بانک پاورپوینت ها و فایل های درسی

بانک پاورپوینت ها و فایل های درسی

بانک پاورپوینت ها و فایل های درسی

بانک پاورپوینت ها و فایل های درسی

طرح درس سالانه هدیه های آسمانی

دانلود طرح درس سالانه هدیه های آسمانی

دانلود طرح درس سالانه هدیه های آسمانی

طرح درس سالانه هدیه های آسمانی
طرح درس سالانه هدیه های آسمانی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 4
حجم فایل: 16
قیمت: 29000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 4 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏استان: تهران
‏نام آموزگار:‏ربابه حسینی صفا
‏شهرستان: تهران
‏پایه: چهارم
‏نام دبستان: ‏جلال آل احمد
‏نام درس: هدیه های آسمان
‏ ‏تعداد جلسه: 30
‏ ‏ماه
‏هفته
‏رئوس مطالب
‏خلاصه گزارش تدریس و هدفهای جزئی و رفتاری
‏فعالیت های دیگر
‏مهر
‏اول
‏دوره
‏در این هفته دروس پایه سوم دوره می شود
‏-
‏دوم
‏درس اول
‏دانه ای که‏
‏ نمی خواست بروید!
‏تدریس درس اول انجام می شود و بچه ها در این درس با اینکه خداوندآفریننده ماست و از این آفاینش هدف دارد آشنا می شوند.خداوند را به عنوان خالق قادر و توانا می شناسند.از آفرینش حیوانات و گیاهان برای بهره مندی ما انس‏ا‏ن ها آگاه می شوند.
‏نمونه ای از‏آفریده های خدا را و هدف ‏آفرید‏ن آن ‏را بیان کنند و انجام کارهای خواسته شده کتاب مربوط به درس اول
‏آزمون مداد کاغذی
‏سوم
‏درس دوم
‏کودکی بر آب
‏دانش آموزان با زندگی حضرت موسی (ع) آشنا می شوند
‏معجزات الهی را می شناسند.با معجزات پیامبران آشنا ‏
‏می شوند.و پی به قدرت خداوند و تحقق و اجرا شدن وعده های الهی می برند.
‏آنچه درباره زندگی حضرت موسی می دانند در کلاس بازگو می کنند.
‏انیمیشن زندگی حضرت موسی نمایش داده شود.
‏بچه ها به صورت قصه گو خودشان را جای شخصیتهای داستان قرار می دهند و داستان را تعریف می کنند.
‏درباره معجزات پیامبران تحقیق می کنند و به کلاس می آورند.
‏در باره حضرت موسی رنگ آمیزی می کنند و مطلب می نویسند.‏آزمون مداد کاغذی
‏چهارم
‏آ‏ب‏ان
‏اول
‏درس سوم
‏ما به مسجد ‏
‏می رویم
‏در این درس بچه ها با مسجد النبی و مسجد قبا آشنا می شوند.
‏فواید و ثمرات نماز جماعت و حضور در مسجد را یاد می گیرند.
‏با برخی از احکام نماز جماعت آشنا می شوند.
‏با فعالیت های مسجد آشنا می شوند.
‏دانش آموزان با فواید نماز جماعت آشنا می شوند
‏با مفهوم امام جماعت و اقتدا کردن آشنا می شوند‏.
‏با مشکلات کشور فلسطین و با مساجد مهم کشورها آشنا می شوند
‏برگزاری نماز جماعت در مدرسه توسط دانش آموزان و معاون مدرسه به عنوان امام جماعت
‏تهیه گزارش‏ ‏از مسجد محله شان و فعالیت هایی که در آن انجام می شود معرفی کردن مساجد مهم که می شناسند.
‏ساخت ماکت مسجد
‏کشیدن نقاشی مسجد و نوشتن یک بند درباره مسجد
‏خواندن سرود نماز به صورت گروهی
‏برگزاری آزمون عملکردی به صورت گروهی در نمازخانه
‏نمایش انیمیشن آموزش وضو و نماز جماعت
‏دوم
‏سوم
‏درس چهارم
‏یک نماز و ده رکوع
‏دانش آموزان با بلاهای طبیعی آشنا می شوند
‏با چگونگی خواندن نماز آیات ‏آشنا می شوند
‏با شرایط وجوب نماز آیات‏ آشنا می شوند‏.
‏با نحوه خواندن و احکام نماز آیات‏ آشنا می شوند‏.
‏اجرای عمل نماز آیات در کلاس
‏برگزاری آزمون عملکردی به صورت گروهی درکلاس
‏تحقیق در باره ماه گرفتگی و خورشید گرفتگی - ‏آزمون مداد کاغذی
‏چهارم
‏درس پنجم
‏سخنی که سه بار تکرار شد!
‏آگاهی از اهمیت دادن پیامبر اسلام (ص)‏ به رعایت حقوق همسایه.
‏تاکید آیات قرآن بر رعایت احترام به والدین و همسایگان‏.‏ یاد می گیرند که چگونه مراعات حال همسایگان را داشته باشند.
‏اج‏رای نمایشی در رابطه بارفتار در‏ست و نا درست با همسایگان
‏انجام فعالیت های کتاب ‏،‏آزمون مداد کاغذی
‏آذر
‏اول
‏درس ششم
‏حرمی با دو گنبد
‏دانش آموزان با امام هفتم (امام موسی کاظم او زندگی و رفتارهای او آشنا می شوند و توصیه می شود که از رفتارهای امامان و بزرگان درس زندگی بیاموزید و رفتار آن ها را سر مشق زندگی خود قرار دهند)
‏تحقیق درباره امام موسی کاظم انجام دهند
‏انجام فعالیت های کتاب کار هدیه
‏آزمون مداد کاغذی
‏نمایش انیمیشن درباره امام موسی کاظم (ع)
‏دوم
‏درس هفتم
‏نماز در کوهستان
‏با تیمم و چگونگی انجام آن و در چه جاهایی می توان به جای وضو تیمم کرد آشنا می شوند
‏اجرای عملی تیمم توسط دانش آموزان انجام فعالیت های کتاب کار
‏آزمون مداد کاغذی
‏سوم
‏درس هشتم
‏دیدار دوست
‏دانش آموزان با زندگی امام رضا (ع) آشنا می شوند ‏.
‏با دعبل و اشتیاق او به دیدار امام (ع) اشنا می شوند.
‏بچه ها با‏ ‏زیارت و آداب زیارت بیشتر آشنا می شوند
‏درباره زندگی امام رضا تحقیق می کنند
‏در رابطه با مشهد محل زیارتگاه مسلمانان تحقیق انجام دهد
‏نمایش انیمیشن آموزش ‏امام رضا(ع)
‏خواندن سرود امام رضا(ع) به صورت گروهی
‏کشیدن نقاشی حرم امام رضا و امام رئوف
‏انجام فعالیت کتاب کار
‏آزمون مداد کاغذی
‏چهارم
‏دی
‏اول
‏درس نهم
‏کودک شجاع
‏دانش آموزان با امام نهم امام محمد تقی و لقب ایشان و زندگی ایشان آشنا می گردند
‏با سیره ی رفتاری امام جواد (ع) آشنا می شوند.
‏آگاهی از بخشندگی و نیکوکاری درزندگی ‏
‏امام جواد (ع)
‏درباره زندگی امام محمد تقی تحقیق انجام دهند. ‏
‏انجام نمایش به صورت گروهی.پخش ‏انیمیشن در باره این امام بزارگوار
‏انجام کارهای کتاب
‏آزمون مداد کاغذی
‏دوم
‏درس دهم
‏روشن ترین شب
‏دانش آموزان با بعثت و روز مبعث بعثت آشنا می شوند‏.
‏آگاهی دانش آموزان از برانگیخته شدن پیامبر (ص)به نبوت در مبعث
‏ساختن کارت تبریک به مناسبت روز مبعث و هدیه آن به دوستان ‏
‏انجام فعالیت های کتاب‏
‏آماده سازی سرود برای مبعث
‏ساخت ماکت حرم پیامبر به صورت گروهی
‏سوم
‏درس یازدهم
‏نام را دانش آموزان انتخاب‏
‏ می کنند
‏دانش آموزان با یک از یاران و دوستان باوفای پیامبر اسلام آشنا می شوند‏.
‏درس دانش‏ ‏آموزان با اینکه دوستان واقعی چگونه با هم رفتار می کنند آشنا می شوند
‏به اهمیت محبت ورزی به دوستان و‏ اهمیت دوست در زندگی پی می برند.
‏با حدیث مومن آینه مومن است آشنا می شوند.
‏نوشتن انشایی درباره دوستی و خواندن آن در کلاس انجام فعالیت های کتاب کار هدیه ها
‏آزمون مداد کاغذی
‏چهارم
‏-
‏در هفته ‏چهارم‏ این ماه یک آزمون دوره ای برگز‏ار می شود
‏آزمون دوره ای
‏بهمن
‏اول
‏درس دوازدهم
‏روزی برای تمام بچه ها
‏با ابراز هم دردی با تمام بچه های مظلوم آشنا می شوند.
‏با امام زمان (عج) و ویژگی های و شرایط ظهور آن امام آشنا می شوند.
‏بحث و گفت گو
‏خواندن ‏دعا برای ظهور هرچه زودتر امام
‏انجام فعالیت های کتاب
‏برگزاری مسابقه منتظران ظهور در کلاس
‏برگزاری نمایشگاه نقاشی در این زمینه
‏دوم
‏درس سیزدهم
‏خاله نرگس
‏آشنایی با جایگاه صله رحم در زندگی ما.
‏آشنایی با توصیه ی پیشوایان دینی بر اهمیت صله ی رحم
‏شناخت آداب صله ی رحم
‏بحث و گفت گو
‏انجام فعالیت های کتاب
‏اجرای نمایش درباره صله رحم
‏نوشتن انشا درباره رفتار پیامبر با خویشاوندان
‏سوم
‏درس چهاردهم
‏اولین بانوی اسلام
‏دانش آموزان با حضرت خدیجه همسر فداکار پیامبر گرامی آشنا می شوند‏.
‏شناخت جایگاه فداکاری و ایثار حضرت خدیجه (س) در تاریخ اسلام
‏تحقیق درباره حضرت خدیجه
‏خواندن داستانهایی درباره حضرت خدیجه
‏انجام کارهای کتاب ‏ ‏آزمون مداد کاغذی
‏چهارم
‏اسفند
‏اول
‏درس پانزدهم‏ یک ماجرای زیبا
‏شناخت اهمیت ایثار و فداکاری در زندگی ما
‏آشنایی با شهید عباس بابایی و شهید صیاد شیرازی
‏تحقیق درباره آدم های موفق و بیان آن در کلاس
‏خواندن سرودهای درباره ایثار و گذشت.
‏صحبت درباره نیکی و جشن عاطفه ها و روحیه ایثار و بخشش
‏اجرای نمایش
‏انجام کارهای کتاب ‏ ‏آزمون مداد کاغذی
‏دوم
‏درس شانزدهم
‏اسب طلایی
‏شناخت امانتداری به عنوان یک ضرورت و وظیفه.
‏آگاهی از تاکید قرآن بر اهمیت امانتداری
‏اجرای نمایش به صورت گروهی
‏کشیدن نقاشی و جمع آوردی مطلب درباره امانتداری‏.‏گفتن داستان هایی در باره امانتداری‏.‏انجام بازی یک کلاغ و چهل کلاغ
‏انجام کارهای کتاب ‏ ‏آزمون مداد کاغذی
‏سوم
‏چهارم
‏درس هفدهم
‏آقا و خانم بهاری
‏تقویت روحیه ی تشکر و قدردانی
‏شناخت راه های تشکر از معلم
‏شناخت حق معلم به عنوان یکی از مهم ترین حقوق
‏ساخت کارت پستال درباره تشکر از معلم
‏خواندن سرود معلم
‏تحقیق درباره شهیدان معلم

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336 ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول
 

طرح درس سالانه هنر سوم دبستان

دانلود طرح درس سالانه هنر سوم دبستان

دانلود طرح درس سالانه هنر سوم دبستان

طرح درس سالانه هنر سوم دبستان
طرح درس سالانه هنر سوم دبستان
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 3
حجم فایل: 15
قیمت: 20000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 3 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏طرح سالانه هنر پایه سوم ابتدایی
‏موضوع
‏اهداف
‏وسایل مورد نیاز
‏فعالیت های دانش آموزان
‏1
‏بافت ها
‏ - ‏طبیعت را به عنوان بخشی از خلقت پروردگار دوست دارد .
‏ - ‏تفاوت بصری و لمسی را درک می کند .
‏ - ‏تفاوت های ابزار و وسایل مختلف نقاشی برای بیان افکار و احساسات را بشناسد .
‏ - ‏در کاربرد ابزار و وسایل مختلف نقاشی مهارت داشته باشد .
‏ - ‏در مشاهده پدیده های طبیعی پیرامون خود مهارت دارد .
‏مداد رنگی
‏ آبرنگ
‏گواش
‏پاستل گچی یا روغنی
‏انواع کاغذ و مقوا
‏گروه بندی آنها به گروه های 3 یا 5 نفره
‏کشیدن نقاشی با موضوع آزاد ‏و‏بحث و تبادل نظر راجع به بافت نقاشی ها و تفاوت آن ها
‏بردن دانش آموزان به طبیعت ‏و‏بحث و تبادل نظر راجع به محیط اطرافشان
‏لمس کردن و شیندن صداهای اطرافشان
‏اجرای نمایش بدون کلام با موضوع نرمی و زبری
‏2
‏هنرهای سنتی محلی
‏بر اساس شواهد و نتایج مشاهدات و تحقیق خود نتیجه گیری کند.
‏از میراث فرهنگی ‏–‏ هنری منطقه خود آگاهی داشته باشد .
‏هنرمندان محل زندگی خود را بشناسد .
‏قصه ها ، اشعار و موسیقی محل خود را بشناسد .
‏توانایی خلق یک اثر هنری را در قالب رشته های مختلف هنری داشته باشد .
‏به فرهنگ و آداب و رسوم محلی احترام بگذارد .
‏ابزار و وسایل نقاشی و کاردستی وساخت حجم گلی
‏وسایل لازم برای نمایش و تربیت شنوایی
‏پرسش و پاسخ راجع به میراث فرهنگی شهر و محله خودشان
‏گروه بندی دانش آموزان بر اساس جنبه های مختلف میراث فرهنگی (آداب و رسوم،قصه ها ، اشعار، بناها و...)و تحقیق راجع به آن
‏تقسیم بندی میراث فرهنگی از نظر جنبه های مادی و معنوی آن
‏ایجاد یک اثر هنری از موضعات مادی و معنوی میراث فرهنگی
‏نقد و تحلیل کارهای هنری دوستان با تکیه بر نکات کلیدی هر موضوع.
‏3
‏مشاهده کنید
‏مهارت استفاده از حواس پنج گانه خود را دارد
‏در مشاهده پدیده های طبیعی و محیط پیرامون خود مهارت دارد .
‏نمونه های نظم و هماهنگی را در طبیعت باز شناسی کند .
‏طبیعت را به عنوان بخشی از خلقت پروردگار دوست داشته باشد .
‏زیبایی ؛ نظم و تناسب در طبیعت را جلوه ای از صفات پروردگار بداند
‏بر اساس مشاهدات و تحقیق خود نتیجه گیری کند
‏احساسات خود از صداهای مختلف را بیان کند .
‏تفاوت صداهای مطبوع و نامطبوع را بیان کند .
‏از موسیقی محلی متناسب با نمایش استفاده کند .
‏ابزار و وسایل نقاشی و کاردستی وساخت حجم گلی
‏وسایل لازم برای نمایش و تربیت شنوایی
‏بردن دانش آموزان به طبیعت
‏مشاهده ی محیط اطرافشان با استفاده از حواس پنج گانه
‏بحث و گفتگو راجع به نظم و هماهنگی در طبیعت و اشاره به خالق آن .
‏شنیدن صداهای پیرامون خود و بیان احساساتشان در مورد صداها و هدایت آنها به تقسیم صداها به دو گروه مطبوع و نامطبوع
‏بازگو کردن خاطرات از صداهای مطبوع و نامطبوع
‏بحث راجع به صداهای طبیعی و تفاوت آنها با صداهای مصنوعی
‏بیان احساس خود از صداهای مطبوع و نامطبوع در قالب یک اثر هنری
‏4
‏پاکیزگی و آلودگی
‏طبیعت را به عنوان بخشی از از خلقت پروردگار دوست بدارد .
‏در استفاده از حواس پنج گانه خود مهارت داشته باشد .
‏مفهوم آلودگی و پاکیزگی را درک کند .
‏عوامل موثر در آلودگی محیط زیست خود را بشناسد .
‏احساسات خود را در مورد محیط های الوده و پاکیزه بیان کند .
‏تفاوت صداهای مطبوع و نامطبوع را بیان کند .
‏احساسات خود از صداهای مختلف را بیان کند .
‏تفاوت اصوات طبیعی و مصنوعی را بیان کند.
‏مفهوم آلودگی هی صوتی را درک کند . .
‏ابزار و وسایل نقاشی و کاردستی وساخت حجم گلی
‏وسایل لازم برای نمایش و تربیت شنوایی
‏مشاهده محیط پیرامون خود و بحث و تبادل نظر راجع به تمیزی و کثیف بودن آن محیط ها
‏لیست گرفتن از آلودگی های محیط زیست خود و پیدا کردن منشا آن
‏صحبت راجع به صداهای پیرامون خود و رسیدن به مفهوم آلودگی صوتی و پیدا کردن منشا آن
‏پیدا کردن راه حلی برای جلوگیری از این آلودگی ها
‏خلق یک اثر هنری با عنوان آلودگی
‏نقد و تحلیل کارهای هنری خود و هم کلاسی هایشان
‏5
‏خاطره ای از پدر و مادر
‏به اهمیت نقش والدین در زندگی خود پی ببرند.
‏به والدین خود احترام بگذارند.
‏از چگونگی اجرای مراسم روز پدر و مادر در منطقه خود آگاهی دارد.
‏قصه ها و اشعار و موسیقی محلی در مورد پدر و مادر را بشناسد .
‏تفاوت های ابزار و سایل مختلف نقاشی و کاردستی را برای بیان افکار و احساسات بشناسد .
‏توانایی خلق یک اثر هنری را در قالب رشته های مختلف هنری را داشته باشد.
‏ابزار و وسایل نقاشی و کاردستی وساخت حجم گلی
‏وسایل لازم برای نمایش و تربیت شنوایی
‏پرسش پاسخ راجع به دلیل نیکی به والدین ، تعریف خاطره ای از والدین خود ، پیدا کردن وجه مشترک خاطرات (فداکاری ؛ گذشت و...)
‏انتخاب موضوعی از خاطرات و اجرای نمایش آن
‏نقاشی و یا درست کردن کاردستی از نمایش اجرا شده .
‏بحث و گفتگو راجع به آثارشان
‏جمع آوری شعر یا قصه ی محلی راجع به والدین
‏تحقیق راجع به چگونگی اجرای روز پدر و مادر در محله خود
‏6
‏نمایش فی البداهه
‏در فرایند خل آثار هنری و در محیط پیرامون خود با نظم را رعایت کند .
‏در کاربرد وسایل مختلف نقاشی و کاردستی مهارت داشته باشد.
‏توانایی توصیف احساس های خود را دارد .
‏توانایی خلق یک اثر هنری را دارد .
‏ابزار و وسایل مختلف نقاشی و کاردستی ،مقوا،دکمه قابلمه ای ، قیچی،دو عدد چوب حصیر
‏گروه بندی دانش آموزان ‏و‏کشیدن طرحی از یک شخصیت
‏طراحی آن روی مقوا با جدا کردن قسمت های مختلف(دستو پا و...)و وصل آن با دکمه
‏اجرای نمایش فی البداهه با استفاده از شکل هایی که ساخته اند
‏7
‏خیال رنگارنگ
‏طبیعت را به عنوان بخشی از خلقت پروردگار دوست بدارد .
‏بر اساس مشاهده های خود قضاوت کند.
‏رنگ ها را بشناسد .
‏توانایی بیان احساسات خود را با استفاده از رنگ های مختلف دارد
‏تفاوت های ابزار و وسایل مختلف نقاشی و کاردستی را برای بیان افکار و احساسات بشناسد .
‏توانایی خلق یک اثر هنری را در قالب رشته های مختلف هنری را دارد .
‏ابزار و وسایل نقاشی و کاردستی
‏وسایل لازم برای نمایش و تربیت شنوایی
‏دانش آموزان روی مقواهای خود به دلخواه از هر رنگ مقداری می ریزند که کاملا تمام سطح مقوار با بپوشاند مقوا را تا کنند و ‏منتظر بمانند تا خشک شود
‏حالا شکل یابی کنند
‏نقد و بررسی و تحلیل یافته ها و بیان احساساتشان
‏پیدا کردن نمونه ی رنگ ها در طبیعت و ارتباط آن با قادر مطلق
‏ایجاد صداهای مختلف از رنگ ها
‏بیان قصه نقاشی خود‏ برای دیگران و انتخاب یکی از قصه ها و تبدیل آن به نمایش
‏8
‏شعر های محلی
‏بر اساس شواهد و نتایج مشاهدات وتحقیق خود نتیجه گیری کند.
‏از میراث فرهنگی هنری منطقه خود آگاهی داشته باشد .
‏شعر ها و سرودهای محلی خود را بشناسد .
‏در فرایند خلق اثر هنری و در محیط پیرامون خود نظم را رعایت کند .
‏در انجام فعالیت های هنری گروهی مسئولیت پذیر است .
‏توانایی توصیف احساس های خود را دارد .
‏به فرهنگ و آداب و رسون محلی احترام بگذارد .
‏ابزار و وسایل نقاشی و کاردستی وساخت‏ ‏ حجم گلی
‏وسایل لازم برای نمایش و تربیت شنوایی
‏تحقیق راجع به اشعار و سروده های محلی خود و اجرای آن در کلاس
‏اجرای یکی از آن اشعار و سروده ها به صورت گروهی
‏تبدیل یکی از اشعار و سروده ها به نمایش
‏کشیدن نقاشی یا درست کردن کاردستی از نمایش اجرا شده
‏بیان احساسات آثار هنری خود .
‏9
‏چاپ
‏تفاوت های ابزار و وسایل مختلف نقاشی برای بیان افکار و احساسات را بشناسد .
‏مفهوم چاپ را درک می کند .
‏در نقاشی روی سطح گواش و چا آن مهارت داشته باشد .
‏از ابزار و وسایل مختلف نقاشی مثل گواش ، کاغذ یا مقوا ، سینی یا یک سطح سیقلی ، نی یا چوب یا قلم مو
‏کشیدن یک نقاشی یا طرح روی سطح سیقلی پوشیده شده از گواش
‏انداختن کاغذ روی نقاشی کشیده شده
‏نقد و بررسی کارهای خود و دوستانشان
‏10
‏یک روز به جای بزرگسالان
‏به اهمیت نقش بزرگسالان در زندگی خود پی ببرد .
‏به بزرگسالان احترام بگذارد .
‏به کاوشگری در محیط پیرامون خود علاقمند باشد .
‏بر اساس نتایج مشاهدات و تحقیق خود نتیجه گیری کند .
‏از سنت ها و میراث فرهنگی خود در مورد چگونگی و چرایی احترام به بزرگترها آگاهی داشته باشد .
‏قصه ها ،اشعار و موسیقی محلی در ‏مورد احترام به بزرگترها را بشناس‏د .
‏توانایی خلق یک ‏اثر هنری را در قالب رشته های مختلف هنری داشته باشد
‏.
‏ابزار و وسایل نقاشی و کاردستی وساخت حجم گلی
‏وسایل لازم برای نمایش و تربیت شنوایی
‏صحبت در گروه ها در مورد مقهوم خانواده و نقش هر کدام و ارتباط آن ها با هم ‏و وظیفه ما در مقابل آن ها و جمع بندی نظرات
‏ارائه راه کار توسط آن ها در مورد رفتار با بزرگسالان و رسیدن به ‏موارد تقسیم بندی شده
‏پرسش و پاسخ وهدایت آنها به سمت اینکه در همه جا بزرگسالان وجود دارند و باید مورد احترام قرار گیرند
‏تعریف خاطره یا قصه در مورد احترام به بزرگسالان و تبدیل آن به نمایش
‏تحقیق راجع به نحوه برخورد با بزرگسالان در محله و منطقه ی خود
‏ارائه آن در کلاس و خلق یک اثر هنری از یافته هایشان
‏11
‏کارت تبریک متحرک
‏بر اساس شواهد و نتایج مشاهدات وتحقیق خود نتیجه گیری کند.
‏از میراث فرهنگی هنری منطقه خود آگاهی داشته باشد .
‏در فرایند خلق اثر هنری و در محیط پیرامون خود نظم را رعایت کند .
‏تفاوت های ابزار و وسایل مختلف نقاشی و کاردستی را برای بیان افکار و احساسات بشناسد .
‏ابزار و وسایل نقاشی و کاردستی
‏قیچی ،چسب مایع ، مقوا، روبان یا نخ کاموا ، چسب نواری ، وسایل تزیینی به دلخواه
‏تحقیق راجع به مناسبت های خاص و آداب و رسوم و ارائه آن به کلاس و مقایسه آن ها با هم
‏اجرای دستور العمل برای ساخت کارت کتحرک
‏12
‏نقاشی گروهی
‏از میراث فرهنگی هنری منطقه خود آگاهی داشته باشد .
‏در فرایند خلق اثر هنری و در محیط پیرامون خود نظم را رعایت کند .
‏تفاوت های ابزار و وسایل مختلف نقاشی و کاردستی را برای بیان افکار و احساسات بشناسد .
‏عناصر بصری با تاکید بر نقطه،خط،رنگ،شکل ، بافت و...را بشناسد.
‏ابزار و وسایل نقاشی و کاردستی
‏قیچی ،چسب مایع ، مقوا، روبان یا نخ کاموا ، چسب نواری ، وسایل تزیینی به دلخواه
‏انتخاب یک قصه و تبدیل آن به نمایش (قصه محلی)
‏به تصویر کشیدن آن روی پارچه
‏تقسیم کار بین همه

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336 ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول
 

طرح درس فارسی پایه چهارم

دانلود طرح درس فارسی پایه چهارم

دانلود طرح درس فارسی پایه چهارم

طرح درس فارسی پایه چهارم
طرح درس فارسی پایه چهارم
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 3
حجم فایل: 18
قیمت: 29000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 3 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏بسمه تعالی
‏مشخصات
‏نام معلم راهنما:
‏نام دانشجو معلم:
‏پایه تحصیلی:‏ چهارم
‏ نام مدرسه:
‏درس جلسه:‏ ‏دوم
‏زمان:‏45 دقیقه‏
‏موضوع:‏فارسی-فصل دوم-درس
‏پنجم‏-رهایی از قفس
‏محتوا (مفاهیم/ مهارت ها به تفکیک):
‏مهارت
‏آشنایی‏ ‏دانش‏ ‏آموزان‏ ‏با‏ ّ ‏تفکر‏ ‏خلاق‏ ‏،مشورت و‏ ‏کاربرد‏ ‏آن‏ ‏در‏ ‏زندگی
‏مفهوم
‏معرفی مولوی و آثار وی به دانش‏ ‏آموزان
‏پیامد یادگیری:‏ ‏ ‏دانش آموز بتواند
‏در مسائلی که در زندگی با آن روبرو میشوند با افراد شایسته مشورت کنند.
‏شاعر بزرگ ایرانی مولوی را در چند سطر معرفی کند.
‏مواد/ منابع یادگیری
‏زمان
‏تکالیف یادگیری/ تکالیف عملکردی
‏مراحل
‏عکس ‏–‏لوازم نمایش-معما چوب کبریت
‏5
‏ ‏با نمایش عکس طوطی وبازرگان و وسایل نمایش همچنین معما‏ها برنامه ای که داریم را به دانش آموزان می گوییم.
‏1-حل معما های چوب کبریت
‏2-خواندن متن درس
‏3-اجرای نمایش طوطی وبازرگان توسط شما
‏دانش ‏آ‏موزان را به گروه های چهار نفر تقسیم میکنیم .و معما های چوب کبریت را به آنها می دهیم.‏
‏از بچه ها می خواهیم که بصورت گروهی معما ها رو حل کنند.
‏پنج دانش آموز را جلو کلاس آورده و جواب هر معما رابه یکی از آن ها می دهیم .و همچنین کاغذی که روی آ‏ن‏ نوشته شده من جواب معما ... را می دانم.‏ واز آنها می خواهیم پشت به دانش ‏آ‏موزان بایستن.
‏پس از این که دانش آموزان بر روی معما ها فکر کردن.
‏ازدانش آموزانی که جلوی ایستادن می خواهیم برگردند.
‏و اگر گروهی از آنهادرخواست کرد که به آنها کمک کند. اجازه میدهیم به آن گروه برود.
‏برقراری ارتباط
‏راهنمایی و تحسین از انجام ‏دادن ‏معما ‏–‏راهنمایی‏ و هدایت‏ آنها از استفاده ی دانش آموزانی
‏بازخورد ها
‏ ‏که جواب را می دانند.
‏انتظار می رود در این مرحله دانش آموزان کمک گرفتن از افراد مطلع را درک کنند.
‏گروه ها به دو دسته تقسیم شدن گروه هایی که کمک گرفته بودن و گروهی که کمک نگرفته بود..
‏تحلیل و تفسیر
‏5
‏از دانش آموزان می خواهیم درباره اتفاقی که افتاد بحث کنند.
‏ودرنهایت معلم جمع بندی می کند.
‏به تجربه گذاشتن
‏سوال خود را باز کرده و ‏جواب ها را هدایت می کنیم.
‏بازخورد ها
‏متاسفانه با توجه به اینکه دانش آموزان مطلب را به درستی فهمیده بودن بهتر بود نتیجه گیری و بحث را به طور کامل در اختیار دانش آموزان گذاشت.
‏تحلیل و تفسیر
‏(دانشجو)
‏20
‏متن کتاب خوانده می شود.
‏نمایش طوطی وبازرگان را اجرا می کنیم.
‏داستان طوطی وبازرگان را به اتفاقات قبلی ربط می دهیم.
‏بکاربستن
‏بازخورد ها
‏زمانی خود دانش آموزان به اجرا نمایش می پردازند داستان را به خوبی درک می کنند.
‏در این مرحله به علت اینکه کارورز تنها یک روز درهفته حضور دارد در کلاس هماهنگی لازم برای اینکه تمامی نمایشتوسط دانش آموزان صورت بگیرد نبود به همین علت بخشی از نمایش را برعهده گرفته است.
‏تحلیل و تفسیر
‏از دانش ‏آ‏موزان میخواهیم ویژگی ها و کسانی که ما می توانیم از آنها راهنمایی بگیریم را نام ببرند
‏به اشتراک کذاشتن
‏بازخورد ها
‏جمع بندی مطالب در این مرحله صورت می گیرد .
‏دانش آموزان به خوبی افرادی که شایستگی مشورت کردن ‏بودن نام بردند.‏
‏تحلیل و تفسیر
‏اجرا تا هفته آینده
‏از دانش آموزان خواسته میشود که درمنزل به کمک خانواده بررسی کنند که چرا طوطی گرفتار قفس بازرگان شد.
‏انتقال به موقعیت جدید
‏در جلسه بعدی درباره علت به مشکل افتادن انسان صحبت می کنیم.
‏بازخورد ها
‏بررسی عواملی که باعث به مشکل افتادن طوطی که نماد ‏غرور وتکبر ‏می شود.واین امر با کمک خانواده به عنوان بهترین راهنما صورت میگیرد.
‏تحلیل و تفسیر

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336 ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول
 

طرح درس علوم اول ابتدایی روزانه

دانلود طرح درس علوم اول ابتدایی روزانه

دانلود طرح درس علوم اول ابتدایی روزانه

طرح درس علوم اول ابتدایی روزانه
طرح درس علوم اول ابتدایی روزانه
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 4
حجم فایل: 16
قیمت: 29000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 4 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏باسمه تعالی
‏اداره کل آموزش وپرورش استان گلستان
‏مدیریت آموزش وپرورش شهرستان گنبدکاوس
‏مجتمع آموزشی وپرورشی ‏...................
‏نام ونام خانوادگی مجری: ‏ ‏محمد محمدی‏ ‏ آموزشگاه: ‏ ‏ ‏پایه ی‏:‏ ‏ ‏اول‏ ‏اب‏ت‏دایی ‏درس‏:‏علوم‏ ‏فصل : ‏ ‏ ‏درس‏ ‏:‏ ‏تفریق
‏صفحه ی :‏ جانوران ‏تعداددانش آموزان: ‏ ‏30‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ تعدادگروه ها:‏ ‏ ‏ ‏ ‏مدت زمان اجرا:‏ ‏45‏ دقیقه ‏ ‏ ‏ تاریخ:
‏اهداف
‏الف) هدف کلّی‏: ‏دانش آموزان بامشاهده جانوران ،با نوع حرکت،غذا ومحل زندگی جانوران آشنا شوند وفایده هایی که جانوران دارند را بشناسند
‏ب) اهداف جزئی:
‏1‏-‏ حیطه ی شناختی:‏ ‏ ‏آشنایی کامل با ‏جانوران
‏2- حیطه ی مهارتی:‏ توانایی انجام عمل ‏تفکیک جانوران
‏3- حیطه ی نگرشی:‏ ‏علاقمندی به ‏جانوران
‏ج) اهداف رفتاری:
‏1‏- حیطه ی شناختی:‏  ‏دانش آموز در کلاس درس بدون استفاده ازکتاب وبا استفاده از راهنمایی معلم، نام جانوران را با استفاده از تصاویر بگوید
‏2- حیطه ی مهارتی‏:‏ ‏دانش آموز در کلاس درس بدون استفاده ازکمک معلم با استفاده از تصاویر جانوران ، ،جانوران را از نظر نوع حرکت در عرض 2دقیقه مقایسه کند
‏3- حیطه ی نگرشی:‏ ‏دانش آموز درخارج از کلاس درس بدون استفاده ازکمک معلم باعلاقمندی نسبت به محیط زیست وجانوران از خود حساسیت نشان دهد.‏.
‏ابزار
‏تصویرهای مختلف حیوانات ‏–‏ ‏اسباب‏ ‏بازی‏–‏ ‏تخته‏ ‏پاکن‏ ‏–‏ ‏کتاب‏ ‏ریاضی‏ ‏–‏ ‏گچ‏ ‏–‏ ‏تخته‏ ‏پاکن‏ ‏–‏ ‏تابل‏و
‏روش تدریس

‏حل مسئله ، بحث وگفتگو ، گردش علمی ، مشاهده وتجربه ، پرسش وپاسخ ، تلفیقی
‏رویکرد حاکم
‏رویکرد‏ ‏فطرت گرایی توحیدی برمبنای نظریه ی ساخت گرایی‏(حل مسئله)
‏تعیین موقعیت
‏30 نفردانش آموز پسرکلاس ‏اول ‏ابتدایی روستایی
‏فرآیندیاددهی- یادگیری
‏عنوان فعّالیت
‏ ‏فعّالیت یاددهی - یادگیری
‏پیش نیازها
‏نوع سبک
‏شناختی
‏ابزار
‏روش تدریس
‏روش ارز یابی
‏محیط آموزشی
‏مدت زمان
‏امورمقدماتی
‏معلّم:‏ ورود- سلام واحوال پرسی ودقّت دروضع روحی،روانی وجسمی فراگیران- حضوروغیاب- تلاوت قرآن- بررسی تکالیف جلسه ی قبل‏ ‏صحبت در مورد احترام به همسایگان
‏فراگیران‏: مواردخواسته شده رابه نحو مطلوب انجام می دهند.
‏حضورفراگیران در‏کلاس - ‏ ‏آوردن تکالیف درسی
‏کلامی
‏وسایل تشویق
‏پرسش وپاسخ
‏ثبت مشاهدات ‏(فهرست وارسی)
‏کلاس درس
‏5‏ دقیقه
‏سنجش آغازین
‏الف) تعیین رفتارورودی‏: دررابطه با پیش دانسته های قبلی
‏پرسش از دانش آموزان درباره اینکه:
‏1-شما چه جانورانی را می شناسید؟
‏2-درباره ی جانوران چه چیزهایی می دانید؟
‏3-جانوران را کجاها دیده اید؟
‏4-چه جانورانی را از نزدیک دیده وآشنا شده اید؟ 
‏- کار با ابزارها در کلاس اوّل
‏دست ورزی
‏وکلامی
‏تعدادی ‏عکس‏
‏پرسش وپاسخ
‏سوال شفاهی
‏کلاس درس
‏4‏دقیقه
‏گروه بندی وایجادانگیزه
‏معلّم:‏
‏درابتدای تدریس بهتر است قبلاًازدانش آموزان درخواست شودکه اگرپرنده یاجانوری مثل لاک پشت،خرگوش،ماهی،قورباغه وجانوران کوچک دیگری دردسترس دارند بدون آزاررساندن آنها را باخود به مدرسه بیاورند.اگرامکان فعالیت فوق میسر نبود می توان یکی دونمونه ازجانوران خشک شده یا تاکسی درمی شده رابه کلاس آورد.
‏- کار با ابزارها در کلاس اوّل
‏دست ورزی
‏وکلامی
‏کلاس درس
‏4‏دقیقه
‏ارائه ی درس
‏درابتدای تدریس بهتر است قبلاًازدانش آموزان درخواست شودکه اگرپرنده یاجانوری مثل لاک پشت،خرگوش،ماهی،قورباغه وجانوران کوچک دیگری دردسترس دارند بدون آزاررساندن آنها را باخود به مدرسه بیاورند.اگرامکان فعالیت فوق میسر نبود می توان یکی دونمونه ازجانوران خشک شده یا تاکسی درمی شده رابه کلاس آورد.‏
‏چسباندن مقداری ازعکس هاوتص‏اویربزرگ جانوران که ازقبل آماده شده برروی تخته سیاه وگفتن این جمله که:بچه های عزیزامروز می خواهیم درباره جانوران درکلاس مطالبی را یاد بگیریم.
‏دانش آموزان به گروههای دونفره تقسیم شده وتصاویرجانورانی که ازقبل تهیه شده بین گروهها تقسیم می شود.دانش آموزان ضمن مشاهده ی تصاویرجانوران درباره ی جانورانی که برای آن هاآشناهستند
‏ویاموردعلاقه آن هاست گفت و گو می کنند.
‏طرح سؤال هایی درزمینه ی این که این جانوران چگونه حرکت میکنند،چه می خورند،کجا زندگی می کنند تا گفتگوهای آن ها درجهت اهداف درس شکل بگیرد.
‏ازهرگروه یک نفردرباره یکی ازجانوران به کلاس اطلاعات بدهد.درصورت عدم آشنایی دانش آموزان بابعضی ازجانوران می توان باسؤال های مناسب آنهارابه سوی هدف هدایت کرد.سپس دوستون درتخته سیاه کشیده وگروه ها جانورانی راکه درتصاویرمی بینندبراساس محل زندگیشان(آب وخشکی)طبقه بندی می کنندبطوریکه هرگروه تصاویرهرجانوررادرستون مناسب درزیرجدول نصب می کند.بقیه گروههادرباره درستی ونادرستی این طبقه بندی هااظهارنظرمی کنند.
‏سپس باارائه تصاویرجانورانی که حرکت می کنندویا بااستفاده از تصاویرکتاب ازدانش آموزان می پرسیم که جانوران برای چه حرکت می کنند؟آیاجانوران برای یافتن غذاحرکت می کنند؟آیاآنهابرای فرار ازخطرحرکت می کنند؟دانش آموزان راهدایت می کنیم تا به این نتیجه برسند که جانوران برای یافتن غذا وفرار زاخطرحرکت می کنند.
‏به جواب های صحیح آنهابالبخندپاسخ داده وآنهاراتحسین می کنیم واز دانش آموزان   می خواهیم که آنهاراتشویق نمایند.اگرچنانچه دانش آموزجواب رااشتباه بگویدباهدایت او،وحرکات چهره اورابه سمت دادن پاسخ صحیح هدایت می کنیم.
‏دیدن نمایش
‏کلامی
‏تصویری وکلامی
‏تصویری
‏وکلامی
‏تصویری / کلامی / نگارشی
‏کتاب درسی / ‏عکس
‏پرسش و پاسخ
‏حل مسئل
‏کار در گروه
‏(تلفیقی)
‏پرسش شفاهی
‏آزمون عملکردی
‏کلاس درس
‏2‏0‏دقیقه

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336 ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول
 

طرح درس هدیه آسمانی پایه پنجم ابتدایی

دانلود طرح درس هدیه آسمانی پایه پنجم ابتدایی

دانلود طرح درس هدیه آسمانی پایه پنجم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی پایه پنجم ابتدایی
طرح درس هدیه آسمانی پایه پنجم ابتدایی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 3
حجم فایل: 11
قیمت: 29000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 3 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏مشخصات کلی
‏عنوان کتاب: هدیه های آسمان‏ی‏ پنجم ‏ ‏تعداد فراگیران:13
‏مدت: 45 دقیقه ‏ ‏ استاد: آقای حسینی‏ درس: 12
‏عنوان درس:خورشید پشت ابر ‏طراح: ‏لحاک صادقی تبار
‏هدف کلی
‏آشنایی دانش آموزان با امام زمان (عج)
‏هدف جزئی
‏آشنایی با امام زمان (عج) به عنوان دوازدهمین ائمه شیعه
‏آشنایی با شخصیت امام زمان (عج)
‏آشنایی با داستان تولد امام زمان (عج)
‏هدف رفتاری
‏دانش آموزان پس از تدریس معلم بتوانند: بدانند که امام زمان (عج) زنده و امام زمان ماست که در غیبت به سر می برد- بدانند که امام زمان به ما توجه دارند و باید از ایشان کمک بخواهیم.
‏روش تدریس
‏توضیحی- پرسش پاسخ- سخنرانی و .....
‏وسایل آموزش
‏کتاب درسی- پروژکتور- ماژیک و .......
‏رفتار ورودی
‏از دانش آموزان انتظار داریم برای شروع درس جدید: درس قبل را یاد گرفته باشند- اطلاعات در مورد امام زمان داشته باشند- و در فرآیند تدریس خوب گوش دهند.
‏کارهای مقدماتی
‏با چهره ای شاد وارد کلاس می شویم و با دانش آموزان سلام و احوال پرسی می کنیم و با ذکر نام و یاد خدا و نوش‏تن آن در گوشه ی سمت راست تابلو ‏به بررسی وضعیت جسمی و روانی دانش آموزان می پردازیم همچنین محیط کلاس را از نظر دما بررسی می کنیم. حضور و غیاب می کنیم اگر
‏5
‏کسی غایب بود علت غیبت را جویا می شویم و تکالیف آنها را بررسی می کنیم...
‏ارزشیابی شخصی
‏از دانش آموزان انتظار داریم به سوا لات درس قبل پاسخ دهند.
‏1- امام یازدهم ما شیعیان کی بود؟
‏2- امام حسن عسکری در کجا به دنیا آمد و در کجا شهید شدن‏د‏؟
‏5
‏ایجاد انگیزه
‏به هر کدام یک نامه که موضوع آن شاید این جمعه بیاید می دهیم تا بخوانند.
‏6
‏ارائه درس
‏بعد از خواندن نامه از آنها سوال می کنیم بچه های کی می داند که این نامه ها برای چه کسی نوشته اند؟ بعد از پرسش و پاسخ خای دیگر درس را به صورت توضیح برای آنها می گوییم که امام زمان (عج) آخرین امام ماست که از نظرها غایب شده وقتی به دنیا اومد خلفای عباسی قصد جان امام را داشتند- اسم مادر امام زمان نرجس است و نام پدر این امام بزرگوار امام حسن عسکری است پیامبر اکرم از قبل مژده آمدن امام زمان را داده بود.
‏گفتند که این امام وقتی بیایند جهان را پر از عدالت خواهد کرد و .......
‏ و زمان به دنیا اومدن این امام را به صورت قصه بیان می کنیم.
‏15
‏جمع بندی و نتیجه گیری
‏در پایان آنچه گفته شد نکات مهم را به عنوان جمع بندی و نتیجه گیری بیان می کنیم: آخرین امام، امام زمان است که از نظرها غایب شد و پیامبر اکرم فرموده است امام زمان مانند خورشید پشت ابر است که از آن استفاده می کنیم.
‏6
‏ارزشیابی پایانی
‏پیرامون درس از آنها سوالاتی می پرسیم؟
‏امام زمان چندمین امام بودند؟
‏6

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336 ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول