بانک پاورپوینت ها و فایل های درسی

بانک پاورپوینت ها و فایل های درسی

بانک پاورپوینت ها و فایل های درسی

بانک پاورپوینت ها و فایل های درسی

جدول طرح درس سالانه هنر پایه چهارم ابتدایی

دانلود جدول طرح درس سالانه هنر پایه چهارم ابتدایی

دانلود جدول طرح درس سالانه هنر پایه چهارم ابتدایی

جدول طرح درس سالانه هنر پایه چهارم ابتدایی
جدول طرح درس سالانه هنر پایه چهارم ابتدایی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 4
حجم فایل: 19
قیمت: 29000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 4 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏جدول طرح درس سالانه ‏هنر
‏سال تحصیلی 94-93
‏ ‏استان:‏ تهران‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ شهرستان : ‏تهران ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ نام دبستان : ‏شهید قدمی ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏نام درس : ‏هنر
‏ ‏نام آموزگار : ‏احمدی‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ پایه : ‏چهارم‏ ‏ ‏ ‏ تعداد جلسه : ‏30 جلسه
‏مشخصات
‏خلاصه گزارش تدریس
‏وسایل لازم
‏هدف جزئی و رفتاری
‏رئوس مطالب
‏برنامه
‏شماره جلسه
‏هفته
‏ماه
‏در این ماه
‏ با دانش آموزان نقاشی ‏،
‏ ‏تربیت شنوایی
‏ و قصه گویی
‏کار می شود
‏ ‏دفتر نقاشی ‏،‏ مداد رنگی
‏کشیدن نقاشی خانواده
‏خانواده
‏نقاشی
‏1
‏اول
‏مهر
‏دانش آموزان ‏،‏ رسانه صوتی
‏خواندن گروهی شعر «خدا»
‏خ‏واندن شعر
‏تربیت شنوایی
‏2
‏دوم
‏کتاب درسی ‏،‏ دفتر خودکار
‏خلاصه نویسی قصه
‏(رفیق نیمه راه)
‏رفیق نیمه راه
‏قصه گویی
‏3
‏سوم
‏دفتر نقاشی ‏،‏ مداد رنگی
‏آزاد بصورت گروهی
‏دلخواه
‏نقاشی
‏4
‏چهارم
‏در این ماه
‏ با دانش آموزان نمایش،
‏ نقاشی ، کاردستی
‏ و قصه گویی
‏کار می شود
‏دانش آموزان ‏،‏ جعبه خالی ‏،‏ گواش ‏،‏ کاغذ رنگی ‏،‏ پاکت نامه
‏اجرای نمایش سرگذشت یک نامه
‏سرگذشت یک نامه
‏نمایش
‏5
‏اول
‏آبان
‏وسایل دور ریختنی مثل پارچه
‏کشیدن نقاشی با استفاده از دور ریختنی ها
‏کلاژ
‏نقاشی
‏6
‏دوم
‏کاغذ رنگی ‏،‏ مقوا ‏،‏ قیچی ‏،‏ چسب
‏ساختن قاب عکس
‏قاب عکس
‏کار دستی
‏7
‏سوم
‏کتاب درسی دانش آموزان
‏کامل کردن قصه برف خجالت
‏کامل کردن قصه
‏قصه گویی
‏8
‏چهارم
‏خلاصه گزارش تدریس
‏وسایل لازم
‏هدف جزئی و رفتاری
‏رئوس مطالب
‏برنامه
‏شماره جلسه
‏هفته
‏ماه
‏در این ماه
‏ با دانش آموزان نقاشی،
‏تربیت شنوایی
‏و قصه گویی کار شد
‏ ‏تابلوی آموزشی ‏، ‏گچ ‏،‏ مداد رنگی ‏،‏ دفتر ‏،‏ نقاشی
‏آموزش دورنمای نزدیک
‏دلخواه (گروهی)
‏نقاشی
‏9
‏اول
‏آذر
‏کتاب درسی دانش آموز
‏کامل کردن قصه
‏«اگر فیل‏ها بال داشتند»
‏کامل کردن قصه
‏قصه گویی
‏10
‏دوم
‏کاغذ رنگی ‏،‏ قیچی ‏،‏ چسب
‏اوریگامی
‏کار با کاغذ رنگی
‏کاردستی
‏11
‏سوم
‏دانش آموزان ‏،‏ رسانه صوتی
‏خواندن سرود «یار دبستانی من»
‏خواندن سرود
‏تربیت شنوایی
‏12
‏چهارم
‏در این ماه با دانش آم‏وزان
‏ نقاشی ، تربیت شنوایی ،

‏کار دستی کار شد،
‏همچنین آزمون مستمر (میان نوبت اول) به عمل آمد و نمره آن بصورت کمی ‏–‏ کیفی
‏ در کارنامه دانش آموز ثبت شد
‏رنگ انگشتی ‏،‏ دفتر نقاشی
‏نقاشی با اثر انگشت
‏انگشتی
‏نقاشی
‏13
‏اول
‏دی
‏دانش آموزان
‏خواندن سرود ملی
‏خواندن سرود
‏تربیت شنوایی
‏14
‏دوم
‏کاغذ سفید ‏،‏ مداد رنگی ‏،‏ دانش آموزان
‏درست کردن کتاب داستان
‏درست کردن کتاب
‏کاردستی
‏15
‏سوم
‏کاغذ سفید ‏،‏ مداد رنگی ‏،‏ ساختن کار دستی ‏،‏ روان نویس
‏اجرای آزمون مستمر (میان نوبت اول)
‏آزمون مستمر
‏16
‏چهارم
‏خلاصه گزارش تدریس
‏وسایل لازم
‏هدف جزئی و رفتاری
‏رئوس مطالب
‏برنامه
‏شماره جلسه
‏هفته
‏ماه
‏در این ماه پس از برگزاری آزمون پایانی
‏ ( نوبت اول )
‏و ثبت نمره ‏ی ‏دانش آموزان بصورت کیفی ‏–‏ توصیفی
‏با دانش آموزان نقاشی ، تربیت شنوایی کار شد .
‏ ‏مداد رنگی
‏دفتر نقاشی
‏آبرنگ
‏تصاویر طبیعت
‏اجرای آزمون پایانی ( نوبت اول )
‏آزمون پایانی
‏17
‏اول
‏بهمن
‏نقاشی طبیعت
‏دلخواه
‏نقاشی
‏18
‏دوم
‏نقاشی خیالی
‏دلخواه
‏ن‏قاشی‏
‏19
‏سوم
‏دانش آموزان
‏اجرای آهنگ با اعضای بدن
‏اجرای آهنگ
‏تربیت شنوایی
‏20
‏چهارم
‏در این ماه
‏با دانش آموزان
‏ نمایش ، نقاشی ،
‏قصه گویی و کاردستی
‏ کار شد
‏رس‏انه ی صوتی تصویری ‏،‏ ‏دانش آموز
‏تقلید حرکات شخصیت های کارتونی
‏تقلید حرکات
‏نمایش
‏21
‏اول
‏اسفند
‏دفتر نقاشی ‏،‏ ‏مدادرنگی
‏نقاشی حیوانات با اشکال هندسی
‏حیوانات
‏نقاشی
‏22
‏دوم
‏کتاب داستان
‏تعریف داستان محلی
‏تعریف داستان
‏قصه گویی
‏23
‏سوم
‏سیب زمینی
‏چاقو
‏ساختن مهر
‏صنعت چاپ
‏کاردستی
‏24
‏چهارم

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336 ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول
 

جدول طرح درس سالانه ریاضی پایه چهارم ابتدایی

دانلود جدول طرح درس سالانه ریاضی پایه چهارم ابتدایی

دانلود جدول طرح درس سالانه ریاضی پایه چهارم ابتدایی

جدول طرح درس سالانه ریاضی پایه چهارم ابتدایی
جدول طرح درس سالانه ریاضی پایه چهارم ابتدایی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 15
حجم فایل: 40
قیمت: 55000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 15 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏جدول طرح درس سالانه ‏ریاضی
‏سال تحصیلی 94-93
‏ ‏استان:‏ تهران‏ ‏ ‏ ‏ ‏ شهرستان : ‏تهران ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ نام دبستان : ‏شهید قدمی ‏ ‏ ‏ ‏ ‏نام درس : ‏تاریخ
‏ ‏نام آموزگار : ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ پایه : ‏چهارم‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ تعداد جلسه : ‏116‏ جلسه
‏مشخصات
‏فعالیتها ‏-‏ وسایل لازم
‏هدف جزئی و رفتاری
‏رئوس مطالب
‏شماره صفحه
‏شماره جلسه
‏هفته
‏ماه
‏کتاب درسی ، جعبه کوئیزنر ،
‏تابلوی آموزشی ، گچ ،
‏ماژیک وایت برد ، تخته پاک کن ، رسانه تصویری ،
‏انجام تمرین های
‏ صفحه 6 ، 7 ، 8
‏برگزاری آزمون پیشرفتی از پایه سوم
‏پس از معارفه و آشنایی با دانش آموزان آنها دوباره مطالبی در مورد عدد نویسی می آموزند و تمرین های مربوط به آن انجام می شود و پس از بازدید دفاتر اشکال های آنها برطرف می شود و در جلسه دوم آزمون پیشرفتی از پایه سوم برگزار می گردد
‏آشنایی و معارفه
‏1
‏اول
‏مهر
‏آبان
‏یاد آوری
‏عدد نویسی
‏5-2
‏2
‏انجام تمرین های
‏مربوط به
‏عدد نویسی
‏7-6
‏3
‏8-7
‏4
‏نخ کاموا ، کتاب درسی ،
‏جعبه کوئیزنر ، تابلوی آموزشی
‏دانش آموزان ، گچ ، ماژیک ‏وایت برد ، تخته پاک کن ، رسانه تصویری ،
‏انجام تمرینهای صفحه
‏13 ، 19 ‏، 20
‏دانش آموزان با مفهوم خط ، نیم خط ، پاره خط آشنا‏ می‏ شوند و می توانند آنها را تشخیص دهند و با راهنمایی معلم و انجام تمرینهای صفحه 11 با این مفاهیم بیشتر آشنا می شوند.
‏مفهوم خط ،
‏پاره خط ،
‏نیم خط
‏10-9
‏5
‏دوم
‏11-10
‏6
‏دانش آموزان پس از یادگیری مفاهیم جمع و تفریق و آشنایی با چگونگی روش های حل مسائل حساب ، آزمون شماره 1 در دفتر امتحانات برگزار‏ می‏ نمایند
‏یادآوری جمع و تفریق
‏20-12
‏7
‏دوره کتاب و اجرای
‏آزمون شماره 1
‏20-1
‏8
‏فعالیتها ‏-‏ وسایل لازم
‏هدف جزئی و رفتاری
‏رئوس مطالب
‏شماره صفحه
‏شماره جلسه
‏هفته
‏ماه
‏کاغذ سفید ، چوب بستنی ،
‏دکمه قابلمه ای ، پاک کن ،
‏کتاب درسی ، تابلوی آموزشی
‏گچ ، ماژیک وایت برد ،
‏رسانه صوتی - تصویری
‏دانش آموزان بتوانند سه مورد از زاویه و معرفی نیمساز ‏زاویه ‏را در کلاس بیان کنند
‏دانش آموزان بتوانند در مورد پرگار و موارد استفاده آن توضیح مختصری بدهند
‏دانش آموزان بتوانند زاویه تند و باز را از هم تشخیص بدهند
‏مفهوم زاویه ها و مقایسه آنها
‏24-21
‏9
‏سوم
‏مهر
‏آبان
‏معرفی زاویه
‏راست و گونیا
‏26-25
‏10
‏معرفی زاویه های
‏تند و باز
‏28-27
‏11
‏دوره کتاب و اجرای آزمون شماره 2
‏29-2
‏12
‏کتاب درسی ، تابلوی آموزشی،
‏گچ ، ماژیک ، وایت برد ،
‏تخته پاک کن ،
‏جعبه کوئیزنر
‏دانش آموزان ارزش مکانی ارقام عددی را تعیین کنند ، عددهای داده شده را
‏دسته بندی کرده ، نام هر دسته را بنویسند ، اعداد تا 12 رقمی را بخوانند و بنویسند
‏آموزش عددنویسی بیش از ‏شش‏ رقمی
‏30
‏13
‏چهارم
‏ ‏32-31
‏14
‏دوره کتاب و اجرای آزمون ماهانه (کتبی) مداد کاغذی
‏ و آزمون علمی مرحه (1)
‏32-2
‏15
‏16
‏خلاصه گزارش تدریس ماه مهر
‏طرح درس سالانه ‏–‏ درس ریاضی ‏–‏ آبان ماه
‏فعالیتها ‏-‏ وسایل لازم
‏هدف جزئی و رفتاری
‏رئوس مطالب
‏شماره صفحه
‏شماره جلسه
‏هفته
‏ماه
‏کتاب درسی ، رسانه تصویری ،
‏اشکال مغناطیسی ، تابلوی آموزشی ، گچ ،
‏ماژیک وایت‏ ‏بر‏د‏ ،
‏انجام تمرینهای
‏ صفحه 36
‏درک مفهوم ضرب ، دسته ، تعداد داخل دسته و عوامل ضرب ، عددهای داده شده را دسته بندی کرده و نام هر دسته را بنویسند
‏یادآوری مفهوم ضرب
‏34-33
‏17
‏اول
‏آبان
‏آبان
‏درک خاصیت جا به جایی در ضرب
‏درک خاصیت شرکت پذیری در ضرب
‏خاصیتهای
‏ضرب
‏36-35
‏18
‏دانش آموزان پس از درک مفهوم جابجایی و شرکت پذیری در ضرب
‏با مفهوم توزیع پذیری در ضرب آشنا
‏ می شوند
‏خاصیت توزیع پذیری ضرب
‏37
‏19
‏کتاب درسی ،
‏رسانه تصویری ،
‏نی ، تابلوی آموزشی ،
‏گچ ، ماژیک وایت برد ،
‏انجام تمرین‏ ‏های
‏ صفحه 43
‏پس از یادآوری مفهوم تقسیم دانش آموزان بتوانند تقسیم های اساسی سریع جواب دهند
‏یادآوری مفهوم تقسیم
‏39-38
‏20
‏دوم
‏دانش آموزان بتوانند برای ضرب ها شکل بکشند ، آشنایی با کاربرد ضرب در زندگی
‏ضرب یک عدد یک رقمی در یک عدد دو رقمی
‏42-40
‏21
‏دانش آموزان نحوه حل این ضرب‏ ‏ها را یاد بگیرند و بتوانند تمرینهای مربوط به آن را انجام دهند ، حاصل ضرب اعداد چند رقمی را بدست آورند
‏انجام تمرینهای ضرب یک رقمی در یک عدد دو‏ ‏رقمی
‏43
‏22
‏دوره کتاب و اجرای
‏آزمون عملکردی شماره 2
‏43-2
‏23
‏فعالیتها ‏-‏ وسایل لازم
‏هدف جزئی و رفتاری
‏رئوس مطالب
‏شماره صفحه
‏شماره جلسه
‏هفته
‏ماه

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336 ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول
 

طرح درس روزانه اجتماعی پایه چهارم

دانلود طرح درس روزانه اجتماعی پایه چهارم

دانلود طرح درس روزانه اجتماعی پایه چهارم

طرح درس روزانه اجتماعی پایه چهارم
طرح درس روزانه اجتماعی پایه چهارم
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 3
حجم فایل: 18
قیمت: 20000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 3 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏بسمه تعالی
‏مشخصات
‏نام معلم راهنما:
‏نام دانشجو معلم:
‏پایه تحصیلی:‏ چهارم
‏ نام مدرسه:
‏درس جلسه:‏ ‏سوم
‏زمان:‏45 دقیقه‏
‏موضوع:‏اجتماعی-درس ششم- جهت های جغرافیایی
‏محتوا (مفاهیم/ مهارت ها به تفکیک):
‏مهارت:‏
‏تعیین جهت های اصلی و فرعی جغرافیا‏ ،‏طرز ک‏ار قطب نما (قبله نما ) ‏ ونحوه عملکرد آن‏.
‏پیامد یادگیری:‏ ‏ ‏دانش آموز بتواند
‏با استفاده از طلوع و غروب آفتاب جهت های اصلی را با طرز صحیح ایستادن تعیین کنند.
‏با استفاده از قطب نما جهت ها را تعیین واشیا موجود در هر جهت را با استفاده از جهت ها مشخص کند.
‏با استفاده از سوزن آنربایی شده و ظرف آب جهت ها را مشخص کند.
‏چهار جهت اصلی را روی یک کره ی ‏جغرافیایی نشان دهن‏د.
‏قطب شمال و قطب جنوب را روی کره ی جغرافیایی نشان دهند .
‏مواد/ منابع یادگیری
‏زمان
‏تکالیف یادگیری/ تکالیف عملکردی
‏مراحل
‏فیلم -‏تصویر
‏5
‏1-‏انیمیشنی که در آن فردی در بیان گم شده را برای دانش آموزان پخش می کنیم.
‏در این فیلم دو صحنه طلوع و غروب آفتاب را نمایش می دهیم .
‏2-نمایش قطب نما
‏برقراری ارتباط
‏از دانش آموزان خواسته می شودبا دقت به فیلم نگاه کرده و در مرحله های بعدی درباهره آن صحبت می کنیم.
‏درباره سراب که دانش آموزان سوال پرسیدن، پاسخ داده شد.
‏بازخورد ها
‏این مرحله تنها برای ایجاد انگیزه می باشد و در مراحل بعدی ارتباط با زندگی واهمیت این درسرا پی میبرند.
‏تحلیل و تفسیر
‏5
‏1-‏با معرفی جهت های اصلی (شرق-غرب-شمال-جنوب)
‏از شش دانش آموز خواسته می شود با استفاده از کارت ها ی معرف جهت و ا یفاکردن نقش خورشید توسط دیگری جهت ها را تعیین کنند.
‏گروه دیگری نیز این کار را می کنند.
‏با استفاده از کره زمین به صورت مجازی قطب های جنوب و شمال را نمایش داده و برروی آن
‏به تجربه گذاشتن

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336 ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول
 

طرح درس روزانه اجتماعی پایه سوم

دانلود طرح درس روزانه اجتماعی پایه سوم

دانلود طرح درس روزانه اجتماعی پایه سوم

طرح درس روزانه اجتماعی پایه سوم
طرح درس روزانه اجتماعی پایه سوم
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 10
حجم فایل: 48
قیمت: 44000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 10 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏نام درس: خانه ها با هم تفاوت دارند‏ ‏مدت جلسه‏:30: ‏ تعداد شاگردان:: ‏ پایه سوم‏ ‏ ‏ ‏
‏مشخصات کلی
‏شناخت انواع خانه ها
‏هدف کلی
‏آشنایی دانش آموزان با خانه های مناطق خشک و پر باران
‏شناخت خانه های آپارتمانی
‏شناخت خانه های روستایی
‏تفاوت اونواع خانه ها
‏اهداف جزئی
‏شکل‏ ‏خانه‏ ‏ها‏ ‏را‏ ‏در‏ ‏نواحی‏ ‏مختلف‏ ‏جغرافیایی‏ ‏با‏ ‏هم‏ ‏مقایسه‏ ‏کنند‏.
‏خانه‏ ‏های‏ ‏نواحی‏ ‏مختلف‏ ‏را‏ ‏با‏ ‏توجه‏ ‏به‏ ‏شکل‏ ‏،فرم‏ ‏ونوع‏ ‏مصالح‏ ‏تشخیص‏ ‏دهند‏.
‏خانه‏ ‏های‏ ‏مناطق‏ ‏خشک‏ ‏و‏ ‏پرباران‏ ‏را‏ ‏باهم‏ ‏مقایسه‏ ‏کند‏.
‏اهداف رفتاری
‏کتاب‏ ‏درسی
‏کار‏ ‏برگه‏ ‏های‏ 12‏،‏13
‏تصاویری‏ ‏از‏ ‏انواع‏ ‏خانه‏ ‏ها‏
‏ابزار مورد نیاز
‏جهت‏ ‏تدریس‏ ‏این‏ ‏درس‏،‏.‏از‏ ‏بچه‏ ‏ها‏ ‏سوال‏ ‏می کنم،‏ ‏ایا‏ ‏تاکنون‏ ‏در‏ ‏سفرها‏ ‏خانه‏ ‏هایی‏ ‏متفاوت‏ ‏با‏ ‏خانه‏ ‏ی‏ ‏محل‏ ‏زندگی‏ ‏خود‏ ‏دیده‏ ‏اید؟
‏اگر‏ ‏یکی‏ ‏دو‏ ‏نفر‏ ‏هم‏ ‏اشاره‏ ‏کردن‏ ‏شروع‏ ‏خوبی‏ ‏برای‏ ‏تدریس‏ ‏میباشد‏.
‏تصاویر‏ ‏را‏ ‏در‏ ‏اختیار‏ ‏گروه‏ ‏ها‏ ‏قرار‏ ‏میدهیم‏ ‏و‏ ‏از‏ ‏انها‏ ‏میخواهیم‏ ‏خانه‏ ‏های‏ ‏مشابه‏ ‏یکدیگر‏ ‏را‏ ‏طبقه‏ ‏بندی‏ ‏کنند‏.‏ودر‏ ‏یک‏ ‏بخش‏ ‏جداگانه‏ ‏بچسبانند‏.
‏سپس‏ ‏تصاویری‏ ‏از‏ ‏انواع‏ ‏خانه‏ ‏ها‏ ‏را‏ ‏نیز‏ ‏از‏ ‏طریق‏ ‏پرده اسلاید ‏ ‏پخش‏ می کنم.‏خانه‏ ‏هارا‏ ‏در‏ ‏سه‏ ‏مرحله‏ ‏بررسی‏ ‏می کنیم،
‏1 ‏خانه‏ ‏های‏ ‏حیاط‏ ‏دار‏(‏ویلایی‏)‏و‏ ‏اپارتمانی‏ ‏وتفاوت‏ ‏این‏ ‏دو
‏2‏-‏خانه‏ ‏های‏ ‏روستایی،عشایری
‏3-‏خانه‏ ‏های‏ ‏مناطق‏ ‏پر‏ ‏باران‏ ‏،خانه‏ ‏های‏ ‏مناطق‏ ‏خشک
‏1 ‏پدیده‏ ‏ی‏ ‏اپارتمان‏ ‏نشینی
‏برای‏ ‏ان‏ ‏که‏ ‏موضوع‏ ‏جمعیت‏ ‏زیاد‏ ‏و‏ ‏زمین‏ ‏کم‏ ‏را‏ ‏به‏ ‏بچه‏ ‏ها‏ ‏بفهمان‏م‏ ‏یک‏ ‏مقوای‏ ‏سفید‏ ‏روی‏ ‏میز‏ ‏قرار‏ ‏میدهم‏ ‏همراه‏ ‏بامن‏ ‏بچه‏ ‏ها‏ ‏هم‏ ‏به‏ ‏صورت‏ ‏گروهی‏ ‏روی‏ ‏میزهای‏ ‏خود‏ ‏انجام‏ ‏میدهند‏.‏روی‏ ‏قسمتی‏ ‏از‏ ‏مقوا‏ ‏پارکها،ادارات‏ ‏،فضای‏ ‏سبزو‏...‏را‏ ‏ترسیم‏ ‏میکنم‏ ‏سپس‏ ‏با‏ ‏چینه‏ ‏ها‏ ‏قسمتهای‏ ‏مسکونی‏ ‏را‏ ‏میسازم‏ ‏وقتی‏ ‏کاملا‏ ‏محوطه‏ ‏پرشد‏ ‏ازبچه‏ ‏ها‏ ‏سوال‏ ‏میکنم‏ ‏فرزندان‏ ‏این‏ ‏خانواده‏ ‏ها‏ ‏بزرگ‏ ‏شده‏ ‏و‏ ‏ازدواج‏ ‏کرده‏ ‏اندو‏ ‏نیاز‏ ‏به‏ ‏خانه‏ ‏ی‏ ‏جدید‏ ‏دارند‏ ‏به‏ ‏نظر‏ ‏شما‏ ‏چگونه‏ ‏میتوانیم‏ ‏برای‏ ‏انها‏ ‏خانه‏ ‏ای‏ ‏ایجاد‏ ‏کنیم؟
‏بچه‏ ‏ها‏ ‏بعد‏ ‏از‏ ‏مشورت‏ ‏گروهی‏ :‏اجازه‏ ‏خانم‏ ‏معلم‏ ‏میتونیم‏ ‏درطبقه‏ ‏بالای‏ ‏این‏ ‏خانه‏ ‏ها‏ ‏یک‏ ‏خانه‏ ‏ی‏ ‏جدید‏ ‏بسازیم‏ .‏2-‏در‏ ‏مورد‏ ‏خانه‏ ‏های‏ ‏روستایی‏ ‏وعشایری‏ ‏ازماکت‏ ‏یا‏ ‏مدل‏ ‏وتصاویرمتعدد‏ ‏در‏ ‏این‏ ‏زمینه‏ ‏استفاده‏ ‏میکن‏م‏.
‏در‏ ‏زنگ‏ ‏هنر‏ ‏از‏ ‏دانش‏ ‏اموزان‏ ‏میخواه‏م‏ ‏با‏ ‏همکاری‏ ‏گروهی‏ ‏این‏ ‏دو‏ ‏خانه‏ ‏را‏ ‏بسازند‏.3- ‏خانه‏ ‏های‏ ‏مناطق‏ ‏پر‏ ‏باران،خشک
‏روی‏ ‏یک‏ ‏سطح‏ ‏صاف‏ ‏پلاستیکی‏ ‏مقداری‏ ‏اب‏ ‏میریزم‏ ‏مقداری‏ ‏از‏ ‏اب‏ ‏زمین‏ ‏میریزه‏ ‏ومقداری‏ ‏دیگه‏ ‏روی‏ ‏سطح‏ ‏میمونه‏.
‏از‏ ‏بچه‏ ‏ها‏ ‏سوال‏ ‏میکنم‏ ‏برای‏ ‏این‏ ‏که‏ ‏تمام‏ ‏اب‏ ‏از‏ ‏سطح‏ ‏ظرف‏ ‏سرازیربشه‏ ‏چکار‏ ‏باید‏ ‏بکنیم‏.
‏بچه‏ ‏ها‏ ‏پس‏ ‏ازمشورت‏ ‏گروهی‏ ‏خانم‏ ‏اجازه‏:‏میتونین‏ ‏ظرف‏ ‏رو‏ ‏کج‏ ‏کنین‏ ‏تمام‏ ‏اب‏ ‏خالی‏ ‏میشه
‏بچه‏ ‏ها‏ ‏اگه‏ ‏یه‏ ‏جایی‏ ‏بارون‏ ‏خیلی‏ ‏زیاد‏ ‏بباره‏ ‏و‏ ‏سقف‏ ‏خانه‏ ‏ها‏ ‏مثل‏ ‏این‏ ‏ظرف‏ ‏من‏ ‏صاف‏ ‏باشه‏ ‏چه‏ ‏اتفاقی‏ ‏میفته؟
‏بعد‏ ‏از‏ ‏مشورت‏ ‏گروهی‏ ‏خانم‏ ‏سقف‏ ‏خانه‏ ‏مرطوب‏ ‏میشه‏
‏بچه‏ ‏ها‏ ‏در‏ ‏این‏ ‏جا‏ ‏به‏ ‏سقف‏ ‏خانه‏ ‏های‏ ‏خود‏ ‏نیز‏ ‏اشاره‏ ‏میکنند‏.
‏روش تدریس
‏خوب‏ ‏بچه‏ ‏ها‏ ‏چاره‏ ‏ی‏ ‏کار‏ ‏چیه‏ ‏؟
‏پس‏ ‏از‏ ‏مشورت‏ ‏خانم‏ ‏اجازه‏ ‏سقف‏ ‏خانه‏ ‏هارو‏ ‏کج‏ ‏بسازیم‏
‏بله‏ ‏افرین‏
‏بچه‏ ‏ها‏ ‏کی‏ ‏میدونه‏ ‏به‏ ‏خونه‏ ‏هایی‏ ‏که‏ ‏سقفشون‏ ‏کجه‏ ‏چی‏ ‏میگن‏
‏سقف‏ ‏شیب‏ ‏دار‏
‏درمورد‏ ‏خانه‏ ‏های‏ ‏مناطق‏ ‏گرم‏ ‏نیز‏ ‏اطلاعاتی‏ ‏به‏ ‏بچه‏ ‏ها‏ ‏میدم‏.‏در‏ ‏اخر‏ ‏مطالب‏ ‏درس‏ ‏جمع‏ ‏بندی‏ ‏میشه‏ ‏و‏ ‏کاربرگه‏ ‏های‏ 12‏،‏13‏در‏ ‏کلاس‏ ‏حل‏ ‏میشه
‏تدریس:
‏درست‏ ‏کردن‏ ‏مدل‏ ‏یا‏ ‏ماکت‏ ‏انواع‏ ‏خانه‏ ‏ها‏ ‏با‏ ‏همکاری‏ ‏گروهی
‏ایجاد‏ ‏نمایشگاهی‏ ‏از‏ ‏کارهای‏ ‏دانش‏ ‏اموزان
‏ترتیب‏ ‏دادن‏ ‏نمایش‏ ‏زندگی‏ ‏روستایی‏ ‏یا‏ ‏عشایری
‏تکلیف پایانی:
‏نام درس: ‏درست‏ ‏مصرف‏ ‏کنیم ‏ ‏مدت جلسه‏:30: ‏ تعداد شاگردان::
‏دوره دبستان‏: دوره اول- پایه سوم‏ ‏ ‏ ‏
‏مشخصات کلی
‏دانش‏ ‏آموز‏ ‏با‏ ‏ضرورت‏ ‏صرفه‏ ‏جویی‏ ‏و‏ ‏درست‏ ‏مصرف‏ ‏کردن‏ ‏آشنا‏ ‏شو‏ن‏د‏.
‏هدف کلی
‏آشنایی دانش آموزان ‏با‏ ‏نحوه‏ ‏صرفه‏ ‏جویی‏ ‏کردن‏ ‏.
‏تقویت ‏ ‏پس‏ ‏انداز‏ ‏کردن‏.
‏آشنایی دانش اموزان با ‏فواید‏ ‏صرفه‏ ‏جویی‏ کردن.
‏اهداف جزئی
‏دانش اموز بتواند روش های صرفه جویی را بیان کند.
‏دانش آموز مواردی را که صرفه جویی کرده یا پس انداز کرده را بیان کند.
‏فواید صرفه جویی را بیان کند.
‏اهداف رفتاری
‏کاغذ‏ ‏قلم‏ ‏تخته‏- ‏گچ‏- ‏کتاب‏ ‏درسی‏- ‏کلیپ
‏ابزار مورد نیاز
‏ ‏ ‏پرسش‏ ‏و‏ ‏پاسخ‏ ‏–‏ ‏بارش‏ ‏فکری‏ - ‏توضیحی‏ - ‏مشاهده
‏روش تدریس
‏بعد‏ ‏از‏ ‏وارد‏ ‏شدن‏ ‏به‏ ‏کلاس‏ ‏کلیپی‏ ‏که‏ ‏با‏ ‏موضوع‏ ‏درس‏ ‏می‏ ‏باشد‏ ‏را‏ ‏می‏ ‏گذارم،سپس‏ ‏از‏ ‏بچه‏ ‏ها‏ ‏می‏ ‏پرسم‏ ‏که‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏چه‏ ‏مواردی‏ ‏باید‏ ‏صرفه‏ ‏جویی‏ ‏کرد؟
‏ ‏روش‏ ‏های‏ ‏صرفه‏ ‏جویی‏ ‏توضیح‏ ‏داده‏ ‏می‏ ‏دهم‏. ‏سپس‏ ‏اهمیت‏ ‏درست‏ ‏مصرف‏ ‏کردن‏ ‏توضیح‏ ‏داده‏ ‏می‏ ‏دهم‏ ‏ودر‏ ‏آخر‏ ‏نتیجه‏ ‏گیری‏ ‏از‏ ‏درس‏ ‏می‏ ‏کنم‏.
‏تدریس:
‏در‏ ‏یک‏ ‏برگه‏ ‏مواردی‏ ‏را‏ ‏که‏ ‏دانش‏ ‏آموزان‏ ‏درآن‏ ‏صرفه‏ ‏جویی‏ ‏باید‏ ‏بکنند‏ ‏را‏ ‏بنویسند‏ ‏و‏ ‏به‏ ‏کلاس‏ ‏بیاورند
‏تکلیف پایانی:
‏نام درس: ‏پست‏ ‏مدت جلسه‏:30: ‏ تعداد شاگردان::
‏پایه: سوم‏ ‏ ‏ ‏ آموزگار: سیده زهره باقری اندرود
‏مشخصات کلی
‏دانش‏ ‏آموز‏ ‏با‏ ‏پست‏ ‏و‏ ‏نحوه‏ ‏ارسال‏ ‏نامه‏ ‏آشنا‏ ‏می‏ ‏شود
‏هدف کلی
‏شناخت قسمت های مختلف نامه
‏شناخت فواید نامه و کاربرد آن
‏آشنایی با کار ادره پست
‏اهداف جزئی
‏کار‏ ‏اداره‏ٔ‏ ‏پست‏ ‏را‏ ‏توضیح‏ ‏دهند‏.
‏نامه‏ ‏ای‏ ‏را‏ ‏به‏ ‏صورت‏ ‏صحیح‏ ‏و‏ ‏کامل‏ ‏پست‏ ‏کنند‏.
‏قسمت های مختلف نامه را بشناسد.
‏فواید و کاربرد نامه را بداند.
‏اهداف رفتاری
‏کتاب درسی- ‏ ‏تصاویری‏ ‏از‏ ‏اداره ی ‏ٔ‏ ‏پست‏ ‏(‏نمای‏ ‏بیرون‏ ‏و‏ ‏درون‏ ‏و‏ ‏کار‏ ‏کارکنان)
‏ابزار مورد نیاز
‏بعد از وارد شدن به کلاس ‏از‏ ‏طریق‏ ‏تصاویر‏،‏ ‏خدمات‏ ‏پست‏ ‏و‏ ‏چگونگی‏ ‏آن‏ ‏را‏ ‏توضیح‏ ‏می دهم.سپس به ‏ ‏دانش‏ ‏آموزان‏ ‏می گویم‏ ‏که‏ ‏امروزه‏ ‏از‏ ‏طریق‏ ‏اینترنت‏ ‏و‏ ‏رایانه‏ ‏می‏ ‏توان‏ ‏با‏ ‏سرعت‏ ‏برای‏ ‏دیگران‏ ‏نامه‏ ‏نوشت‏. ‏به‏ ‏این‏ ‏نوع‏ ‏نامه‏ ‏پست‏ ‏الکترونیک‏ ‏یا‏ ‏ایمیل‏ ‏می‏ ‏گویند‏.
‏از‏ ‏دانش‏ ‏آموزان‏ ‏می خواهم ‏ ‏اگر‏ ‏در‏ ‏خانه‏ ‏شان‏ ‏پدر‏ ‏و‏ ‏مادر‏ ‏یا‏ ‏سایر‏ ‏اعضای‏ ‏خانواده‏ ‏از‏ ‏رایانه‏ ‏به‏ ‏منظور‏ ‏ارسال‏ ‏ایمیل‏ ‏استفاده‏ ‏می‏ ‏کنند،‏ ‏طرز‏ ‏کار‏ ‏با‏ ‏ایمیل‏ ‏را‏ ‏به‏ ‏آنها‏ ‏نشان‏ ‏بدهند‏. ‏در‏ ‏مرحله‏ٔ‏ ‏بعد‏ ‏پاکت‏ ‏های‏ ‏نامه‏ ‏را‏ ‏بین‏ ‏دانش‏ ‏آموزان‏ ‏توزیع‏ می کنم.‏ ‏به‏ ‏هر‏ ‏دانش‏ ‏آموز‏ ‏یک‏ ‏پاکت‏ ‏می دهم.
‏برای‏ ‏این‏ ‏که‏ ‏معین‏ ‏کنیم‏ ‏دانش‏ ‏آموزان‏ ‏برای‏ ‏چه‏ ‏کسی‏ ‏پاکت‏ ‏را‏ ‏پست‏ ‏کنند‏ ‏و‏ ‏چه‏ ‏چیزی‏ ‏داخل‏ ‏آن
‏بگذارند‏ ‏،‏ ‏از‏ ‏روش‏ ‏های‏ ‏مختلف‏ ‏استفا‏ده می کنم‏:
‏١ ‏-‏ ‏با‏ ‏توجه‏ ‏به‏ ‏نمودار‏ ‏ماه‏ ‏های‏ ‏تولد‏ ‏بچّه‏ ‏ها،‏ ‏یک‏ ‏کارت‏ ‏تبریک‏ ‏تولّد‏ ‏طراحی‏ ‏کنند‏ ‏و‏ ‏نشانی‏ ‏دقیق‏ ‏بچّه‏ ‏هایی‏ ‏را‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏آن‏ ‏ماه‏ ‏متولد‏ ‏شده‏ ‏اند‏ ‏بپرسند‏ ‏و‏ ‏کارت‏ ‏را‏ ‏به‏ ‏آدرس‏ ‏آنها‏ ‏ارسال‏ ‏کنند‏.
‏٢ ‏برای‏ ‏من ‏ ‏نامه‏ ‏ای‏ ‏بنویسند‏.3- ‏ ‏برای‏ ‏یکی‏ ‏از‏ ‏دوستانشان‏ ‏به‏ ‏انتخاب‏ ‏خود‏ ‏نامه‏ ‏بنویسند‏ ‏و‏ ‏پست‏ ‏کنند‏.
‏ ‏پس‏ ‏از‏ ‏آنکه‏ ‏مراحل‏ ‏نوشتن‏ ‏آدرس‏ ‏را‏ ‏روی‏ ‏پاکت‏ ‏ها‏ ‏آموزش‏ ‏دادم‏ ‏و‏ ‏همه‏ٔ‏ ‏پاکت‏ ‏ها‏ ‏را‏ ‏کنترل‏ ‏کردم ‏از‏ ‏دانش‏ ‏آموازان می خواهم ‏ ‏در‏ ‏منزل‏ ‏نامه‏ ‏یا‏ ‏کارت‏ ‏مورد‏ ‏نظر‏ ‏را‏ ‏بنویسند‏ ‏و‏ ‏داخل‏ ‏پاکت‏ ‏بگذارند‏ ‏سپس‏ ‏با‏ ‏توجه‏ ‏به‏ ‏فعالیّت‏ ‏پرس‏ ‏و‏ ‏جو‏ ‏می کنم‏،‏ ‏کد‏ ‏پستی‏ ‏خانه‏ ‏را‏ ‏از‏ ‏روی‏ ‏قبض‏ ‏برق‏ ‏یا‏ ‏تلفن‏ ‏مشاهده‏ ‏و‏ ‏آن‏ ‏را‏ ‏بنویسند‏ ‏و‏ ‏با‏ ‏کمک‏ ‏پدر‏ ‏یا‏ ‏مادر‏ ‏به‏ ‏دفتر‏ ‏پست‏ ‏مراجعه‏ ‏و‏ ‏نامه‏ٔ‏ ‏خود‏ ‏را‏ ‏پست‏ ‏کنند‏.
‏ ‏دو‏ ‏یا‏ ‏سه‏ ‏هفته‏ ‏به‏ ‏دانش‏ ‏آموزان‏ ‏مهلت‏ ‏می دهم‏ ‏و‏ ‏از‏ ‏آنها‏ ‏بخواهید‏ ‏نامه‏ ‏هایی‏ ‏را‏ ‏که‏ ‏دریافت‏ ‏کرده‏ ‏اند‏ ‏به‏ ‏کلاس‏ ‏بیاورند‏ ‏و‏ ‏مطمئن‏ ‏می شوم‏ ‏که‏ ‏همه‏ٔ‏ ‏دانش‏ ‏آموزان‏ ‏فعالیّت‏ ‏را‏ ‏انجام‏ ‏داده‏ ‏اند
‏با‏ ‏مرور‏ ‏و‏ ‏جمع‏ ‏بندی‏ ‏خدمات‏ ‏پست‏ ‏و‏ ‏چگونگی‏ ‏نوشتن‏ ‏صحیح‏ ‏آدرس‏ ‏بر‏ ‏روی‏ ‏پاکت‏ ‏از
‏دانش‏ ‏آموزان‏ ‏می خواهم ‏ ‏یک‏ ‏دفترچه‏ٔ‏ ‏تلفن‏ ‏درست‏ ‏کنند‏ ‏. ‏فعالیت‏ ‏شماره‏ ١ ‏به‏ ‏کار‏ ‏ببندیم‏ ‏و‏ ‏به‏ ‏ترتیب‏ ‏حروف
‏الفبا‏ ‏برای‏ ‏اسامی‏ ‏مختلف‏ ‏جا‏ ‏تعیین‏ ‏کنند‏. ‏سپس‏ ‏نام‏ ‏و‏ ‏نشانی‏ ‏کامل‏ ‏و‏ ‏شماره‏ٔ‏ ‏تلفن‏ ‏چند‏ ‏نفر‏ ‏از‏ ‏دوستانشان
‏را‏ ‏بپرسند‏ ‏و‏ ‏در‏ ‏این‏ ‏دفتر‏ ‏تلفن‏ ‏یادداشت‏ ‏کنند‏.
‏روش تدریس
‏تدریس:
‏از ‏دانش‏ ‏آموزان‏ ‏می‏ ‏خواهم‏ ‏یک‏ ‏دفترچه‏ٔ‏ ‏تلفن‏ ‏درست‏ ‏کنند‏ . ‏فعالیت‏ ‏شماره‏ ١ ‏به‏ ‏کار‏ ‏ببندیم‏ ‏و‏ ‏به‏ ‏ترتیب‏ ‏حروف
‏تکلیف پایانی:

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336 ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول
 

طرح درس روزانه بخوانیم و بنویسیم دوم ابتدایی

دانلود طرح درس روزانه بخوانیم و بنویسیم دوم ابتدایی

دانلود طرح درس روزانه بخوانیم و بنویسیم دوم ابتدایی

طرح درس روزانه بخوانیم و بنویسیم دوم ابتدایی
طرح درس روزانه بخوانیم و بنویسیم دوم ابتدایی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 2
حجم فایل: 19
قیمت: 20000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 2 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏ ‏طرح درس روزانه
‏نام درس : بخوانیم بنوی‏سیم ‏ شماره ی درس : درس اول عنوان درس : خدای مهربان پایه : دوم ‏ زمان : 50 دقیقه ‏ ‏ تعداد دانش آموز : 2‏1‏نفر نام معلم : ‏ ‏ ‏نام دبستان : شهید چمران
‏اهداف درس
‏1)‏       ‏ ‏تقویت روحیه تشکر و قدردانی
‏2) ‏توانایی خواندن متن با تلفظ صحیح
‏3)‏      ‏ ‏تقویت روحیه ی مشارکت و همیاری
‏وسایل لازم
‏کارت کلمات _ کتاب درسی
‏روش تدریس
‏همیاری و مشارکت ، بحث و گفت وگو ، توضیحی
‏زمان
‏سلام و احوال پرسی ، حضور و غیاب ، دقت در وضع جسمی دانش اموزان
‏5 دقیقه
‏گروه بندی
‏فعالیت معلم
‏فعالیت دانش آموز
‏قبلاَ کلمه های ( سپاس گزار ، لذت ، آموزگار ، صدا، خوشحال، گذشته، قصّه های ، حتّی، چیز های ) را روی کارت ها می نویسیم و آنها را بین بچه ها تقسیم می کنیم.
‏هریک از دانش آموزان یک کارت بر می دارد .
‏5 دقیقه
‏ایجاد انگیزه برای ورود به درس
‏1- شعر پایان درس را می خوانیم.
‏2- از دانش آموزان می خواهیم با توجه به شعری که خوانده شدو با توجه به کلمه ی مربوط به گروه خود با هم فکر کنند و با آن یک جمله بسازند.
‏3- به طور تصادفی از چند گروه می خواهیم جمله ی خود را برای کلاس بخوانند.
‏1- دانش آموزان خوب گوش می دهند.
‏2- دانش آموزان با توجه به کلمه ی مربوط به گروه خود جمله می سازند.
‏3- دانش آموز منتخب جمله ی خود رابرای کلاس می خواند.
‏10 دقیقه
‏قبل از شروع درس
‏چند سوال از دانش آموزان می پرسیم، مثل:
‏الف) چه کسی به ما کمک کرده است تا بتوانیم بخوانیم؟
‏ب) ما در برابر آموز گار سال قبل چه وظیفه ای داریم؟
‏ج) چرا از خدا سپاس گذاری می کنیم؟
‏دانش آموزان با دقت به سؤال گوش می دهند و به صورت فردی پاسخ می دهند.
‏5 دقیقه

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336 ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول