فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: .pptتعداد صفحات: 23حجم فایل: 0قیمت: 56000 تومانبخشی از متن:
خلاصه فصل هشتم مدیریت بازاریابی تجزیه و تحلیل صنایع و رقبا
بر اساس تعریف فیلیپ کاتلر، مدیریت بازاریابی عبارت است از فرایند برنامه ریزی و اجرای پندار توزیع ایده، کالا و خدمات به قصد انجام مبادلاتی که به تامین اهداف انفرادی و سازمانی منجر گردد.
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 23 اسلاید
قسمتی از متن فایل :
بسمه تعالی
فصل هشتم : تجزیه و تحلیل صنایع و رقبا
نام درس: مدیریت بازاریابی
یکی ازپرسشهای اصلی فرا روی هر شرکت این است که در یک بازار خاص سرمایه گذاری کند یا خیر.این تاحدود زیادی به شدت رقابت در آن بازار بستگی دارد.
مایکل پورتر پنج نیروی جذابیت سودآوری بلند مدت ذاتی بازار یا قسمتی از بازار راشناسایی کرده است.
تازه وارد های بالقوه
(تهدید تحرک)
خریداران
(قدرت خرید)
رقبای صنعت
(رقابت قسمتی)
عرضه کنندگان
(قدرت عرضه کننده)
کالاهای جانشین
(تهدید کالاهای جانشین)
در قبال هریک از جذابیت های سودآوری پورتر تهدیداتی وجود دارد که در ذیل به آن اشاره می شود:
1-تهدید چشم هم چشمی جدی قسمتی( جذابیت رقبای صنعت):
یک قسمت از بازار فاقد جذابیت است اگر با رقبای قوی و مهاجم بی شمار مواجه باشد.هزینه سربار وموانع خروج زیاد بوده و رقبا جهت ماندن در بازار تعهد زیادی نشان می دهند.ویک اقیانوس قرمز به تمام معنا به وجود می اید
2-تهدید تازه واردان( تازه واردان بالقوه):
جذابیت یک قسمت بازار بسته به حدود موانع ورود به آن و خروج از آن متفاوت است
2-1:موانع ورود زیاد و موانع خروج کم ،که جذاب ترین قسمت بازار می باشد.
2-2:موانع ورود و خروج هردو زیادباشد.که در این صورت سود بالقوه بالاست ولی شرکت هایی که عملکرد خوبی هم ندارند تا آخر مبارزه می کنند.
2-3:موانع ورود و خروج کم است.در این شرایط منابع ثابت و اندک است.
2-4:موانع ورود کم و موارد خروج زیاد باشد. که بدترین شرایط به وجود می آید و رقبا در شرایط رو نق به آسانی وارد بازار شده ولی در زمان رکود بازار برای خروج با دشواری های زیادی ربرو هستند و حالت اضافه تولید ایجاد می گردد.
.
3-تهدید از طرف کالای جانشین :(جانشینان)
کالاهای جانشین محدودیت هایی را برای تعیین قیمت های فروش و منافعی که قسمت بازار می تواند به دست آورد ایجاد می کند و شرکت باید تعقیرات قیمت کالای جانشین را از نزدیک تعقیب کند.
4-تهدیدقدرت چانه زنی خریداران (خریداران)
در این شرایط خریداران سعی می کنند با در خواست خدمات بالا قیمت فروش را در سطح پایین نگهدارند.و رقبا را رو در رو یکدیگر قرار دهند.
5-تهدید قدرت رو به افزایش فروشندگان به شرکت :(فروشندگان)
در این شرایط فروشندگان قیمت فروش را افزایش و حتی کیفیت کالا را کاهش دهند.
**سه نیروی اول نظریه پورتر و تهدیدات ناشی از آن صریحا به رقبا اشاره دارد.به همین دلیل دیگر شناخت مشتریان در این بازار رقابتی کافی نیست و شرکت ها باید توجه زیادی را معطوف به رقبا کنند.به این ترتیب هزینه در خصوص سیستمهای جمع آوری اطلاعات رقابتی و مقوله های مشابه موجه می گردد.
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.