر از تغییرات در محیط و بیان فیزیکی یا شیمیایی بودن تغییر آنها
پرسیدن و یا مشاهده
کتاب درسی
فهم و تثبیت یادگیری و آشنایی با مثال های بیشتر تغییرات فیزیکی و شیمیایی
انجام آزمایش و فعالیت ها برای فهم بهتر تغییرات فیزیکی و شیمیایی
صفحات یازده و دوازده
نهم
انجام آزمایش صفحه سیزده در خانه ب کمک بزرگترها و ارایه گزارش به کلاس
پرسیدن
کتاب درسی
آشنایی با چگونگی درست کردن نوشیدنی گازدار ،آشنایی با تغییرات کند وتند و همچنین آشنایی با تغییرات محیط و چگونگی ایجاد تغییرات توسط انسان
نحوه تهیه نوشیدنی گازدار، سرعت تغییرات و تغییرات زندگی
صفحات سیزده و چهارده
دهم
هفته
چهارم
تهیه لیستی از تغییراتی که انسان در ایجاد آن دخالت دارد ،تهیه لیستی که انسان در آن تغییرات نقشی ندارد
پرسیدن
کتاب درسی
آشنایی با انواع تغییراتی که انسان در ایجاد آنها نقش دارد یا ندارد، بررسی مفید یا مضر بودن این تغییرات
انجام فعالیت های کتاب
صفحات پانزده و شانزده
یازدهم
پرسیدن یا آزمون عملکردی فصل
کتاب درسی
سنجش میزان موفقیت دانش آموزان در فراگیری فصل
مرور فصل دوم
ارزشیابی از فصل دوم
دوازدهم
درست کردن رنگین کمان در خانه
مشاهده و پرسیدن
کتاب درسی و آب فشان برای درست کردن رنگین کمان
آشنایی با نحوه درست کردن رنگین کمان
رنگین کمان و نحوه درست کردن رنگین کرمان
صفحات هفدهم و هجدهم
سیزدهم
هفته
پنجم
ماه آبان
درست کردن رنگین کمان با وسایل ذکر شده در خانه
مشاهده
لوله خودکار ،منشور،
اینه و یک ظرف شفاف شیشه ای حاوی آب
آشنایی با سایر روش های درست کردن رنگین کمان
روش های دیگر درست کردن رنگین کمان
صفحه نوزده
چهاردهم
استفاده از ذره بین برای مطالعه روزنامه و نوشته های ریز
پرسیدن
ذره بین و کتاب درسی
آشنایی با ذره بین و ویژگی های آن و همچنین کاربرد آن در زندگی روزمره
ذره بین و کاربرد آن
صفحات بیست و بیست و یک
پانزدهم
4
انجام چندین باره آزمایش برای اطمینان و فهم بیشتر
مشاهده
شمع،ذره بین ،متر ،کبریت و صفحه کاغذ
نشان دادن اینکه با استفاده از ذره بین می توان تصویر اجسام را بر روی صفحه نشان داد.
انجام آزمایش
صفحه بیست و دو
شانزدهم
هفته
ششم
تهیه لیستی از وسایلی که در آنها عدسی به کار رفته است
پرسیدن
استفاده از وسایلی که در آنها عدسی به کار رفته و کتاب درسی
آشنایی با کاربرد عدسی ها در زندگی روزمره
کاربرد عدسی ها و انجام آزمایش
صفحات بیست و سه و بیست و چهار
هفدهم
پرسیدن یا آزمون از فصل
کتاب درسی
دریافت بازخورد از میزان یادگیری
دانش آموزان
مرور فصل سوم
ارزشیابی از فصل سوم
هجدهم
مطالعه مطالبی راجبه فسیل و پرسش از بزرگتر ها
پرسیدن
کتاب درسی
آشنایی با فسیل، فواید آن
برگی از تاریخ ، آشنایی با فسیل
صفحات بیست و پنج و بیست و شش
نوزدهم
هفته
هفتم
مقایسه چندین جسم واقعی و اثر آنها بر روی خاک و بیان شباهت ها و تفاوت های آن ها
مشاهده و انجام آزمایش
ظرف ، گل مجسمه سازی ،اب،ذره بین و خط کش و قاشق
آشنایی و مشاهده تفاوت و شباهت یک جسم واقعی با اثر آن بر روی گل
انجام آزمایش
صفحات بیست و هفت و بیست و هشت
بیستم
مشاهده چندین فسیل دیگر از جانوران بیان اطلاعت دریافتی از انها
مشاهده و پرسیدن
کتاب درسی
آشنایی با دایناسور ها از طریق مشاهده فسیل آنها و دریافت اطلاعاتی راجبه آنها
دایناسور ها و اطلاعت دریافتی از فسیل آنها
صفحه بیست و نه
بیست ویکم
بررسی انواع خاک و پیدا کردن آثار جانداران از داخل آنها
مشاهده
خاک،قاشق ،دستکش،ذره بین،دفترچه و ...
پیدا کردن آثار جانداران از خاک
مانند زمین شناسان
صفحات سی و سی و یک
بیست و دوم
هفته
هشتم
پرسیدن
کتاب درسی و تصاویری از فسیل جانداران مختلف
آشنایی با نحوه تشکیل فسیل و شرایط تشکیل آن
معنا و مفهوم فسیل
صفحات سی و دو و سی و سه
بیست و سوم
مشاهده انواع فسیل و بیان میزان اطلاعت دریافتی از انها
مشاهده و پرسیدن
کتاب درسی و تصاویری از فسیل جانداران مختلف
آشنایی با اینکه فسیل ها چه اطلاعاتی در اختیار انسان قرار می دهد
رمز گشایی
صفحه سی و چهار
بیست و چهارم