بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 4 صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
طرح درس روزانه ادبیات فارسی 2
به نام خدا
(طرح درس روزانه : درس ادبیات فارسی 2 نام درس : رستم واشکبوس (درس 2
کلاس : دوم تجربی صفحات کتاب : 7 تا 12 تاریخ تدریس : هفته ی دوم مهر ماه
مدت جلسه : 90 دقیقه تعداد دانش آموزان : 16 نفر نام دبیر : ف – جوادی
اهداف کلی :
1 - آشنایی با گونه ها و نمونه های ادبیات حماسی .
2 – آشنایی با فردوسی به عنوان شاعری حماسی .
هدف ها
اهداف جزئی :
1- آشنایی با شخصیت های داستان ( رستم واشکبوس )
2- آشنایی با حماسه ی طبیعی.
3- آشنایی با سبک خراسانی و ویژگی های ادبی شاهنامه .
4- آشنایی با آرایه ی واج آرایی به عنوان یکی از آرایه های مهم در اشعار حماسی .
اهداف رفتاری :
در پایان جلسه انتظار می رود دانش آموزان بتوانند :
1- حماسه را تعریف کنند .
2- انواع حماسه را نام ببرند .
3- معنی ومفهوم اشعار فردوسی را بیان کنند .
4- شخصیت فردوسی را بشناسند و به فرهنگ اصیل ایرانی علاقه مند گردند .
5- ویژگی های ادبی وسبکی شاهنامه را تشخیص دهند .
6- آرایه واج آرایی را در نمونه های مختلف بیابند .
7- خلاصه داستان را بازگو کنند .
شیوه تدریس : استفاده از وسایل سمعی بصری - نمایشی - کار گروهی – سخنرانی
وسایل کمک آموزشی : کتاب درسی – شاهنامه ی فردوسی - تابلو وماژیک – تصاویر متناسب با درس – ضبط صوت و نوار نقالی
5
دقیقه
آغازی : شروع کلاس با نام خدا وسلام واحوال پرسی ، نوشتن متنی زیبا روی تابلو ،حضور وغیاب بررسی وضعیت فیزکی کلاس وجوّ عاطفی فراگیران .
فعالیتهای پیش از شروع تدریس
20
دقیقه
ارزشیابی تشخیصی ( طرح پرسش هایی از درس گذشته ) :
الف : از دانش آموزان می خواهیم اشکالات احتمالی خود را در مورد درس گذشته مطرح کنند .
ب : با طرح سوالاتی از این نمونه میزان یادگیری دانش آموزان از درس قبل سنجیده می شود :
1- خواجه عبدا...... انصاری کیست وآثارش چیست ؟
2- ویژگی آثار خواجه عبدا.... را در متن درس نشان دهید .
3- شهریار را معرفی کنید .
4- ویژگی غزل « علی ای همای رحمت » را بگویید .
5- چندبیت وچند جمله ی مشخص شده از درس را معنی کنید .
6- آرایه ی تلمیح را با ارائه مثال هایی از درس توضیح دهید .
7- آرایه های ابیات تعیین شده از درس را مشخص نمایید . ( متناسب با آموخته های قبلی )
8- معنی چند واژه ی مشخص شده را بگویید .
10
دقیقه
1- نصب تصاویر روی تابلو .
2- آماده نمودن ضبط صوت .
ایجاد انگیزه
3- بررسی وضعیت بازیگران نمایش .
4- معرفی شخصیت های داستان .
5
5
10
5
10
10
با توجه به شیوه ی تدریس ، مراحل زیر به ترتیب انجام خواهد شد :
1- گوش دادن به متن درس از طریق نقّالی به کمک ضبط صوت .
2- روخوانی متن درس توسط معلّم .
3- ایفای نقش به وسیله دانش آموزان .
4- کار گروهی برای یافتن لغات دشوار وتعیین آرایه های درس .
5-تعیین چند بیت برای برای بیان معنی با هم فکری دانش آموزان وایجاد فرصت تفکر ومشورت به گروه های از پیش تعیین شده وتبادل نظر در این زمینه .
6- جمع بندی مطالب ، بیان ریزه کاری های دزس ، بیان آرایه ها ی شعر وتوجه به آرایه ی جدید وتدریس آن ( واج آرایی ، مبحث مطرح شده در « بیاموزیم » ) ، معنی ابیات .
ارائه ی درس جدید
5
دقیقه
در این مرحله با طرح سوالاتی از درس جدید ، از دانش آموزان انتظار می رود که :
1- حماسه ی طبیعی را بشناسند .
2- معنی لغات وابیات را بدانند .
3- آرایه ی واج آرایی را تشخیص دهند .
4- سبک خراسانی را توضیح دهند .
5- ویژگی های سبک خراسانی را نشان دهند .
ارزشیابی تکوینی
5
دقیقه
تعیین تکلیف برای دانش آموزان برای جلسه ی آینده :
1- حل خودآزمایی در دفتر .
2- آمادگی برای پاسخ گویی به سوالات درس تدریس شده .
3- مشخص نمودن گروه نمایش و تقسیم نقش ها .
ارزشیابی پایانی
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 4 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
باسمه تعالی
اداره کل آموزش وپرورش استان گلستان
مدیریت آموزش وپرورش شهرستان گنبدکاوس
مجتمع آموزشی وپرورشی ...................
نام ونام خانوادگی مجری: مجید وزیری –علی میرزا شرفی آموزشگاه:بزرگمهر پایه:اول درس :فارسی فصل : 2 درس :1 صفحه ی :27 تعداددانش آموزان: 33 تعدادگروه ها:8 مدت زمان اجرا: 45 دقیقه تاریخ:12/3/1396
اهداف
الف) هدف کلّی: آشنایی دانش آموزان با صدای حرف (آ –ا) (بـ – ب)
ب) اهداف جزئی:
1- حیطه ی شناختی: -دانش آموز با صدای (آ –ا) (بـ – ب)آشنا شود.محل قرار گرفتن ان درکلمه.
2- حیطه ی مهارتی:بتواند نشانه(آ –ا) (بـ – ب)رادر کلمات نشان دهد.دور انها خط بکشد.
3- حیطه ی نگرشی:.به انجام کار گروهی ضمن کمک به دوستانش،علاقه نشان دهد. با مدرسه و کارکنان ان همکاری کند. حروف را در کلمه رنگ امیزی کند
ج) اهداف رفتاری:
1- حیطه ی شناختی:شناخت کلماتی که صدای اول آن (آ –ا) (بـ – ب) باشد- کلماتی که در وسط صدای (آ –ا) (بـ – ب)داشته باشند- کلماتی که در آخر صدای (آ –ا) (بـ – ب) داشته باشند.
2- حیطه ی مهارتی:بتواند حروف کوچک وبزرگ را تشخیص دهد،بنویسدوجاگذاری کند. در نظافت مدرسه و کلاس کوشا باشد.املای درست انها را بنویسد.
3- حیطه ی نگرشی: درفرآیند تدریس به حرکات لب وادای کلمات دقت کند. کلمات ناقص را با یکی از شکل صدای (آ –ا) (بـ – ب)کامل کند.
ابزار
کتاب-گچ-تخته-کپی تصاویر کتاب-لوحه حروف- کارت ّهای تصوَیری- بادام ـ خمیر بازی.رنگ ابی
روش تدریس
پزسش و پاسخ ـ تصویرخَواًنی ـ فعال گروهیی ـ مجسم ـ ًنیمه مجسم
رویکرد حاکم
تعیین موقعیت
33 نفردانش آموز پسرکلاس اول ابتدایی که اغلب پیش نیازهای مربوط به بخش2 را دراوایل کتاب خوانده اندو می دانند.
الگوی هدف گذاری( اهداف تفضیلی ): فارسی پایه ی اول ابتدایی
عرصه ها
عناصر
دررابطه با خود(خویشتن)
دررابطه باخلق(سایرانسان ها)
دررابطه با خلقت(طبیعت)
دررابطه با خدا
تفکّروتعقّل
- تفکّرواندیشیدن درمورداین که اب چگونه به وجود می اید.باران چطور تشکیل می شود.
- تفکّرواندیشیدن در مورد این که دوستانش چگونه توانایی بهره برداری ومصرف اب رادارند.
- تفکّرواندیشیدن درمورداین که چگونه ازمحیط پیرامون خوددرطبیعت به نحو مطلوب استفاده کند.
- تفکّر و اندیشیدن در مورد نقش و اهمیت استفاده ازاب وباران درزندگی به عنوان یک موهبتی که خدابه او ارزانی نموده واین که چگونه می توان با استفاده ی درست ازمحیط پیرامون رضایت خداوندرا فراهم نمود.
ایمان وباور
باورداشتن توانایی خودش جهت این که می تواند اب مورد نیاز خود رااز باران تامین کند.
باورداشتن توانایی دوستانش وکمک به آنان جهت این که با همکاری هم مسایل مربوط به اب را حل کنند.
باورداشتن به این که ازمحیط های دراختیار داشته به درستی وبه اندازه بهره ببریم.
ایمان داشتن به قدرت خدا که این همه اب وباران در اختیار ما قرار داده است.
علم
باور به این که می توانداب ها وباران ها راباکمک علم خود به کنترل در بیاورد.
اطلاعات خود را جهت توزیع مصرف وصرفه جویی اب برایکمک به دوستان بروز کند.
بهره برداری عادلانه از محیط طوری که نظم طبیعت به هم نخورد.
خداوند را به عنوان افریننده ی علم در نظر بگیرد وایمان داشته باشد.
عمل
با کمک ابزارهای نوین وجدید اب سالم وتصفیه شده را به مردم برساند.
ازتوانایی خود در جهت کمک به دوستانش در رساندن وتوزیع اب بهره ببردوبادوستانش مشورت کند.
ازوسایل موجود درطبیعت برای خدمت رسانی به مردم استفاده کند.با تاکید بر حفظ طبیعت.
همیشه خدارابه عنوان یاری رسان به خود درانجام کارها می داند.
اخلاق
با رعایت خونسردی و اخلاق مناسب ورفتار خوب دیگران را ازخودراضی نگه می دارد.
درموقع کارگروهی ،رفتارمناسبی در برابر دوستانش ازخودنشان می دهد.
درمقابل حفاظت ونگه داری ازوسایل خود ودیگران وتمام چیزهای موجود درطبیعت،احساس مسئولیت نشان می دهد.
همیشه خداوند را ناظر دقیق رفتار و اعمال خود می بیندو اخلاق را در همه شرایط حفظ می کند.
فرآیندیاددهی- یادگیری
عنوان فعّالیت
فعّالیت یاددهی - یادگیری
پیش نیازها
نوع سبک
شناختی
ابزار
روش تدریس
روش ارز یابی
محیط آموزشی
مدت زمان
امورمقدماتی
معلّم: ورود- سلام واحوال پرسی ودقّت دروضع روحی،روانی وجسمی فراگیران-فضای فیزیکی کلاس- حضوروغیاب- تلاوت قرآن- بررسی تکالیف جلسه ی قبل
فراگیران: مواردخواسته شده رابه نحو مطلوب انجام می دهند.
حضورفراگیران درکلاس - آوردن تکالیف درسی
کلامی
وسایل تشویق
پرسش وپاسخ
ثبت مشاهدات (فهرست وارسی)
کلاس درس
3 دقیقه
سنجش آغازین
الف) تعیین رفتارورودی: دررابطه با پیش دانسته های قبلی
معلّم: ازفراگیران می خواهدنشانه ها را در کلمات رنگ امیزی کنند.
فراگیران: با مدادرنگی نشانه ها را رنگ می زنند.
معلّم: ازفراگیران می خواهدروش کارخود رابا دوستانشان مقایسه کرده وتوضیح دهند.
فراگیران: روش کارخود رابا دوستانشان مقایسه کرده و توضیح می دهند.
ب) پیش آزمون: دررابطه بادرس جدید
معلّم: به نشانه های رنگ شده چه می گویند؟
معلّم: چرا بعضی نشانه ی کلمه رارنگ می کنیم؟
فراگیران: بیشترآنان پاسخ های مناسبی نمی دهند.
معلّم: بچه ها درس امروز مابرای پاسخ به این پرسش ها می باشد.
- کار با مدادرنگی در پیش دبستانی
- کار با مدادرنگی در پیش دبستانی
حل مسئله ودرس یک کلاس دوّم
دست ورزی
دست ورزی
وکلامی
کلامی
کتاب مدادرنگی
مجسم وغیر مجسم
مجسم وغیر مجسم
پرسش وپاسخ توضیحی
مشاهده و وارسی
مشاهده ی رفتار
رنگ امیزی
مشاهده ی رفتار
رنگ امیزی
کلاس درس
4دقیقه
گروه بندی وایجادانگیزه
معلّم: فراگیرانرابه گروه های مختلف گروه بندی می کندوازآنان می خواهدنشانه های خودرا از نظر شکل نوشتاری وکوچک وبزرگ بودن نشانه ها با هم مقایسه کرده وحدس بزنندکه کدام درست تر وبهتر نوشته شده است ونتایج رابرای دوستانشان توضیح دهند.
فراگیران: بعدازاستقراردرگروه خودنشانه ها را با هم مقایسه کرده نتایج را گزارش دادند.
پیش دبستانی
دست ورزی
وکلامی
نشانه های جدا گانه
کارآیی تیم و
توضیحی
مشاهده وشفاهی
کلاس درس
4دقیقه
ارائه ی درس
معلّم: ازفراگیران می خواهدبه تصویرعنوانی درس توجه کرده ودرگروه مشورت وبه کلاس گزارش دهند.
فراگیران: برداشت خودراازتصویرعنوانی به کلاس گزارش می دهند.
فعّالیت دست ورزی خارج ازکتاب
معلّم: ازفراگیران می خواهددوتابرای هر نشانه سه کلمه پیدا دور حروف خط بکشندوپس از مشورت درگروه به کلاس گزارش دهند.
فراگیران: برای هر نشانه سه کلمه پیدا کردندوپس ازمشورت ومقایسه به کلاس گزارش می دهند.
برگشت به تصویرعنوانی
معلّم: ازفراگیران درمورد موضوعات مربوط به اب وباران از تصویرعنوانی سؤال می پرسد.
فراگیران: به سؤالات معلّم پاسخ می دهند.
فعّالیت دست ورزی کتاب درسی
معلّم: بچّه ها کتاب درسی صفحه ی 29 راباز کرده وفعالیت ببین وبگو وبه دوستانت بگو را هرکس انجام دهدودلیلش رابرای گروه خودبیان کند.
فراگیران: بعد ازانجام درموردهرفعّالیت توضیح می دهند.
معلّم: بچّه ها صفحه ی 29 فعالیت وبگردو پیدا کن وبازی را هرکس انجام دهد و دلیلش رابرای گروه خودبیان کند.
فراگیران: بعد ازانجام درموردهرفعّالیت توضیح می دهند.
کاردرکلاس
معلّم: بچّه هاخلاصه کتاب داستانی را که جلسه ی قبل خوانده اند را بنویسند.
فراگیران: مشغول انجام کاردرکلاس شده ومعلّم نظارت می کند.
معلّم: بچّه ها نکات اخلاقی داستان خود را بنویسید ودسته بندی کنید.
فراگیران: مشغول انجام کاردرکلاس شده ومعلّم نظارت می کند.
کلاس اول نیم سال اول
کلاس اول و نیم سال اول
کلاس اول و نیم سال اول
کلاس اول و نیم سال اول
کلاس اول و نیم سال اول
کلامی
دست ورزی
تصویری وکلامی
تصویری
وکلامی
دست ورزی
تصویری وکلامی
تصویری
وکلامی
کتاب درسی
کتاب درسی مداد
کتاب درسی
مداد ، ،کتاب درسی
کاغذ
مداد ،کتاب درسی،کاغذ
کارآیی تیم
کارآیی تیم و
حل مسئله
پرسش وپاسخ
کارآیی تیم و
پرسش وپاسخ
حل مسئله
آزمون عملکردی
آزمون عملکردی
پرسش شفاهی
آزمون عملکردی
آزمون عملکردی
کلاس درس
20دقیقه
عنوان فعّالیت
فعّالیت یاددهی - یادگیری
پیش نیازها
نوع سبک
شناختی
ابزار
روش تدریس
روش ارز یابی
محیط آموزشی
مدت زمان
جمع بندی ونتیجه گیری
معلّم: بچّه ها هرچه ازدرس امروز یادگرفته ایدراابتدابرای دوستانتان تعریف کنید وسپس دردفترفعّالیت خودبنویسیدتابرای کلاس بخوانید.
فراگیران: طبق نظر معلّم فعّالیت را انجام می دهند.
کلاس اول ونیم سال اول
کلامی
کتاب درسی،مداد،دفتر
پرسش وپاسخ
مشاهده ی رفتار
و وارسی
کلاس درس
4دقیقه
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 2 صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
...............
سال تحصیلی:94-93
پایه: پنجم ابتدایی
نام درس: بخوانیم
نام آموزشگاه: نیایش پاقلات
نام آموزگار: محمد حاتمی
صفحه کتاب
عنوان مطالبی که در هفته باید تدریس شود
تاریخ
جلسه
هفته
ماهها
------
آشنایی با دانش آموزان
93/7/5
جلسه اول
هفته اول
مهـــر مــــا ه
2
درس اول -الهی
93/7/7
جلسه دوم
8
درس دوم –دوست صمیمی و دانا
93/7/12
جلسه اول
هفته دوم
------
پرسش و پاسخ کلاسی
93/7/14
جلسه دوم
14
درس سوم-کتاب های مرجع
93/7/19
جلسه اول
هفته سوم
انجام فعالیت های درس سوم
93/7/21
جلسه دوم
28
درس چهارم-سرودی برای پاکی
93/7/26
جلسه اول
هفته چهارم
انجام فعالیت های درس چهارم
93/7/28
جلسه دوم
34
درس پنجم-شجاعت
93/8/3
جلسه اول
هفته اول
آبــــا ن مـــــا ه
انجام فعالیت های درس پنجم
93/8/5
جلسه دوم
40
درس ششم-آزاد
93/8/10
جلسه اول
هفته دوم
انجام فعالیت های درس ششم
93/8/12
جلسه دوم
50
درس هفتم-اینگونه باشیم
93/8/17
جلسه اول
هفته سوم
انجام فعالیت های درس هفتم
93/8/19
جلسه دوم
------
پرسش و پاسخ کلاسی
93/8/24
جلسه اول
هفته چهارم
56
درس هشتم-خدمت به مردم عبادت است
93/8/26
جلسه دوم
انجام فعالیت های درس هشتم
93/9/1
جلسه اول
هفته اول
آذ ر مـــــــا ه
62
درس نهم-تو نیکی میکن و در دجله انداز
93/9/3
جلسه دوم
انجام فعالیت های درس نهم
93/9/8
جلسه اول
هفته دوم
------
پرسش و پاسخ کلاسی
93/9/10
جلسه دوم
74
درس دهم-داستان یک بیمارستان
93/9/15
جلسه اول
هفته سوم
انجام فعالیت های درس دهم
93/9/17
جلسه دوم
------
پرسش و پاسخ کلاسی
93/9/22
جلسه اول
هفته چهارم
80
درس یازدهم-رایانه
93/9/24
جلسه دوم
انجام فعالیت های درس یازدهم
93/9/29
جلسه سوم
------
پرسش و پاسخ کلاسی
93/10/1
جلسه اول
هفته اول
دی مــــــــا ه
86
درس دوازدهم-دو ستاره درخشان
93/10/6
جلسه دوم
انجام فعالیت های درس دوازدهم
93/10/8
جلسه اول
هفته دوم
98
درس سیزدهم-روزی که باران می بارید
93/10/13
جلسه دوم
انجام فعالیت های درس سیزدهم
93/10/15
جلسه اول
هفته سوم
------
پرسش و پاسخ کلاسی
93/10/20
جلسه دوم
106
درس چهاردهم-طوفان نوح
93/10/22
جلسه اول
هفته چهارم
انجام فعالیت های درس چهاردهم
93/10/27
جلسه دوم
پرسش و پاسخ کلاسی
93/10/29
جلسه سوم
صفحه کتاب
عنوان مطالبی که در هفته باید تدریس شود
تاریخ
جلسه
هفته
ماهها
124
درس پانزدهم-سرود ملی
93/11/4
جلسه اول
هفته اول
بهمـــن مــــا ه
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 5 صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
به نام خدا
طرح درس سالانه درس ..ریاضی......... پایه ی ششم .....الف............. نام مدرس ..محسن سوقی......... سال تحصیلی 96-1395
هدف کلی ...توسعه ی تفکر منطقی و توانایی حل مسئله و راه کارهای آن . روش تدریس :تلفیقی نوبت : اول ودوم
نوبت
ماه
هفته
جلسه
رئوس مطالب
هدف ها
وسایل
1
2
3
4
اول
مهر
اول
معارفه و یادآوری
یادآوری
وآماده سازی الگوها
1و2
رابطه ی یک الگو
3و4
الگوی زوج و فرد مسائل زوج وفرد
عدد و الگوهای عددی
الگوها ، زوج و فرد ،رسم الگو و یافتن رابطه ی الگو، مضرب ،
دوم
5و6
مضرب های
3و5
زوج وفرد رابطه ی الگو
6
تمرین یافتن رابطه ی الگو
7
حروفی و عددی و عدد ساز ی با کارت
8و9
عدد روی محور
ارزش مکانی
یادآوری عددنویسی
یاد آوری عدد نویسی، حروفی و عددی ،محل تقریبی و دقیق اعداد روی محور،مقایسه ی اعداد،از کوچک به بزرگ،ارزش مکانی،مقدار تقریبی،
سوم
10
عدد سازی با کارت و مقایسه
11و12
بخش پذیری بر 2 و 5
تکمیل بخش پذیری بر 2 و 5
13و14
بخش پذیری بر 2 و 5 و 10و3 و 9
بخش پذیری بر 3 و 9
15
بخش پذیری بر 2 و 3 و 5 و 6 و 9و10
بخش پذیری
عددسازی با کارت اعداد بخشپذیری بر 2 و 5 و 10 و 3 و 6و9
چهارم
16و17
اعداد صحیح
18و19 مقایسه ی اعداد صحیح ،الگوی اعداد صحیح
20و 21
مرور
آزمون مهرماه
اعداد صحیح
معرفی اعداد صحیح ،مقایسه اعداد صحیح با محور ، مرور فصل
آبان
اول
23و 24
عددمخلوط و کسر با شکل
25و26
جمع وتفریق مخلوط و کسر
27
تمرین
28 و 29
ضرب کسرها
جمع و تفریق کسرها وضرب
جمع و تفریق کسرها با پیدا کردن کسر مساوی و با مخرج مشترک و با کوچک ترین مضرب مشترک مخرج ها،مرتبی از کوچک به بزرگ، مقایسه ی کسرها
دوم
30
مجهول در تساوی کسرها
31
ضرب کسرها
32
تقسیم کسرها
33
فعالیت تقسیم کسرها
ضرب کسرها و تقسیم کسر ها
ضرب عدد در کسر و بالعکس و ضرب کسر در کسر ،معکوس،پیدا کردن ، مجهول در تساوی کسرها
سوم
34
تمرین تقسیم کسرها
35
تمرین
36
محاسبات با کسر
37
مرتب کردن
تقسیم کسرها
تقسیم عدد بر کسر و بالعکس و کسر بر کسربا مخرج مساوی و نامساوی،حل مسائل کسرها
چهارم
38
کسرها و مسِئله
39
تمرین مسائل
40 و41
مرور
آزمون آبان ماه
محاسبات با کسر
فعالیت و تمرین ، محاسبات کسرهای چندتایی،حل مسایل ، مقایسه کسرها
کسرها
، مرتب کردن از کوچک به بزرگ
آذر
اول
43و44
اعداد اعشاری
45
اعشار به کسر و ساخت اعداد اعشاری با کارت
46
الگوی اعشاری و حروفی نوشتن اعشار
47
اعشار در محور و مقایسه و مجهول یابی
یاد آوری
اعداد اعشاری ، مقدار صحیح و ممیز و اعشار، اعشاری روی شکل ،تساوی کسرها وعدد اعشاری ،ساده کردن کسر،ساختن عدد اعشاری با کارت اعداد، با حروف و عدد نوشتن اعداد اعشاری ،جمع وتفریق اعشاری ، اعشار روی محور ، مقایسه اعداد اعشاری
دوم
48
یاد آوری ضرب و تقسیم و جمع و تفریق اعشاری
49
ضرب وتقسیم اعشاری
50
تقسیم اعشاری بر یک رقمی و بر 10 و 100و1000
51
تقسیم اعشاری و روی محور
یاد آوری ضرب و تقسیم
یاد آوری جمع و تفریق اعشاری ، ضرب مساحتی اعشاری ، عملیات ترکیبی جمع و تفریق و ضرب و تقسیم اعشاری رابطه ی بین عامل های ضرب و حاصل ضرب ، یافتن ضرب و تقسیم اعشاری به کمک شکل ، تبدیل تقسیم اعشاری به کسر و حل آن ، تقسیم ذهنی ، جمع و تفریق روی محور وشکل ، یافتن خارج قسمت و باقی مانده
سوم
52
تقسیم اعشاری بر عدد طبیعی
53
دادن تمرین برای تقسیم ومسئله
54و55
تقسیم اعشاری بر عدد طبیعی
56
تقسیم یک عدد بر عدد اعشاری و روی محور
تقسیم عدد اعشاری بر عدد طبیعی
تقسیم فرایندی ،ابتدا رسم خط ممیز و ادامه ی تقسیم،تبدیل کسر به اعشار، تقسیم اعشاری بر عدد صحیح تا دو رقم اعشار ، میانگین ،
چهارم
57
تقسیم اعشاری بر اعشاری
58و59
کسرمساوی و تقسیم اعشاری بر اعشاری ، تقسیم اعشاری
60و61
مرور
آزمون آذر ماه
تقسیم یک عدد بر عدد اعشاری
تقسیم اعشاری به کمک محور ابتدا تکمیل محور،ضرب مقسوم ومقسوم علیه در یک عدد تأثیر آن ،تبدیل مقسوم علیه به عدد طبیعی، نوشتن کسرهای مساوی ،ارتباط بین کسرهای مساوی و ضرب مقسوم و مقسوم علیه در یک عدد ، تبدیل تقسیم اعشاری به کسر ،تبدیل تقسیم عدد اعشاری به تقسیم کسری ، یافتن اشتباه در تقسیم اعشاری ، تقسیم ذهنی ، مرور فصل
دی
اول
63و64
شکل وقرینه آن نسبت به یک نقطه
65
قرینه شکل نسبت به نقطه و خط تقارن
66
مرکز تقارن
67
تقارن مرکزی
مرکز تقارن و تقارن مرکزی
شکل و قرینه ی شکل نسبت به یک نقطه و روش آن ، قرینه نسبت به یک خط ، مرکز تقارن تعریف و تشخیص آن،قرینه ی یک نقطه نسبت به یک نقطه و راه حل های آن ، رنگ آمیزی با حفظ تقارن مرکزی ،قرینه ی هر نقطه نسبت به مرکز تقارن ،رنگ شکل با حفظ مرکز تقارن ، مرکز تقارن ، محورتقارن ، محل برخورد قطرها،تعداد محورهای تقارن
دوم
68
مرکز تقارن
69
مرکز تقارن تعداد
70
71
دوران و محورهای
دوران و مرکز دوران ، دوران
90،180،270،360درجه ،
وقرینه
محور تقارن خط تقارن
دوران
دوران ومرکز دوران
مختصات
دوران و منطبق شدن شکل روی خود ، تقارن چرخشی
سوم
72و73
تقارن چرخشی
74و75
محورهای مختصات
76
مختصات نقطه
77
مختصات نقطه وشکل
78و79
مختصات و انتقال
مختصات تقریبی و مختصات
محور های مختصات ، شرق و شمال و مبدأ مختصات، مختصات یک نقطه ویک خط و چندضلعی و یک شکل ، رسم یک شکل در محور مختصات با مختصات داده شده ، مختصات تقریبی ،
چهارم
80
تقارن ومختصات
81و82
تقارن و مختصات
83و84
مرور
آزمون آذرماه
تقارن ومختصات
رابطه ی مختصات یک نقطه و قرینه ی آن ، قرینه ی نقطه و خط و شکل نسبت به خط تقارن ، رابطه ی مختصات یک شکل و مختصات قرینه ی آن ،رابطه بین مختصات رأس ها ی شکل و قرینه ، حرکت در محور مختصات و تأثیر آن
دوم
بهمن
اول
87و88
اندازه گیری
طول وسطح
89و90
تمرین اندازه گیری
91 و 92
واحد سطح وتبدیل واحدبا جدول تناسب
93
تمرین اندازه گیری
طول وسطح
اندازه گیری ،واحد اندازه گیری سطح و طول وحجم و جرم و زاویه وزمان ، دسی متر ،بیان مساحت تقریبی با یک عدد مخلوط ، هکتار و کیلومتر مربع ،تشخیص و تبدیل واحدها به کمک جدول تناسب
دوم
94
حجم مکعب مستطیل
95
تمرین حجم و مکعب
96
تبدیل واحدهای سطح با جدول تناسب
97
تمرین حجم وسطح
حجم و جرم
گسترده ی هرم ، مکعب ، مکعب مستطیل و طول اضلاع مثلث ها و شکل های حاصل، رسم تصویراشیا از بالا و روبرو، مساحت کف انبار، ساخت مکعب با چوب و تعداد آن ، حجم تقریبی و حجم اتاق و کولر آبی ،تبدیل واحدها به کمک جدول تناسب ، جرم وسطح ،حجم مکعب ، گنجایش لیوان ،
سوم
98
مساحت دایره
99و100
تمرین مساحت ومحیط
101
تمرین مساحت یابی
102و103
خط وزاویه و عمود منصف مکمل و متمم
مساحت دایره
مساحت دایره ، مساحت تقریبی دایره ، مساحت یک دایره چند برابر یک مربع کنار آن است ، اندازه گیری چند شیء دایره ای ، یافتن مساحت قسمت رنگی و توضیح راه حل آن ، محیط و مساحت نیم دایره ها و دایره ها ، ساخت استوانه ،
چهارم
104
تکمیل متمم ومکمل و زاویه ی مجهول در متقابل به رأس ها
105
تمرین یافتن اندازه ی زاویه ی مجهول
106و107
مرور
آزمون
بهمن ماه
خط و زاویه
فاصله ی دو نقطه ،فاصله ی نقطه از خط ، رسم خط عمود بر یک خط ، عمود منصف ، ساخت زاویه با گونیا ،مجموع زوایا در شکل چند زاویه ای ،زاویه ، متمم و مکمل و مسائل آن ها ( نسبت متمم زاویه ای به مکمل آن ...، ) ، متقابل به رأس ،یافتن زاویه های مجهول در شکل های چند زاویه ای و نوشتن راه حل ، رسم شکل در
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 2 صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
ماه
هفته
شماره درس
جلسه
موضوع درس
وسائل مورد نیاز
آدرس صفحه
تاریخ اجرا
بهمن
اول
درس دهم
سوم
انس با قرآن در خانه
نوار – ضبط صوت- لوحه –تصاویر مربوط درس
51
1/11
درس یازدهم
اول
تدریس سوره ی کوثر
53-52
3/11
دوم
درس یازدهم
دوم
بخش بخش وپیام قرآنی
55-54
8/11
سوم
انس با قرآن در خانه
56
10/11
سوم
درس دوازدهم
اول
تدریس سوره ی عصر
57
15/11
دوم
بخش بخش وپیام قرآنی
59-58
17/11
چهارم
درس دوازدهم
سوم
انس با قرآن درخانه
60
24/11
یاد آوری دروس گذشته
29/11
اسفند
فروردین
اول
درس سیزدهم
اول
تدریس سوره ی فیل
نوار –ضبط صوت
لوحه –تصاویر
61
1/12
دوم
بخش بخش و داستان اصحاب فیل
64-63-62
6/12
دوم
درس سیزدهم
سوم
انس با قرآن در خانه
66
8/12
درس چهاردهم
اول
تدریس سوره ی ماعون
67
13/12
سوم
درس چهاردهم
دوم
بخش بخش وپیام قرآنی
69-68
15/12
سوم
انس با قرآن در خانه
70
20/12
چهارم
درس پانزدهم
اول
تدریس سوره ی قریش و پیام قرآنی
72-71
22/12