بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 29 اسلاید
قسمتی از متن (..ppt) :
روانشناسی فردی و اجتماعی
درس چهارم
تئوریسین های روان شناسی
هدف کلی: آشنا کردن و توانمند سازی دانشجویان درزمینه ی تئوریسین های روان شناسی
اهداف ویژه:
پس از مطالعۀ این درس، دانشجویان قادر خواهند بود:
تئوری رشد شناختی پیاژه را شرح دهند .
مکتب روانکاوی فروید را توضیح دهند .
دیدگاه های آدلر و هورنای را در مورد شخصیت بیان کنند .
نظریۀ رشد روانی- اجتماعی اریکسون را شرح دهند .
تئوریهای : رشد اخلاقی کوهلبرگ، شخصیت یونگ، اریک برن را شرح دهند.
تئوریهای: جان بالبی، رنه اسپینر و تئوری بین فردی سالیوان را توضیح دهند .
رشد شخصیت
فرایند پیچیده ای است که با تغییرات جسمانی، روانی-اجتماعی و شناختی در سراسر عمر آدمی به وجود می آید.
که در نهایت منجر می شود به:
بزرگ شدن: ویژگی های آشکار رشد جسمی (افزایش قد و وزن) است.
پختگی: تحقق الگوهای رفتاری برنامه ریزی شده به وسیلۀ ژنتیک است.
سازگاری: در اثر یادگیری به وجود می آید.
رشد: در بر گیرندۀ رشد جسمانی، روانی-اجتماعی، شناختی، اخلاقی و روانی-جنسی می باشد.
الف) رشد جسمانی
رشد جسمانی بعد از تشکیل تخم و با یک فرایند سریع تقسیم سلولی آغاز می شود
و تمام اندام های بدن را تشکیل می دهد و تا سالمندی این روند ادامه خواهد داشت .
رشد جسمانی شامل:
تغییرات در قد، وزن، استخوان ها، عضلات و سایر اعضای بدن می باشد.