بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 4 صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
1
مشخصات کلی :
عنوان درس : آهنربا روش تدریس : پژوهش آموزی کلاس : چهارم ابتدایی
هدف کلی :
نامگذاری سرهای آهنربا - خاصیت آهنربا - تاثیر قطب ها آهنربا
دانستنیها و مهارتها :
گفتگو درباره تصویر عنوانی - همکاری جهت تهیه وسایل مورد نیاز - با انجام آزمایشی پی به خاصیت آهنربا در دو سر آهنربا ببرند - با آزمایشی تاثیر قطب های آهنربا بر همدیگر را بدانند - با اطلاعات قبلی که دارند فرضیه سازی کنند - بهترین فرضیه را برای آزمون انتخاب کنند - از طریق مشاهده و آزمایش اطلاعاتی را کسب کنند - یادداشت برداری کنند - برای اطلاعات و نتیجه گیری که کرده اند سازماندهی دهند - درباره درستی و نادرستی فرضیه ها قضاوت در گروه داشته باشند - از انجام پژوهش خود گزارش تهیه کنند - ارائه گزارش کنند .
نگرش ها :
احساس کنجکاوی نسبت به تهیه آهنرباء وسایل - نشان دادن علاقه نسبت به کار با آهنربا - فعالیت در انجام کار گروهی - پشت سر گذاشتن مراحل آزمایش - رعایت نکات ایمنی - رعایت نکات بهداشتی - مشورت کردن در گروه - همکاری در گروه - استفاده از نظرات همدیگر - تقویت روحیه پرسش و کنجکاوی -
مفاهیم :
قطب های غیر همنام همدیگر را جذب می کنند - قطب های همنام همدیگر را دفع می کنند - خاصیت آهنربایی در دو سر آهنربا بیشتر است - قطبی که به سمت شمال است قطب شمال و با علامت N و قطبی که به سمت جنوب است قطب جنوب و با علامت S نشان می دهند .
2
وسایل کمک آموزشی :
کتاب درسی - انواع آهنربا ها - براده آهن - سنجاق و سوزن آهنی و فلزی کتاب - تخته سیاه - گچ -
روش یاددهی و یادگیری :
الگوی تدریس پژوهش آموزی - روش فعال و گروهی - بحث و گفتگو - بارش فکری -
فعالیتهای قبل از شروع درس :
سلام و احوالپرسی - حضور و غیاب طبق روال کار در کلاس - سوال از درس قبلی از چند نفر از دانش آموزان در رابطه با الکترسیته و تشویق آنها - رفع ابهامات و اشکالات درسی - چون جلسه قبل اعلام کرده بودم که بچه ها درس جلسه بعد درباره آهنربا است و هرکس در خانه آهنربایی که دارد با آن هرچه به ذهنش می رسد را انجام دهد و تجربیات و سوالاتی را که برایش پیش آمده را یادداشت کند که دانش آموزان با علاقه و افتخار هرکدام در این لحظه می خواهند که کارهایی را که خودشان انجام داده اند را بیان کنند که نشان از آمادگی آنها برای ارائه درس جدید است که همراه با دانش آموزان کلاس را برای رفتن به آزمایشگاه ترک می کنیم .
گام اول : مشخص کردن مسئله :
۱- آهنربا چه چیزهایی را جذب نمی کند ؟
۲- کدام قسمت آهنربا بیشتر مواد را جذب می کند ؟
۳- چرا و قتی دو آهنربا را به هم نزدیک می کنیم بعضی وقت ها به همدیگر می چسبد و بعضی از وقت ها نمی چسبد ؟
3
گام دوم : بیان مسئله
موضوع پژوهش ( نامگذاری سرهای آهنربا ) را در تخته یادداشت می کنم .
اهداف پژوهش را به شرح زیر در تخته سیاه می نویسم : خاصیت آهنربایی در کدام قسمت آهنربا بیشتر است ؟
از چه علائمی برای نشان دادن آهنربا استفاده می کنیم ؟ - قطب در آهنربا چه معنایی دارد ؟ - قطب های همنام و غیر همنام در آهنربا چه تاثیری بر هم دارند ؟
سوال های پژوهش : بچه ها آیا در خانه با آهنربا کار کردید چه سوالاتی هنگام کار با آهنربا برای شما پیش آمد ؟
فرضیه های پژوهش : یادآوری می کنیم بچه ها پاسخی که شما برای سوالهایتان پیدا کرده اید را فرضیه می گویند باید آزمایش کنیم تا ببینیم درست است یا نه .
بچه ها عجله می کنند و می خواهند که با آهنرباهایی که با خود به کلاس آورده اند را بیان کنند - بچه ها هدف ما این است که ببینیم ما چگونه می توانیم آهنربا را نامگذاری کنیم پس در گروه ها روی پاسخهای احتمالی ( فرضیه ) فکر کنید و آن پاسخها را یادداشت کنید .
گام سوم : جمع آوری اطلاعات :
بعد از اینکه با سرکشی به گروه ها مطمئن شدیم که فرضیه های دانش آموزان آزمودنی است وسایل لازم را در اختیار آنها قرار می دهیم تا آزمایش کنند و با سرکشی به گروه ها و طرح سوال گروه آنها را هدایت می کنیم و راهنمایی های لازم را انجام می دهیم و از آنها می خواهیم مشاهداتشان را یادداشت کنند و همکاری بین گروه را فراموش نکنند.
بخشی از متن:
طرح درس روزانه فارسی پایه ششم ابتدایی
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 8 صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
مشخصات کلی
نام درس: فارسی موضوع درس: پنجره های شناخت مقطع: ابتدایی پایه:ششم جنسیت:دختر تعداد دانش آموان:20
نام مدرسه: پویندگان دانش نام معلم: الهه بیرامی
هدف کلی در حیطه ی شناختی: آشنایی دانش آموزان با افرینش و خلقت الهی
هدف کلی در حیطه ی عاطفی: علاقه مند شدن دانش آموزان به آشنایی درباره ی مفهوم خدا خلق و خلقت
هدف کلی در حیطه ی روانی حرکتی: دانش آموزان بتوانند متن درس را به درستی بخوانند و به سوالات پاسخ دهند.
اهداف رفتاری در حیطه ی شناختی:
پس از پایان درس جدید از دانش آموزان انتظار می رود:
1)چند نمونه از کلمات هم خانواده مثال بزنند.
2)در متن درس یک کتاب غیر درسی کلمات هم خانواده را پیدا کنند.
اهداف جزئی در حیطه ی شناختی:
پس از پایان درس جدید از دانش آموزان انتظار می رود:
1)کلمات هم ریشه را بشناسند.
2)ویژگی این کلمات را بدانند.
اهداف جزئی در حیطه ی روانی حرکتی:
1)کسب توانایی در خواندن کتب مختلف
2) نوشتن متنی کوتاه درباره ی جهان افرینش و موجودات
اهداف جزئی در حیطه ی عاطفی:
1)تقویت علاقه به خواندن مطالب درباره ی افرینش انسان
2)تقویت علاقه و اگاهی نسبت به زندگی اطراف خود
3)با دقت گوش دادن به حرف های معلم
ارزشیابی آغازین:
قبل از شروع درس جدید از دانش آموزان انتظار می رود به سوالات زیر پاسخ دهند:
1)منظور از خالق چیست ؟
2)چه کسانی خلقت نامیده میشوند ؟
اهداف رفتاری ورودی:
قبل از شروع درس جدید از دانش آموزان انتظار می رود:
1)نتیجه گیری از درس را اموزش دیده باشند
2)بتوانند نتیجه گیری کنند
3)رو خوانی صحیحی داشته باشند
روش های تدریس:
تصویر خوانی-پرسش و پاسخ-همیاری و مشارکت-بحث و گفت و گو-توضیحی.
ریوس مطالب:
پنجره های شناخت
وسایل مورد نیاز:
کتاب- -کتاب راهنمای معلم-گچ-تابلو.دفترچه
رسانه های مورد نیاز:
-
تعداد گروه ها و تعداد افراد گروه:
5 گروه 4 نفری
نحوه ی تعامل دانش آموزان:
دانش آموزان باهم و دانش آموزان با معلم
مدل کلاس:مدل
u
روش گروهبندی:1 دانش اموز قوی، 2 دانش اموز متوسط،1دانش اموز ضعیف
زمان
نحوه ی انجام فعالیت
رسانه هاو
وسایل
روش
تدریس
فعالیت های دانش آموزان
فعالیت های معلم
مراحل
تدریس
5
فردی
جواب دادن به سلام و احوا پرسی معلم
قرار گرفتن در سر جای مناسب خود
توجه به گفته های معلم
دقت به کارهای معلم
جواب دادن به حضور غیاب معلم
سلام و احوال پرسی با دانش آموزان
شروع کلاس با نام ویادو شکر خداوند متعال بخاطر سلامتی و حضور در کلاس
دقت در وضعیت جسمی رو حی و بهداشتی دانش آموزان
نوشتن تاریخ روز کنار تابلو
فعالیتهای
قبل از
شروع
درس:
5
فردی
و
گروهی
جواب دادن به سولات معلم
قبل از شروع درس جدید از دانش آموزان میخواهیم به سوالات زیر پاسخ دهند:
پرسیدن چند سوال از درس قبلی و سنجیدن اطلاعات دانش اموزان
ارزشیابی
آغازین:
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 11 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
2
درس: علوم پایه : پنجم دبستان سال تحصیلی
فعالیت های تکلمیلی
روش ارزش یابی پیش نهادی
وسایل کمک آموزشی
هدف کلی هر جلسه
موضوع و عنوان درس
درس
جلسه
هفته
ماه
پرسیدن، آزمون عملکردی
استفاده از کتاب درسی
آماده کردن ذهن دانش آموزان برای فراگیری مطالب جدید و همچنین مرور مطالب آموخته شده
یادآوری مطالب سال
گذشته
مرور مطالب علوم
سال چهارم
اول
هفته
اول
ماه مهر
انجام آزمایش و فعالیت کتاب در خانه و ارایه گزارش به کلاس
مشاهده و انجام آزمایش
کتاب درسی ، فرفره،
زمان سنج
بررسی تاثیر ویژگیهای فرفره در زمان فرود آمدن و رسیدن آن به زمین ،یادگیری نحوه ساختن فرفره
عوامل موثر در فرود آمدن فرفره همچنین آشنایی با نحوه ساختن فرفره
صفحات یک تا سه
دوم
انجام آزمایش صفحات چهار و پنج و ارایه گزارش به
کلاس
مشاهده و انجام آزمایش
فرفره با پهنای بال متفاوت و زمان سنج
بررسی تاثیرپهنای فرفره در زمان فرود آمدن آن
آزمایش تغییر پهنای فرفره
صفحات چهار و پنج
سوم
انجام آزمایش صفحه شش و ارایه گزارش به کلاس
مشاهده و انجام آزمایش
فرفره با اندازه بالهای متفاوت و زمان سنج
بررسی تاثیر طول بال فرفره در زمان فرود آمدن آنها بر روی زمین
آزمایش فرفره با اندازه بالهای متفاوت
صفحه شش
چهارم
هفته
دوم
پرسیدن ویا آزمون عملکردی
ارزشیابی از میزان یادگیری دانش آموزان و میزان موفقیت آنها در فراگیری مطلب
مرور فصل اول و ارزشیابی
پنجم
انجام مشاهدات بیشتر برای دیدن تغییرات مواد در محیط و بیان مشاهدات
پرسیدن
کتاب درسی ، استفاده از مواد در دسترس برای نشان دادن تغییر
مشاهده تغییرات مواد در زندگی روزمره و بیان چند نمونه از این تغییرات
تغییرات مواد
صفحات هفت و هشت
ششم
انجام فعالیت های دیگری که در آنها تغییر فیزیکی صورت می گیرد .
مشاهده
مواد و وسایل لازم برای ساختن بادبادک
آموزش نحوه ساختن بادبادک و آشنایی با تغییرات فیزیکی
ساختن بادبادک و آشنایی با تغییر فیزیکی
صفحه نه
هفتم
هفته
2
سوم
انجام آزمایش صفحه ده
پرسیدن و یا آزمون عملکردی
کتاب درسی
آشنایی با معنا و مفهوم تغیر شیمی
تغییر شیمیایی
صفحه ده
هشتم
مشاهده چند نمونه دیگر از تغییرات در محیط و بیان فیزیکی یا شیمیایی بودن تغییر آنها
پرسیدن و یا مشاهده
کتاب درسی
فهم و تثبیت یادگیری و آشنایی با مثال های بیشتر تغییرات فیزیکی و شیمیایی
انجام آزمایش و فعالیت ها برای فهم بهتر تغییرات فیزیکی و شیمیایی
صفحات یازده و دوازده
نهم
انجام آزمایش صفحه سیزده در خانه ب کمک بزرگترها و ارایه گزارش به کلاس
پرسیدن
کتاب درسی
آشنایی با چگونگی درست کردن نوشیدنی گازدار ،آشنایی با تغییرات کند وتند و همچنین آشنایی با تغییرات محیط و چگونگی ایجاد تغییرات توسط انسان
نحوه تهیه نوشیدنی گازدار، سرعت تغییرات و تغییرات زندگی
صفحات سیزده و چهارده
دهم
هفته
چهارم
تهیه لیستی از تغییراتی که انسان در ایجاد آن دخالت دارد ،تهیه لیستی که انسان در آن تغییرات نقشی ندارد
پرسیدن
کتاب درسی
آشنایی با انواع تغییراتی که انسان در ایجاد آنها نقش دارد یا ندارد، بررسی مفید یا مضر بودن این تغییرات
انجام فعالیت های کتاب
صفحات پانزده و شانزده
یازدهم
پرسیدن یا آزمون عملکردی فصل
کتاب درسی
سنجش میزان موفقیت دانش آموزان در فراگیری فصل
مرور فصل دوم
ارزشیابی از فصل دوم
دوازدهم
درست کردن رنگین کمان در خانه
مشاهده و پرسیدن
کتاب درسی و آب فشان برای درست کردن رنگین کمان
آشنایی با نحوه درست کردن رنگین کمان
رنگین کمان و نحوه درست کردن رنگین کرمان
صفحات هفدهم و هجدهم
سیزدهم
هفته
پنجم
ماه آبان
درست کردن رنگین کمان با وسایل ذکر شده در خانه
مشاهده
لوله خودکار ،منشور،
اینه و یک ظرف شفاف شیشه ای حاوی آب
آشنایی با سایر روش های درست کردن رنگین کمان
روش های دیگر درست کردن رنگین کمان
صفحه نوزده
چهاردهم
استفاده از ذره بین برای مطالعه روزنامه و نوشته های ریز
پرسیدن
ذره بین و کتاب درسی
آشنایی با ذره بین و ویژگی های آن و همچنین کاربرد آن در زندگی روزمره
ذره بین و کاربرد آن
صفحات بیست و بیست و یک
پانزدهم
4
انجام چندین باره آزمایش برای اطمینان و فهم بیشتر
مشاهده
شمع،ذره بین ،متر ،کبریت و صفحه کاغذ
نشان دادن اینکه با استفاده از ذره بین می توان تصویر اجسام را بر روی صفحه نشان داد.
انجام آزمایش
صفحه بیست و دو
شانزدهم
هفته
ششم
تهیه لیستی از وسایلی که در آنها عدسی به کار رفته است
پرسیدن
استفاده از وسایلی که در آنها عدسی به کار رفته و کتاب درسی
آشنایی با کاربرد عدسی ها در زندگی روزمره
کاربرد عدسی ها و انجام آزمایش
صفحات بیست و سه و بیست و چهار
هفدهم
پرسیدن یا آزمون از فصل
کتاب درسی
دریافت بازخورد از میزان یادگیری
دانش آموزان
مرور فصل سوم
ارزشیابی از فصل سوم
هجدهم
مطالعه مطالبی راجبه فسیل و پرسش از بزرگتر ها
پرسیدن
کتاب درسی
آشنایی با فسیل، فواید آن
برگی از تاریخ ، آشنایی با فسیل
صفحات بیست و پنج و بیست و شش
نوزدهم
هفته
هفتم
مقایسه چندین جسم واقعی و اثر آنها بر روی خاک و بیان شباهت ها و تفاوت های آن ها
مشاهده و انجام آزمایش
ظرف ، گل مجسمه سازی ،اب،ذره بین و خط کش و قاشق
آشنایی و مشاهده تفاوت و شباهت یک جسم واقعی با اثر آن بر روی گل
انجام آزمایش
صفحات بیست و هفت و بیست و هشت
بیستم
مشاهده چندین فسیل دیگر از جانوران بیان اطلاعت دریافتی از انها
مشاهده و پرسیدن
کتاب درسی
آشنایی با دایناسور ها از طریق مشاهده فسیل آنها و دریافت اطلاعاتی راجبه آنها
دایناسور ها و اطلاعت دریافتی از فسیل آنها
صفحه بیست و نه
بیست ویکم
بررسی انواع خاک و پیدا کردن آثار جانداران از داخل آنها
مشاهده
خاک،قاشق ،دستکش،ذره بین،دفترچه و ...
پیدا کردن آثار جانداران از خاک
مانند زمین شناسان
صفحات سی و سی و یک
بیست و دوم
هفته
هشتم
پرسیدن
کتاب درسی و تصاویری از فسیل جانداران مختلف
آشنایی با نحوه تشکیل فسیل و شرایط تشکیل آن
معنا و مفهوم فسیل
صفحات سی و دو و سی و سه
بیست و سوم
مشاهده انواع فسیل و بیان میزان اطلاعت دریافتی از انها
مشاهده و پرسیدن
کتاب درسی و تصاویری از فسیل جانداران مختلف
آشنایی با اینکه فسیل ها چه اطلاعاتی در اختیار انسان قرار می دهد
رمز گشایی
صفحه سی و چهار
بیست و چهارم
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 2 صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
1
طرح درس (درس تربیت بدنی) کاری از: محمدرضا گلستانی
مقطع تحصیلی: اول ابتدایی
وسایل مورد نیاز: 8 حلقه هولا هوپ و 8 عدد مخروط و توپ
تعداد دانش آموزان:
هدف کلی آموزش: طرز صحیح راه رفتن و تقویت نظم و انضباط
حیطه شناختی: دانش آموز باید بتواند مفهوم راه رفتن و چگونگی آن را توضیح دهد.
حیطه عاطفی: ایجاد علاقه به بازی و احساس لذت و شادی در دانش آموزان.
حیطه روانی- حرکتی: دانش آموز باید بتواند راه رفتن را به طور صحیح اجرا کند.
موضوع
زمان
شرح فعالیت های پیش بینی شده
آمادگی سازمانی
5 دقیقه
حضور و غیاب، بررسی کفش و لباس، آماده نمودن وسایل، سازماندهی دانش آموزان و توجه به نکات ایمنی و بهداشتی
گرم کردن در قالب بازی
10 دقیقه
دانش آموزان را دور یک دایره جمع می کنیم و از یک تا ... به تعداد دانش آموزان شماره می دهیم مربی درون دایره قرار می گیرد و توپ را به بالا پرتاب می کند و هم زمان با پرتای توپ به بالا شماره یکی از آن ها را صدا می کنیم که بیاید وسط دایره و بعد از یک بار خوردن زمین و بالا آمدن توپ را بگیرد و او وسط بماند و مربی جای او برود به همین ترتیب بازی ادامه میابد و هر که توانست توپ را بگیرد جایش را با نفر وسط عوض می کند.
آموزش مهارت و تمرین
15 دقیقه
راه رفتن صحیح: پنجه ها باید رو به جلو باشد، سر بالا و راست نگه داشته شود، چشم ها به جلو نگاه کنند، دست و پا ها در جهت مخالف هم حرکت کرده و بیش از حد پرتاب نشوند. (خودم در ابتدای هر نتمونه یکبار انجام می دهم.)
تمرین مهارت: روی یک خط مستقیم راه بروند، مسیر راه رفتن خود را با دستور یا علامت مربی تغییر دهند، روی پنجه پاشنه قسمت داخلی و قسمت خارجی پا راه بروند، هنگام راه رفتن دست های خود را از جلو و عقب به هم بزنند، چند قدم کوتاه و سپس چند قدم بلند برداشته و به طور متوالی این عمل را تکرار کنند، هنگام راه رفتن هر 4 قدم یکبار نشسته و بلند شده و راه رفتن را ادامه دهند، روی مثلث، دایره و مربع راه بروند، با سوت معلم تغییر جهت داده و راه رفتن را ادامه دهند، داخل حلقه ها راه بروند، به صورت زیگزاگ از بین مخروط ها راه بروند.
شیرین کاری های ساده
5 دقیقه
راه رفتن شتری: دست های خود را از پشت قفل می کنند و سر خود را به پایین و جلو خم می کنند و راه می روند.راه رفتن فیل: از کمر خم شوید و دو دست را به طور کشیده رو به زمین آویزان کنید به طوری که دو کف دست به هم چسبیده باشد و مانند خرطوم فیل آن را به عقب و جلو حرکت دهید وبه همان حالت خمیده به آرامی راه بروید.
راه رفتن گوریل: زانو ها را خم کرده و بدن را نیز کمی به جلو کنید دست ها را به اطراف آویزان کنید به گونه ای که نوک انگشتان شما به زمین نزدیک شود و به آرامی راه بروید.
برگشت به حالت اولیه در قالب بازی
5 دقیقه
دانش آموزان را در یک دایره مستقر کرده و دست ها را در پشت برای گرفتن توپ قفل می کنند و یک نفر بیرون از دایره با توپ منتظر سوت مربی می باشد. بعد از صدای سوت دور دایره چرخیده و توپ را
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 3 صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
مشخصات : بهمن خانی شکراب " طرح درس سالانه " پایه : پنجم ابتدایی نام مدرسه : شهید چمران
معلم راهنما : خانم خدایاری استاد راهنما : خانم عمرانی سال تحصیلی : 94 - 95 ناحیه : 2 شهر ری
اهداف کلی درس
موضوع درس
شماره صفحه
فصل 1
هفته
ماه
یادآوری بر آموخته های قبلی
آشنا شدن با اعداد و جدول ارزش مکانی
یاد آوری عدد نویسی و محاسبات عددی
4-1
اعداد و الگوها – عددنویسی
و الگوها
اول
مهر
معرفی طبقه میلیارد و ساختن مصداق
و درک درست از این طبقه
معرفی میلیارد
8-5
عددنویسی و الگوها
دوم
آشنایی با اعداد مخلوط و جمع و تفریق آن
جمع و تفریق عددهای مرکب
12-9
عددنویسی و الگوها
سوم
آشنایی با الگو های مربعی و مثلثی
و تعمیم دادن آن به الگوی بعدی
الگوها
16-13
مرور فصل
چهارم
آشنایی با کسر بزرگتر از واحد و کاربرد آن
کسرهای بزرگتر از واحد
20-17
فصل دوم - شناخت کسر
اول
آبان
آشنایی با اسم و نماد اعداد مخلوط
و جمع و تفریق آن
جمع و تفریق عددهای مخلوط
24-21
کسرها
دوم
آشنایی بیشتر با ضرب کسرها
ضرب کسرها
28-25
کسرها
سوم
آشنایی با ضرب کسر بر عددهای صحیح
و عکس آن
تقسیم کسرها
32-29
کسر ها و مرور فصل
چهارم
آشنایی با ضرب مساحتی اعداد مخلوط
ضرب عددهای مخلوط
36-33
فصل سوم
اول
آذر
آشنایی با مفهوم نسبت
نسبت
41-37
نسبت و تناسب و درصد
دوم
آشنایی با مفهوم نسبت کسرهای مساوی
نسبت های مساوی
46-42
نسبت و تناسب و درصد
سوم
آشنایی با جدول تناسب
تناسب
51-47
نسبت و تناسب و درصد
چهارم
آشنایی با مفهوم درصد و کاربرد آن در زندگی
درصد
56-52
فصل چهارم - زاویه
اول
دی
آشنایی با تقارن محوری و قرنیه یابی به کمک آن
تقارن محوری
61-57
تقارن و چند ضلعی ها
دوم
آشنایی با تقارن مرکزی و قرنیه یابی به کمک آن
تقارن مرکزی
66-62
تقارن و چند ضلعی ها
سوم
****
مرور درس ها
71-67
تقارن و چند ضلعی ها
چهارم
آشنایی با مفهوم مجموع زاویه ها و رسم نیمساز
زاویه و نیمساز
76-72
فصل پنجم ( اعداد اعشاری )
اول
بهمن
آشنایی با روشهای محاسبه و مجموع زوایای چند ضلعی
چند ضلعی و مجموع زاویه های آن
81-77
عدد های اعشاری
دوم