بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 7 صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
2-25 پیشینهً عملی تحقیق
2-25-1 تحقیقات انجام شده در داخل کشور
صنف ،(1370)در پژوهشی که درباره چگونگی انجام تکالیف درسی خانگی در نمونه ای از دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی دبستان در شهر تهران انجام داد ، به نتایج زیر دست یافت .
الف)رابطه مستقیم بین سطح دقت و مراقبت دانش آموز و خانواده او در انجام تکالیف درسی از یک سو و نمره های درسی از طرف دیگر وجود دارد.
ب)رابطه مستقیم میان ویژگی های خانوادگی خصوصاً سطح تحصیلات و اشتغال پدرومادرو تعداد فرزندان از یک سو و امکاناتی که برای انجام تکالیف درسی در منزل فراهم می شود،وجوددارد.
ج) رابطه مستقیم میان ویژگی های خانوادگی با کارآیی بهره دهی تمرین های درسی درمنزل وجود دارد .
پور حسین (1375)در تحقیقی کهدر مورد تأثیرتکلیف شب در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع چهارم ابتدایی شهرستان دزفول در درس املاء فارسی انجام داد، به نتایج زیر دست یافت .
الف) توصیه می شود که به دانش آموزان تکالیف درسی داده شود .
ب ) توصیه می شود که در تعیین میزان انجام تکالیف درسی به دلیل این که در نحوهً انجام آن تفاوت معنی داری مشاهده نشده ، به دانش آموزان نقش بیشتری داده شود و نظر آن ها درتعیین میزان و نحوه انجام این تکالیف خواسته شود .
آبکار،(1377)در تحقیقی که در مورد تأثیر تکلیف شب در عملکرد تحصیلی دانش آموزان مقطع پنجم ابتدایی در شهرستان جهرم انجام داد،به نتایج زیر دست یافت .
الف) به دانش آموزان تکالیف تمرینی داده شود و آن رامستقل حل بکنند.
ب)به دانش آموزان با توجه به تفاوت های فردی که دارند، تکلیف ارائه شود .
ج) به دانش آموزان تکالیفی ارائه شود که به آن ها انگیزه برای ادامهً کار را بدهد.